سازمان جهانی بهداشت نمایه

مدیر سازمان جهانی بهداشت در صحبت با شبکه لبنانی «المیادین» ضمن مخالفت با سیاسی کردن ویروس کرونا گفت، آمریکا با تعلیق برخی از تحریم‌های ایران موافقت کرد.

به گزارش مشرق، «تدروس آدهانوم گبریسوس» مدیر سازمان جهانی بهداشت به شبکه لبنانی «المیادین» گفت، با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا درباره حمایت از ایران و تسهیل اقدامات بانکی در زمان اضطراری صحبت کرده است.

وی در پاسخ به سوال المیادین درباره کمک سازمان جهانی بهداشت برای کم کردن از تبعات «محاصره آمریکا علیه ایران» در سایه انتشار کرونا گفت: تماسی با وزیر خارجه آمریکا داشته‌ام و در این تماس بر ضرورت حمایت از ایران در مقابله با بیماری کرونا تمرکز داشتیم.

آدهانوم ادامه داد: آمریکا با تعلیق برخی تحریم‌ها علیه ایران بویژه تحریم‌های مربوط به تسهیل اقدامات بانکی در موارد فوق‌العاده موافقت کرده است.

مدیر سازمان جهانی بهداشت سپس از کشورهای دیگر جهان که با تجهیزات ویژه مبارزه با کرونا به ایران کمک کردند، قدردانی کرد.

وی افزود، تعدادی مبتلایان به کرونا در جهان به بیش از ۲۰۰ هزار نفر رسیده و تعداد فوتی‌ها از هشت هزار نفر گذشته است که ۸۰ درصد مبتلایان مربوط به چین و اروپا هستند.

«مایک رایان» مدیر اجرایی سازمان جهانی بهداشت هم به شبکه المیادین گفت، این سازمان با ایران دائما در تماس است.

وی افزود: همه باید از سیاسی کردن موضوع در بحرانی که جهان فعلا با آن درگیر است ، خودداری کنند. ما برای آزادسازی نیازهای فوق‌العاده و لازم و تأمین تضمین‌ها به شرکت‌ها با هدف اینکه بدون ترس از عواقب کار کنند، به کار در سطح جزئیات در ایران ادامه می‌دهیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    11 7
    الله مولانا ولا مولى لهم
    • عبدالله مومن IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
      4 1
      آمریکا چیزی. جایی. کسی در ایران را نمانده که چند بار تحریم نکرده باشد. فعلا هم نتوانسته به مقصود خود برسد بنابر این برای آن که بتواند دوباره اقتصاد ایران را شرطی کند. این کارها را می کند تا بعد در مرتبه بعد همین چرخه تبلیغاتی خود را تکرار کند و فشار دوباره به ایران بیاورد. ضمن آن که خوراک تبلیغاتی بی ارزشی هم برای پوشک لیسان خود در داخل بوجود آورد و از انتخابات موثر سال 1400 که با اعمال گذشته آمریکا می تواند کل افساداتی های تبهکار و دولت غرلزدهذ را درو خواهد کرد جلوگیری کند
  • فریدون IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    13 16
    متاسفانه این تحریم به ضرر مردم است الخصوص قشر متوسط وضعیف وبه نفع اقشار بالا ی جامعه که معامله گر قاچاق مث دلار فروشان وسکه بازان واحتکار گران وسفته بازان و،،،،،است چه بهتر بود ایران هم سیاست و منافع ملی بیشتر توجه کنه واز ایدلوژیک ارمانگرا تجدید نظر کند بهتر است
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
      2 0
      ما مردم یاد خوشگذرانی یک جمع کوچک در دور سفره آمریکا با ثروتهای ایران را در درون ایران فراموش نمی کنیم یانکی ها با طرفداران اقلیت که نمی توانست اکثریت باشد چون برای آنها و آمریکا کم می رسید از خوردن مال این ملت پوزخند به ریش ملت ایران می زدند و قهقه مستی می زدن اکثریت مردم از نان خالی سر سفره و جاده امن تعریض شده ؛ آب لوله کشی ؛ گاز لوله کشی ؛ مترو ؛ دانشگاه و.. بیکاری که نگو و نپرس محروم بودند- حالا شکر خدا دولتهای مسؤلیت پذیر و حامی ملت ایران خدمات در حد توانشان را انجام می دهند - ای کاش جامعه سینما و تاتر و تلویزیون می توانستند آن روزها را به تصویر بکشند - مردم ازبس تلخی اجحاف دولتهای دست نشانده آمریکا و شاه دست نشانده را چشیده اند از نام و روابط آمریکا متنفرند - ای مرگ بر آمریکای خائن به ملت بزرگ ایران
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
      7 2
      عجب نظر مشعشعی !!!
    • احمد IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
      1 0
      جناب فریدون ، در دوران ملی شدن صنعت نفت ( مرحوم مصدق) هم که ایران تحریم شد، دلیلش ایدوئولوژی آرمانگرایانه بود؟!!! انگار جنابعالی یا واقعاً چیزی نمی دونی یا داری خودتو به اون راه می زنی، اتفاقاً ایران بر خلاف نظر جنابعالی به خاطر اینکه در جهت منافع ملی خود عمل کرده، تحریم شده است، جرم ایران اینست که باج به امریکا نمی دهد و در جهت منافع آمریکا حرکت نمی کند. حالا شما موافق تسلیم کشورت در برابر زیاده خواهی های آمریکا هستی؟!!!!! فکر کردی با باج دادن مشکلات حل می شود؟!!!! خیر بدتر می شود.انگار تجربه ناکام برجام برایتان عبرت نشده است!!!!!!!
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    11 1
    همه شان بی شرف و دروغ گو هستند
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    11 2
    آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند ما خودمون پدر مردم رو دراوردیم مدیرای سهمیه ای سر سفره ای سهم خواه نالایق
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    5 3
    حتما یک پیشنهاد تحقیر آمیز و توهین آمیز مطرح خواهد کرد....
  • محسن IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    7 6
    لغو نکنند بهتره. چون بعدش دادوسروصدا و هوچی بازی در میارن که ما ملت ایران را نجات دادیم.پس همون که همین جور بمونه بهتره.منت و دروغ و کلک نمیتونن بار ملت ایران کنن.
  • احمد US ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    9 6
    غرب زده ها گول ای وعده های بخود را نخورند . حواستان باشد به فکر پیشرفت علمی کشور باشید. اینها تمسخر میکنند اگر می خواستتند بردارند وضع نمی کردند تمام سازمانهای بین المللی با آمریکا هستند.
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
      8 0
      مرگ بر شرق زده ها
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    5 0
    خبر دروغ المیادین!!!!
  • سعید IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    4 0
    قبلا که تحریم نبودیم چی بود مسئولین اختلاس نکردند و اصلا پول نبردند الان هم بر دارند چیزی گیر این ملتی که پای همه چی ایستاده نخواهد آمد
  • ahmad IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    1 1
    همش دروغه من اصلا به آمریکای کفتار اعتمادی ندارم اگه هم لغو کنن موقتی لغو میکنن بعد از کنترل کرونا یه بهانه ای هم برای تحریم های بیشتر میارن
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    2 5
    بهتره اونا که ایدئولوژیکی فکر می‌کنند در قم متمرکز بشند تا بقیه مردم هم مطابق خواسته هایشان زندگی کنند.
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    3 1
    وقتی دیدن تاثیر نداره میزان بهبودی های ایران زیاده مجبورن حداقل یه پولی درارن
  • محمد IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    1 0
    سلام بر همه عزیزان ، میخوام یه واقعیتی را براتون بگم و آن اینکه : یه نفر را می شناسم که همیشه و در همه حال جانب آمریکا را می گزفت و ایران را در بعضی مسائل مقصر میدانست و هر چی بهش میگفتیم قبول نمیکرد البته خدای ناکرده هیچ توهینی نمی کرد ولی خوب این اختلاس ها حالشو نسبت به بعضی مسائل کشورمون تغییر داده بود تا اینکه سردار دلها توسط آمریکای کثیف و نامرد به شهادت رسید و بعد آن کرونا سر بر آورد و وقتی آن روی خیلی کثیف آمریکا را بهتر دید " شهادت سپهبد سردار سلیمانی عزیز - تحریم های داروئی درمانی توسط آمریکا و برخورد قوه محترم قضائیه با اختلاس کنندگان و بازگرداندن پول ها به بیت المال و . . . " الآن حالش جور دیگری دگرگون شده و دائما آمریکا را لعن میکند و برای دلسوزان آرزوی سلامتی میکند و اما این مطلب را به این جهت نوشتم که بگم آمریکا و متحدینش با این اعمال وقیحانه شان بیش از پیش در پیشگاه مردم عزیزمان با سلایق مختلف منفور شده اند اگه زمانی هم بین دو کشور ایران عزیز و آمریکای جنایتکار صلحی هم رخ دهد باز آمریکا با این همه اعمال وقیحانه اش که در ذهن مردم باقی خواهد ماند و تاریخ هم ثبت خواهد کرد در مقابل مردم ایران منفورتر خواهد بود . سلام ودرود بر رهبر عزیز و ایران و ایرانی.
  • ایرانی IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    0 0
    در بد بودن آمریکا شک ندارم ولی به خوب بودن داخل شک دارم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس