مجرم نمایه

یکی از شیوخ طوایف در روستای عبودی شادگان به دلیل بی‌توجهی به هشدارهای داده شده مبنی بر لغو مراسم عزاداری به جرم برگزاری مراسم فاتحه خوانی وی را دستگیر کرد.

به گزارش مشرق، شیوع کرونا با وجود اینکه بسیاری از فعالیت‌های روزانه مردم، کسب و کارها، مراسم عروسی و عزا، مراسمات مذهبی، ورزشی، دانشگاه‌ها و مدارس و.... به دلیل  سرعت انتقال ویروس در تجمعات تعطیل شد اما برخی از شهروندان همچنان اصرار دارند طبق آداب و رسوم و سنت‌های دیرینه خود مراسم عزاداری خود را برگزار کنند.

بیشتر بخوانید:

جزئیاتی از تیراندازی به خودروی مشکوک در پایتخت

جزئیات امداد رسانی به ۱۹ استان درگیر سیل و آبگرفتگی

بر همین اساس، چند روز گذشته یکی از شیوخ طوایف در روستای عبودی شادگان  به دلیل بی‌توجهی به هشدارهای داده شده مبنی بر لغو مراسم عزاداری اقدام به برگزاری مراسم فاتحه خوانی کرد  که دادستان شهرستان به جرم برگزاری مراسم فاتحه خوانی وی را  دستگیر کرد.

این در حالی است که دو روز گذشته استاندار خوزستان با اشاره به آمار بالای بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان نسبت به جمعیتی که دارد، گفت: برگزاری مراسم فاتحه‌خوانی با ۲ هزار شرکت‌کننده در انتقال ویروس کرونا مانند بمب ساعتی عمل می‌کند، مردم باید رعایت کنند تا از شر این ویروس خلاص شویم.

سعید حاجیان فرماندار شهرستان شادگان در این رابطه گفت: با وجود اینکه اهالی این منطقه به برخی نکاتی که تذکر داده بودیم عمل کرده بودند اما ممانعت از  تجمع در مراسم فاتحه‌خوانی به دلیل حضور اقوام و خویشاوندان به نوعی از دست بزرگ طایفه خارج شده بود.

وی افزود: دادستان شهرستان نیز بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا، شیخ طایفه را به همراه  سه نفر احضار  کرد که البته شیخ طایفه پس از گرفتن تعهد آزاد شد.

رضا کیانی‌راد دادستان شهرستان شادگان در این رابطه اظهار کرد: به منظور حفظ حقوق عامه و  بهداشت عمومی و اجرای مصوبات ستاد مبارزه با بیماری کرونا در  شهرستان با هر یک از کارکنان نهادها،  ادارات و یا هر فردی که وظیفه حفاظت از سلامتی مردم را بر عهده دارد و از  اجرای قوانین امتناع یا کوتاهی کند، برابر قانون برخورد خواهد شد.

وی افزود: هر رفتاری که سلامتی مردم را به خطر اندازد، با برخورد سخت قانونی مواجه  خواهد شد.

کیانی راد  با اشاره به شیوع  بیماری کرونا در سطح کشور و گزارش مواردی از آن در سطح شهرستان شادگان بیان کرد: انتظار می‌رود مردم به منظور پیشگیری از ابتلای خود و اعضای خانواده به این ویروس، به هشدارهای لازمه توجه نشان داده و از حضور در مکان‌های پرتردد بپرهیزند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    27 8
    این رسوم طایفه بازی رو بربندازید، چایمکارا عصر حجریه نه قرنطینه
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    62 5
    والله این کرونا بهترین فرصته که رسومی که حتی در اسلام مکروه هستن رو کمرنگ کنن ! مثل همین برگزاری مراسم فاتحه که هزینه ی سنگینی بر دوش صاحب عزا میگذاره !! اسلام گفته خوردن غذا در منزل صاحب عزا مکروهه و بهتره خویشان و همسایه ها تا چند روز خودشون غذا بپزن ببرن برای صاحب عزا !!! در حالی که در ایران همه اقوام و خویشان و همسایه ها تا دو سه روز نهار و شام به اسم فاتحه خوانی خونه ی متوفی هستن
    • مجید IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      34 2
      بعضا تا چهل روز می افتن خونه صاحب عزا
    • IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      7 38
      کجای اسلام و احادیث گفته برگزاری مراسم فاتحه خوانی مکروه است؟ بهتر نیست کمی از مال و اموال میت صرف آخرتش بشه، همه رو وراث باید بزنن به جیب؟
    • حسین IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      4 6
      گل گفتی.....موافقم.......
    • SE ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      32 1
      کاملا درست است. این مخارج و مراسم های سوم و هفتم و جهلم و سال و.. با آنهمه خرج و ریخت و پاش ربطی به اسلام ندارد. اسلام فقط می گوید برای میت طلب آمرزش و مغفرت کنید و خیرات برایش انجام دهید. آن خرج از جیب میت هم گغته اند طبق وصیت خود او است آنهم برای دادن به فقرا.
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      10 22
      این رسوم رو نمیشد بدون اذن روحانیت جلیل القدر رواج داد مث همه چیزمون! پس حالادیگه وختشه خود روحانیت جلیلالقدر پیش قدم بشه و این داستانها رو جمع کنه!
  • IR ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    37 0
    خرم آبادوروستای ده سفید شاهدبود که بجزخانواده ام درمراسم فوت برادرزاده ام اجازه ندادیم یکنفردرمراسم شرکت نکند وماخودمان اعلام کردیم به دلیل شیوع کرونا ازهمه اقوام وآشنایان میخواهیم درمراسم شرکت نکنند . باوجودتلفنهای زیادی اصرارکردیم سلامتی شما برای مامهمتراست و ضمن تشکرازاقوام وآشنایان مراسم خانوادگی بود البته مردم ورسانه های محلی هم ازخانواده متوفای جوان که یک پسرزیردوسال داشت تقدیرکردند . برادرزاده من کرونایی نبود اما اجازه ندادیم که کسی بخاطرتسلیت به ماکرونایی شود . ازهمه هموطنان میخواهم که نه شرکت کنند ونه خدای نکرده اگرمصیبتی پیش آمددراین شرایط مراسم عمومی بگیرند . عجیب اینکه بعدازچندروز پدرسفرکرده جانبازش ومادرمرحومم بخواب خواهرم آمده بودندکه گفته بودنددرکربلابودیم وآمدیم که مراسم بزرگی برایش گرفته بودند ومادرگفته بودبازهم مراسم برایش خواهیم گرفت مراسمی که جمعیت بزرگی درآن شرکت کرده بودند ازجمله بانوان محجبه ای که ناشناس بودند !خداپاداش مبدهدبفکردیگران باشیم .
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      18 0
      خداوند ایشان را قرین رحمت خود قرار دهد و به این باز ماندگان فهیم هم اجر و رحمت عنایت فرماید
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      8 0
      ممنونم هموطن
  • IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    35 1
    یک بام و دو هوا!چرا با بقیه مراسم تشییع و ترحیم که برگزار شده برخورد نمی شود؟
  • IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    42 12
    برگزار کنندگان تشییع جنازه سردار اسداللهی را هم دستگیر کردید؟ بیچاره شیخ
    • معلم IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      9 19
      تفاوت از زمین تا آسمان است. شرکت کنندگان تشییع سردار بسیار اندک بودند و خودجوش آمده بودند اما اینجا مجلس ترحیم گرفته شده و هزار یک تفاوت دیگه. لطفا بفهم چی میگی چون حرفت واقعا خطرناکه!!!
    • محسن IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      6 11
      حرف بی ربط نزن. حرف نسنجیده تو از بمب اتم خطرناکتره
  • رامین IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    15 6
    شریعتی، استاندار خوزستان و وابسته به رئیس جمهور، نوبت تو هم می‌رسد. خودت کم سهل‌انگاری نکردی، راستی یادت باشه مرتبا موقع مصاحبه مثلا علل الظاهر ذکر بگو!!! من تهران هستم ولی.... ان شاالله به زودی... شهر خبر مرد و مردونه بذار نظرات ما ثبت بشود و اگر هم شد شریعتی بخواند
  • مهدی IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    1 17
    خودجوش بوده
    • رسول IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      19 1
      خودجوش یعنی در حال جوشیدن بودن و چون کرونا در گرما از بین میره پس روی خودجوشها بی تاثیره ؟!...... قتلهای زنجیره ای در دوران اقای خاتمی هم گفته شد توسط نیروهای خودسر !!!! وزارت اطلاعات انجام شد . بساط خوجوشی و خودسری کی باید برچیده بشه ؟!...
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    26 9
    یه نظر دادم در مورد اینکه حاکمیت خودش مراسم برای شهید اسدالهی برگزار کرده و قانونی رو که خودش گذاشته نقض کرده بعد از مردم میخواد برای عزیزانی که از دست دادن طبق قانونی که خود حاکمیت رعایت نکرده مراسم نگیرن همینو مشرق اجازه ندادی جز نظرات مشاهده بشه بعد اسمتو گذاشتی خبرگزاری!!!!!!شما که نمیتونین کوچکترین صدای واقعی مردم انتشاربدین فکر میکنید تا کی میتونید اینگونه کشور را اداره کنید حقوق دان واقعی ماییم که با فیلترهای این حکومت با معدل بالای 19 بیرونیم و داریم نگهبانی میدیم بعد بیسوادا دارن از حقوق مردم دفاع میکننخخخخخخ بر وضع مملکت باید گریست
    • رسول IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      35 0
      مشرق هم معذوریتهای خاص خودش را داشته و در انتشار مطالب ازاد نیست و اگر پایش را کج بگذارد توسط همین نیروهای خود جوش و خودسر و.....طوری به راه راست هدایت میشه که تا اخر عمرش فراموش نکنه !!!!!!!....
    • عبدالله مومن IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      3 11
      دولت و کسانی مثل تو. اگر خیلی حقوقدان اید. برای مراسم قبل ازین برای سیامند رحمان که کرد سنی بود و جماعتی بیشتر از شهید اسداللهی هم در آن شرکت کرده بودند و در زمان اوج کرونا هم بود. ایراد می گرفتید که خفه شده بودید و چیزی نگفتید پس همه دشمنی شما جماعت زباله دولتی افساداتی و دنباله های آنها. با انقلاب اسلامی و شيعة است و نه مسائل بهداشتی و قرنطینه و غیره و ذالک هههههههههههه
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    2 14
    در حالیکه رهبر از همان اغاز همه را به رعایت خواسته های وزارت بهداشت فراخوانده اند و خود سنت هر ساله خود برای رفتن به مشهد را کنسل می کنند و دهها هزار بسیجی برای خدمت به مبتلایان ساماندهی می شوند یک نفر جاهل یا خادئن شروع به گرفتن مراسم می کند تا بعد هم نفر دیگر را دستگیر می کنند به جرم مراسم تا اتش ناراحتی مردم از گرفتن مراسم بی موقع را شعله ور تر نگه دارند . رهبر چه خون دلی می خورد از دست مشتی نادان که خدمات هزاران بسیجی را زیر سوال می برند
  • بهنام عربی IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    17 0
    خون اونایی که تو تهران مراسم آنچنانی برگزار می‌کنند رنگین تر از خون اون شیخ بیچاره شهرستانی است یا اونجا منافع ملی در خطره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس