جنیفر گرین

نویسنده زن آمریکایی معتقد است در دوران بحران کرونا که سراسر جهان را فراگرفته است، ترجیح می دهد در ایران بماند تا به کشور خود برگردد، چرا که در اینجا آرامش بیشتری برقرار است.

به گزارش مشرق، جنیفر گرین، نویسنده آمریکایی که حدود یک سال است در ایران بسر می برد، در گزارش خود که سایت مدیوم آن را منتشر کرده می‌نویسد پس از آنکه دو بار بلیط او برای برگشت لغو شد، ابتدا احساس نگرانی کرده است. وی ادامه می دهد؛ اما پس از خواندن اخبار رسانه‌های غربی مبنی بر حمله مردم به فروشگاه ها از روی ترس و وحشت و خالی کردن یکباره آنها از مواد ضدعفونی کننده، ماسک و حتی ماکارونی، فکر کردم بهتر است به جای برگشتن به آمریکا در ایران بمانم!

بیشتر بخوانید:

نویسنده آمریکایی: بهتر است ایران بمانم تا برگردم آمریکا!


گرین در ادامه می‌نویسد؛ این روزها میادین تره بار و فروشگاه ها در ایران مقداری شلوغ است اما من هیچ کمبودی حس نمی کنم، مردم برای خرید همدیگر را هل نمی دهند، دعوا نمی کنند، چنگ نمی زنند.


گرین در ادامه می نویسد؛ البته در ایران هم مثل همه جای دنیا برخی دنبال سودجویی خود هستند که نمود آن در افزایش برخی اقلام مانند زنجبیل و الکل و سیر دیده می شود اما حرکت‌های زیبای بسیاری هم وجود دارد؛ برخی افراد داوطلبانه دستگاه های خودپرداز را ضدعفونی می‌کنند، برای افراد بی خانمان دستکش تهیه می‌شود، برخی صاحبخانه ها دو ماه از مستاجران خود کرایه نمی گیرند، در برخی مناطق به درب منازل می روند و رایگان دستکش و مواد ضدعفونی کننده به مردم می دهند، برخی کارگاه تولید ماسک راه اندازی کرده اند، کمپینی برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده به راه افتاده است و....


گرین در ادامه می نویسد؛ این چیزها را با سایر نقاط دنیا مقایسه کنید و ببینید ایران چقدر متفاوت است. من آرزو می کنم بقیه مردم دنیا در مواجهه با کرونا، از ایرانیان یادبگیرند. اینها در حالی است که مردم ایران تحت تحریم هستند. با این وضعیت، به نظرم من اگر در ایران باشم آرامش بیشتری دارم تا اینکه به آمریکا برگردم. چون در اینجا لازم نیست علاوه بر ویروس وحشتناک کرونا، با ویروس وحشتناک رفتار اطرافیانم هم روبرو باشم.  گفتنی است طی روزهای گذشته و در پی شیوع جهانی ویروس کرونا، ویدئوها و تصاویری از قفسه های خالی فروشگاه ها و مراکز خرید آمریکا، آلمان و انگلیس در شبکه های اجتماعی دست به دست می شد تا جایی‌که برخی کاربران ایرانی در فضای مجازی، هجوم شهروندان آمریکایی به فروشگاه ها و کمبود مواد بهداشتی و درمانی در این کشور را دستمایه طنز و تمسخر قرار دادند.


خیلی گناه داریم  به دادمان برسید!


گفتنی است در یکی از این ویدئوها، یکی از ایرانیان مقیم ایالات متحده آمریکا با نشان‌دادن یکی از صف‌های طولانی شهروندان آمریکایی در مقابل فروشگاه‌های این کشور، گوشه‌ای از واقعیات این روزهای کرونایی در آمریکا را نشان می‌دهد. این خانم ایرانی مقیم آمریکا در فیلم می‌گوید: «۴۵ دقیقه است که در صف ایستاده‌ام اما هنوز به ورودی این مرکز خرید نرسیده‌ام. از ایران برایمان بفرستید. به داد ما برسید. خیلی گناه داریم. شما همه چیز دارید. اینجا دستمال و غذا و نان و برنج گیرمان نمی‌آید.»


تعجب سفیر انگلیس در تهران از هجوم نیاوردن به قفسه دستمال توالت!


جالب آنکه راب مک ایر سفیر انگلیس در تهران نیز ضمن انتشار تصویری از قفسه‌های پر فروشگاه‌های کشورمان در حساب توئیتری خود، از رفتار ایرانی‌ها در هجوم نیاوردن به قفسه دستمال توالت تعجب کرد، این در حالی است که هموطنان وی پس از رسمی شدن شیوع کرونا در انگلیس در عرض یک ساعت به فروشگاه‌ها و مراکز خرید حمله‌ور شدند و قفسه‌های فروشگاه را خالی کردند.


رویترز: پُر کردن دوباره قفسه‌ها، دغدغه اصلی فروشگاه‌های آمریکاست حتی رویترز هم نتوانست این واقعیات را انکار کند و چیزی نگوید.


این رسانه انگلیسی در گزارشی نوشت: «تصاویر منتشر شده از فروشگاه‌های سرتاسر آمریکا در چند روز گذشته حاکی از هجوم دیوانه‌وار مردم برای خرید آذوقه و لوازم بهداشتی است.


چندین مورد درگیری نیز در این فروشگاه‌ها گزارش شده است.


حالا دغدغه اصلی فروشگاه‌ها و شرکت‌های توزیع در آمریکا پُر کردن قفسه‌ها شده است.


در این میان وضعیت دستمال توالت بسیار وخیم‌تر است و حتی شرکت آمازون که بزرگترین فروشنده آنلاین در جهان است اعلام کرده برای تهیه دستمال توالت کم آورده است.


بسیاری از فعالان خرده‌فروشی در سطح آمریکا می‌گویند اگر وضعیت به همین منوال پیش برود، بسیاری از فروشگاه‌های آمریکا بسته خواهند شد چرا که توان اداره وضعیت موجود را نخواهند داشت.


درواقع مردم اجازه نمی‌دهند چیزی روی قفسه فروشگاه‌ها باقی بماند و همین مدیریت ماجرای کرونا را برای آمریکایی‌ها سخت‌تر کرده است.»

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    28 5
    مردم معمولا در رفتارهای اجتماعی ، به همدیگر نگاه می کنند . اگر ببینند دیگران دارند غارت می کنند ، آنها هم غارت می کنند . اگر ببینند دیگران بی تفاوت و معمولی اند ، آنها هم بی تفاوت و معمولی می شوند .
    • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      23 0
      پس باز هم خوشا به حال ما، که هنوز سنت احسان و نیکوکاری در مردم زنده است وقتی کسی دستکش و ضدعفونی کننده نذری می دهد وقتی پرستار دواطلب برای خدمت به کروناها جانش را در طبق اخلاص می گذرارد دیگران هم حداقل حمله نمیکنند. یاشاااااااااااااااااااااااااااااااااااسین گوزل(زیبا) ایرانم
  • IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    43 6
    دلم برای لیبرال ها می سوزه. دلم برای تاج زاده می سوزه. دلم برای زیبا کلام می سوزه. دلم برای حسن می سوزه. نه به خاطر خوندن این خبر نه اینا حقیقتا آدمای بدبختی ان، بی هویت هستن. افرادی هستن که تحقیر شدن، نمی تونن خودشون رو باور کنن. می ترسن. بلد نیستن رو پای خودشون وایسن. متاسفانه این یه واقعیته.
  • ف IR ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    23 0
    به این نکته اشاره نشد مردم ایران باوجودنزدیک شدن به سال نو فروشگاه هاراخالی نکردن فکرکنین اگه تواروپا علاوه بر کرونا ،سال نومیلادی هم شروع میشد چکارمیکردن.
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      4 19
      مردم ایران پول خرید ندارن وگرنه...
  • IR ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    10 23
    احیاناً دقت کردین خانم امریکایی ترجیع بندش چی بود؟ مردم.. مردم.. مردم.. مردم.. احیاناً حواستون هست که دولت روحانی (که افراطی ها و جنگ طلب ها و شبه نظامی ها و منصور و محمود و هزار تریبون بی سوال جواب دیگه شبانه روز فحش و ناسزا می دن) الان داره کشور رو مدیریت می کنه از مردم با مردم برای مردم نه از جیب مردم رودر روی مردم برای منافع خاص
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      4 17
      این مردم اینجورن که اگر براشون بجنگی و کشور را حفظ کنی و تمامیت عرضیش تورا جنگ طلب و افراطی بنامند اگر صلح کنی میگویند خوار بود مملکت را داد به بیگانگان
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      6 3
      03:28 جااااااااان؟!!!!! الان گفتی روحانی داره مدیریت می کنه؟ ببخشید!!!!!!!!!!!!!!!! جااااااااااااااااااااااااااااااااااااااان!!!!!!!!!!!!! واو!!!!!!!!!! واو! وای خدایا نه!!! این کیه؟
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      1 1
      دوست عزیز بعد از پی بردن مردم به فریبی که خوردند و دلار هزاری و عزت پاسپورت و صبح جمعه فهمیدن و .............. رای شون به این اقایون شد 60 هزار تا از 24 میلیون دو سال قبل
  • IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    29 9
    حالا مونده تا تعدادی از مردم کشورمان باور کنند بهشت روی زمین اینجاست با همه کمبودهای موجود
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      5 1
      دقیقا موافقم
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    26 6
    بخدا اینو راست گفته ، خدایی ایرانی ها خیلی با مرام هستن. البته تعداد اندکی هم تو این موقعیت از آب گل آلود ماهی میگیرند ولی در کل ذات ایرانی ها انسانهای نجیب و با معرفتی هستند. کسانی که حاضرند برای کمک به همنوع خودشون از مال و بعضی وقتا از جانشان هم بگذرند. زنده باد ایران و ایرانی. به حول قوه الهی کرونا هم هیچ غلطی نمیتونه بکنه
  • هالو IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    25 15
    این خانم امریکایی گفته مردم ایران این طوری هستند . نه حکومت .کاش حاکمان نیز از خود ایرانیان می شد ندکاش کشوری بودیم مثل قدیما که همه دنیا سر تعظیم بر فرهنگمون فرو می آوردند
    • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      3 3
      یعنی یه عده همیشه دنبال زباله می گردن. حتی اگر خبر خوبی هم درباره ایران بود تا به کام ملت زهرش نکنن راضی نمیشن
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      11 5
      حضرت زرتشت می فرماید:مردم ایران در آخرالزمان به سوی باختر به سبکی وآلودگی و تباهی خواهند رسید و شما رومی ها ویونانی ها دارید فرهنگ ما نابودمی کنید قرآن همان فرهنگ ماست که خدا به پیامبر گفت این قران عجمی نیست چون اعراب می گفتند قرآن عجمی است
    • به IR ۱۰:۱۲ - SE ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      4 4
      در تمام اوستا چنین جمله ای نیست. زرتشت این حرفها را کجا گفته؟ الان هر کسی از مادرش قهر می کنه یک جمله قضار می نویسه و زیر می نوشته دکتر شریعتی! یا می نویسد کوروش و یا زرتشت!
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      0 1
      عجب به ناهنجاری هایی که برخی از خودتون درست میکنند میرسید که خوب بلدید بخونید الناس علی دین ملوکهم
  • US ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    23 2
    مردم آمریکا فروشگاههای زنجیره غذایی را خالی کردند!دریغ از یک با غیرت در وزارت خارجه که بگویند گرسنگان غذا شما هستید نه ملت بزرگ ایران!
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    8 9
    خخخخخخخ
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    18 1
    دیشب یک خود دانشمند پنداری از اهل ادا و اطوار پیشگان در برنامه فرمول یک میگفت علت عدم هجوم مردم به فروشگاه ها نداشتن توان اقتصادی است !!!!!
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    12 4
    مردم عزیز و شریف ایران اهل هر مذهبی هستی و هر کجا هستی این رو متوجه باش این مملکت صاحب داره رهبر داره و انشالله هر چه زودتر صاحبش ظهور میکند
  • ایانی IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    9 1
    کاش یه نفر مهم مثل وزیر خارجه از یک تریبون اعلام میکرد تا به گوش امریکا و اروپا برسه
  • DE ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    5 2
    بزرگترین هنر در این ایام خانه نشینی بردوش صدا و سیماست که تلویزیون رو مرکز آموزش قرار بده و هرخانه تبدیل به مدرسه و آموزشکده بشه. با کمک وزارت آموزش و پرورش ، جهاد کشاورزی ،دانشکده های جامع و کاربردی ، وزارت ارشاد و میراث فرهنگی ، کانون پرورش کودکان ونوجوان بهترین برنامه های آموزش مشاغل انفرادی خانگی رو تهیه و پخش کنه . تا مردم درخانه بهترین توانمندی ها رو دراین ایام یاد بگیرند و بخشی از تحریم ها فقط بااین توانمندی ها شکسته میشه.
  • معصومه IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    1 14
    سلام حضور محترم شما عزیزان مردم ایران یکی از مهربانترین و پاکترین مردمان دنیا هستن فقط در مورد انها بیانشافی شده4352
  • مهاجر IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    4 1
    زور داره بعد شبکه های بی بی سی و من وتو و ویو ای بحران کرونا را تو ایران نشون میدن با وجود اینکه کانون بحران خود کشورهای پیشرفته اروپاییست لعنت به وطن فروشان بی شرف که اندازه یک زن امریکایی شرافت ندارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس