پایگاه هوایی

مقامات محلی افغانستان اعلام کردند که شب گذشته به پایگاه نظامی آمریکایی در ولایت پروان این کشور حملات راکتی انجام شده است.

به گزارش مشرق، همزمان با افزایش جنگ و ادامه حملات طالبان به نیروهای دولتی افغانستان، مقامات محلی این کشور اعلام کردند که شب گذشته به پایگاه نظامی آمریکایی در ولایت پروان حملات راکتی انجام شده است

براساس این گزارش، تمام این راکت‌ها توسط سیستم دفاعی این پایگاه نظامی خنثی شده و کسی در این حادثه آسیب ندیده است.

نیروهای خارجی نیز پس از حادثه با انتشار بیانیه‌ای ضمن تایید این خبر از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کردند. 

داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است. 

صبح امروز نیز پلیس پروان، از انفجار یک خودرو پر از موادمنفجره در شهرستان بگرام این ولایت خبر داده بود، این خودرو  بمب ‌گذاری شده پس از آن منفجر شده‌ است که به ایست بازرسی نیروهای امنیتی توجه نکرده و نظامیان افغان به سمت آن تیراندازی کرده‌اند.

به گفته فرمانده پلیس پروان، این خودرو به‌سوی پایگاه نظامی بگرام در حرکت بوده و مملو از مواد انفجاری بوده است. 

همچنین در 48 ساعته گذشته در حملات طالبان به پایگاه‌های ارتش افغانستان بیش از 40 نظامی جان خود را از دست داده‌اند و نیروهای امنیتی افغانستان اعلام کردند که حملات به مواضع طالبان از سرگرفته خواهد شد. 

این در حالی است که براساس توافق آمریکا و طالبان قرار شده که بر پایگاه نظامی این کشور افغانستان حمله نشود و همچنین خاک افغانستان به محلی برای حملات تروریستی تبدیل نگردد. 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    0 0
    حمله ویروسی مثل حمله اتمی منطقه را از امریکا پاک می کنه ولی همه زیر بیرق جنبش سبز هستند و هم به هم فحش می دن لذا نیروی برآیندی صفره زیر بیرق جنبش سبز سینه می زنند و شعار مولوی رو ک خر برفت و خر برفت می دن مسخره هست کی از کی شاکی کی معترضه ک محکومه کی محکومون علیه هستش مسخره ترین زمان تاریخ ایرانه
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    5 1
    هدیه ی آمریکا به ملت های صاحب هویت که دست نشانده های آمریکایی درون آنها خواهان حفظ روابط با آمریکا هستند. در مرام غرب زدگان ملت های مختلف کشور هدف باید به گاوی شیرده برای اربابانشان تبدیل شود و الا از پشرفت آن کشور ( که در زبان آن را وطن خود می دانند، و در حقیقت هم در همان کشور به دنیا آمده اند) جلوگیری می کنند.
  • CA ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    3 0
    بایستی هزینه حضور در خاورمیانه برای آمریکایی ها آنقدر سنگین بشود که به فکر ماندن در این منطقه نباشند.
  • مهدی IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    0 0
    عزیزانی که فکر میکنند طالبان وامریکا توافق کردند که امریکا از افغانستان خارج بشه این کاملا اشتباهه؛چند وقت پیش شبکه مستند دیدم که طالبان نوکران خاک برسرامریکا هستند،و از جهتی معلوم نیست چه نقشه ای درسر دارن،ولی احتمالش خیلی زیاده که طالبان دراینده برعلیه خاورمیانه ازجمله چین وروسیه والخصوص ایران خودشون رو نشون بدهند،البته این یک احتمال است،....باید منتظرزمان بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس