سردار پاکپور: رزمایش دفاع بیولوژیک «شهدای مدافع سلامت» عملیات میدانی و واقعی است

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: رزمایش دفاع بیولوژیکی شهدای مدافع سلامت یک عملیات میدانی و واقعی برای مقابله با ویروس کرونا و درمان بیماران است.

به گزارش مشرق، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در مراسم  آغاز رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک  و عملیات پاکسازی محیطی شهدای مدافع سلامت نیروی زمینی سپاه، به صورت ویدیو کنفرانس با قرارگاه‌های منطقه ای این نیرو  در سراسر کشور از جمله سیستان و بلوچستان، گلستان، گیلان، مازندران، آذربایجان غربی و کردستان ارتباط زنده  برقرار و از میزان  آمادگی قرارگاه‌ها برای انجام رزمایش و عملیات پاکسازی محیط های هدف گذاری شده کسب اطلاع کرد.

بیشتر بخوانید:

افتتاح بیمارستان سیار سپاه در سنندج +عکس

سردار پاکپور درباره این رزمایش گفت: این رزمایش یک عملیات میدانی و واقعی است که هم تمرین دفاع بیولوژیک بوده  و هم کمک به پاکسازی مناطق آلوده و همکاری و مشارکت با وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا برای مقابله با این ویروس و نیز درمان بیماران به شمار می رود.

وی افزود: بر اساس پروتکل‌هایی که برای مدیریت و مقابله با کرونا  از سوی وزارت بهداشت در زمینه های  تجمعات، رعایت فاصله‌ها و بکارگیری ابزار تعیین  شده همه نیروها و یگانهای شرکت کننده در رزمایش باید مجهز باشند که اگر در محیط‌های آلوده قرار گرفتند خود دچار آلودگی نشوند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: این رزمایش و همه اقدامات پیش بینی شده باید با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا و در استان‌ها با هماهنگی ستاد مبارزه با ویروس کرونای استانی باشد و در این راستا دستورالعمل‌های مقتضی نیز به واحدهای عملیاتی ابلاغ شده است.

 رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی محیطی شهدای مدافع سلامت نیروی زمینی سپاه پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) با حضور سردارسرتیپ پاسدار محمد پاکپورفرمانده نیروی زمینی سپاه در تهران و ۳هزار نقطه دیگر از کشور، با مشارکت یگان‌های جنگ نوین نیروی زمینی سپاه و بسیج آغاز شد.

در این رزمایش ۱۰۰ یگان نیروی زمینی در قالب ۱۰ قرارگاه منطقه ای در سراسر کشور ، عملیات پاکسازی و ضد عفونی کردن اماکن و معابر عمومی،مراکز تفریحی، بیمارستان ها،پایانه های مسافری و... را تا هنگام ریشه کن شدن بیماری ویروس کرونا انجام می‌دهند.

این رزمایش با هماهنگی ستاد ملی مدیریت و  مبارزه با کرونا و متناسب با سیاست‌های ستاد کل نیروهای مسلح و  دربرگیرندگی کل سپاه ، با محوریت نیروی زمینی سپاه انجام می‌شود

منبع: سپاه نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    19 6
    سلام خدا بر سپاه پاسداران. خداقوت. خسته نباشید.
  • علی خدایی IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    16 3
    خدا قوت به همه برادران نیروهای مسلح ارتش بزرگ سپاه بزرگ دوتا برادر غیرتمند شجاع خدا قوت همیشه همیشه صحیح و سالم و با قدرت باشید برادران
  • sas IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    3 1
    ایشان و همه مسئولان مربوطه در سلک ایشان بر طبق مصوبات ستاد مبارزه با کرونا تشییع جنازه عمومی نگیرند مانور دفاع بیولوژیک پیش کش تا مردوم باور کنند موضوع جدی است خودشون گفتن: بر اساس پروتکل‌هایی که برای مدیریت و مقابله با کرونا از سوی وزارت بهداشت در زمینه های تجمعات، رعایت فاصله‌ها و بکارگیری ابزار تعیین شده همه نیروها و یگانهای شرکت کننده در رزمایش باید مجهز باشند که اگر در محیط‌های آلوده قرار گرفتند خود دچار آلودگی نشوند.
    • IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      0 3
      عوض آرزوی سلامتی برای ایشان وبقیه از تشييع جنازه حرف زدی تشييع جنازه خودت انشاالله.
    • IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      1 4
      انشاالله مانور موفقی داشته باشند وچشم منافقانی چون تو کور بشه.!!!
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    0 0
    باتوجه به احتمال تکراروادامه حملات بیولوژیکی طبیعی وساخت بشر،درحال وآینده،تادیرنشده باید یک طرح چندفوریتی ارائه بشه که - اولا تمرکززایی وافزایش تراکم ارتفاع وسطح درمرکزشهرهاکاهش،صفروقطع بشه -ودرحاشیه شهرهاتمرکزوتراکم افزایش پیداکند -ودر(حومه شهرها،بیابانها،کوهها،روستاها وزمینهای لم یزرع ...)خانه سازی(یک یادوویا حداکثرسه طبقه)افزایش پیداکند(البته ازساخت وخریدوفروش ویلاهای تفریحی جدا خوداری شود)-اگر لابیها ومسئولین ثروت و قدرت آسمانخراش وساختمان سازی درمراکزشهرها وویلاسازی بگذارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس