کد خبر 1054623
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
ترامپ نمایه

دونالد ترامپ در اظهارنظر پزشکی به کادر خدمات درمانی کشورش توصیه کرد به جای دور ریختن ماسک‌ها، آنها را با مایع ضدعفونی کرده و دوباره استفاده کنند.

به گزارش مشرق، در پی افزایش مبتلایان به ویروس «کرونا» در آمریکا و  بحران کمبود تجهیزات پزشکی همچون ماسک و کیت‌های تشخیص کرونا در این کشور، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اظهارنظر جدید به کادر پزشکی و خدمات درمانی آمریکا توصیه کرد که «به جای دور ریختن» ماسک‌ها، آن را ضدعفونی کرده و مجدداً استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

کرونا تولید ناخالص داخلی آمریکا را چقدر کاهش می‌دهد؟

آمریکا قبل از شیوع کرونا، یک منصب مهم شناسایی بیماری‌ها را حذف کرد

بنا به گزارش شبکه «سی ان ان»، ترامپ در کنفرانس خبری اوایل هفته خود در کاخ سفید گفت: «مجبورم به شما بگویم، شرکت‌های خصوصی ماسک‌ها را دور می‌اندازند. آنها ماسک‌ها را دور می‌اندازند».

وی سپس به کادر پزشکی توصیه کرد که ماسک‌ها را تمیز و مجدداً استفاده کنند و گفت: «ما مایع‌های بسیار خوبی برای این کار داریم که ماسک‌ها را ضدعفونی کنیم و  آنها (کادر درمان) هرچه بیشتر و بیشتر شروع به این کار (ضدعفونی و استفاده مجدد از ماسک‌ها) کرده‌اند. آنها ماسک‌ها را ضدعفونی می‌کنند».

سی  ان ان با اشاره به اظهارات ترامپ گزارش کرد که مشخص نیست که منظور ترامپ چه نوع ماسکی است اما بنا به دستورالعمل‌های سازمان غذا و داروی آمریکا برای ماسک‌های ان ۹۵، این نوع ماسک‌ها «قابل اشتراک‌گذاری و استفاده مجدد نیست».

طبق این گزارش، نه سازمان غذا و دارو و نه مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، پیشنهاد احتمال ضدعفونی کردن ماسک‌ها برای استفاده مجدد و ایمن این ماسک‌ها را مطرح نکرده‌اند.

دکتر «آنتونی فوسی» مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی تأکید کرد که بیمارستان‌ها باید برای افزایش مدت استفاده محدود از ماسک‌ها از دستورالعمل‌های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا پیروی کنند.

طبق این گزارش، دستورالعمل مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا در خصوص ویروس کرونا به «استفاده مجدد و محدود از ماسک‌های صورت » اشاره ندارد اما تصریح می‌کند که تمامی ماسک‌های صورت قابل استفاده مجدد نیست.

این خبر در حالی منتشر شده است که با شیوع ویروس کرونا در آمریکا، رسانه‌های این کشور اخباری را منتشر می‌کنند مبنی بر اینکه برخی ایالات آمریکا از جمله کالیفرنیا در صدد هستند به منظور مقابله با معضل کمبود تجهیزات پزشکی، ماسک‌های جراحی را با اشعه ماوراء بنفش ضدعفونی کرده و آن را برای مدت زمان بیشتری مورد استفاده قرار دهند در غیر اینصورت با معضل کمبود تجهیزات پزشکی روبرو می‌شوند.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز روز گذشته با انتشار گزارشی نوشت که در کالیفرنیا، علیرغم آنکه به انجام گسترده آزمایش کرونا توصیه می‌شود، مسئولان بهداشت و درمان این ایالت، دستورالعملی را به بیمارستان‌ها ابلاغ کرده‌اند که طبق آن تنها افراد با حال جسمانی وخیم را مورد آزمایش قرار دهند.

نگرانی‌ها از کمبود تجهیزات پزشکی در آمریکا در حالی رو به افزایش است که ویروس کرونا در این کشور به سرعت در حال شیوع است و طبق جدیدترین آمارها، با ابتلای یک هزار و ۱۷۱ مورد جدید، شمار مبتلایان به «کووید-۱۹» در آمریکا به ۳۴ هزار و ۷۱۷ نفر رسید و با مرگ ۳۳ نفر دیگر، تعداد جان‌باختگان به ۴۵۲ نفر افزایش یافت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد US ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    2 0
    خخخخخخخخخ فکرکنم اگر این تصمیم ترامپ بدون مشورت با کادر پزشکی باشد یک تصمیم احمقانه است بیشتر ماسکها یک بار مصرف است بعضی هم قابل شستشو است ولی فکر کنم نظر این احمق بیشتر روی ماسکهای یکبار مصرف که مصرف بیشتری دارد باشد که حماقت محض و مردود است تا حالا امریکا رییس جمهوری به حماقت ترامپ ندیده روی صحبت من با اونایی در امریکاست که ریس جمهور انتخاب میکنند اینو انتخاب نکنید به نفع بشریت و امریکاست
  • DE ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    1 0
    راست میگه دیگه این کار رو انجام بدید بیشتر بمیرید دیگه، اینا باید چند میلیارد نفر رو بکشن از هرچیز مزخرف و دروغی نمیگذرن
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    0 1
    اگر اشعه گاما و ایکس و ماورا بنفش و الکل بزنند استریل میشود. بیخودی سرمایه را دور نریزید
  • name IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    0 2
    ماسک هم ندارن بدبختا جمهوری اسلامی بعنوان ابرقدرت اول دنیا چرا نمیره به آمریکایی بدبخت هیچی ندار کمک کنه خوب
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
      2 0
      خفه بمیر بابا.بتمرگ سرجات سگ پیر سعودی آلبانی نشین...جمهوری اسلامی هیچوقت ادعا نکرده ابرقدرته که تو داری مسخره میکنی.فعلن ارباب ابرقدرت شما به فلاکت افتاده که رئیس جمهورش چنین تز هایی میده.
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
      2 0
      بخدا اگه فقط یکی از مسئولین ایران چنین نظر افتضاحی میداد تو از همون کسایی بودی که مسخره میکردی و ملتو ناامید میکردی حالا که اربابتون چنین گافی میده باز اوندی یقه ایرانو میگیری.واقعا شماها خیلی وقیحید.به بهونه نظام،کل ایران رو مورد حمله قرار میدهید.البته خب این شغلتونه.
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    2 0
    کلا در هر شرایطی دست از سر این کشور بر نمیدارید.ایران زلزله میاد به ایران حمله میکنید،استرالیا آتش میگیره بازم به ایران حمله میکنید.اتفاقا لایه ازون هم توسط سپاه با بولدوزر سوراخ شده.الحمدالله با وجود همه تحریمها هنوزم وضعمون از شماها بهتره.بنابراین بسووووز.این نظام هم میمونه و دهن شماها رو خورد میکنه
  • DE ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    0 0
    دونالد ترامپ : به جای دور ریختن ماسک‌ها، آنها را با مایع ضدعفونی کرده و دوباره استفاده کنند// خخخ احمق تر از این آدم گیر نمیاد نمیدونه اصلا ماده ضدعفونی گیر نمیاد. زمان طاغوت به گوش زن شاه رسوندند که آرد گرون شده گیر نمیاد نان هم همینطور گفته بود خب مردم بیسکویت بخورن کیک بخورن.آخه گاگول با کدام آرد بیسکوییت و کیک درست کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس