کد خبر 1052476
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹
پرچم عراق

یک فرمانده حشد الشعبی عراق تاکید کرد که بر اساس شواهد موجود گروه‌های سیاسی با نخست وزیری «نعیم السهیل» موافق هستند.

به گزارش مشرق، "سید علی الیاسری" فرمانده گردان‌های "سرایا الخراسانی" از گروههای حشد شعبی عراق به موضوع نخست وزیری عراق اشاره کرد و گفت: افراد متعددی نامزد نخست وزیر و تشکیل دولت جدید هستند اما در میان آنان به نظر می رسد آقای "نعیم السهیل" امکان بیشتری برای رسیدن به پست نخست وزیری داشته باشد و اغلب گروه‌های سیاسی با او موافق هستند. همانطور که می‌دانید یک کمیته هفت نفره نامزدهای پست نخست وزیری را بررسی کرده و یک فرد را از میان آنان انتخاب خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

وی به دلایل شکست تشکیل کابینه در عراق اشاره کرد و گفت: تعارض منافع، عدم تفاهم، طمع و وابستگی‌ها باعث شده که گروه‌های سیاسی و آقای توفیق علاوی نخست وزیر مستعفی مامور تشکیل کابینه  نتوانند دولت مورد نظرشان را تشکیل دهند. برای نمونه مشاهده کردیم ایاد علاوی که از نزدیکان توفیق علاوی است به دلیل تامین نشدن منافعش با تشکیل دولت از سوی توفیق علاوی مخالفت کرد.

او همچنین در خصوص حملات هوایی آمریکا و انگلیس به اهداف متعددی در عراق اشاره کرد و گفت: واکنش‌هایی که به هدف قرار گرفتن پایگاه‌های حشد شعبی و زیرساخت‌های خدماتی همچون فرودگاه کربلا صورت گرفت ضعیف ارزیابی می‌شود و با حجم اقدام تجاوزکارانه‌ای که صورت گرفت متناسب نیست. این باعث می‌شود که طرف مقابل دچار سوء تفاهم شود درحالی که عراق و ملت عراق بزرگتر از آن هستند که تحت سلطه قرار گرفته و یا به اسارت کسی در آیند.

سید علی الیاسری ادامه داد: بیانیه‌های سیاسی صادر شده متناسب با اقدامات جنایتکارانه صورت گرفته نیستند، اتفاقی که روی داد تجاوز آشکار به تمامیت ارضی عراق بود و باید شاهد واکنش‌های سنگین تری همچون فراخواندن و مواخذه سفیر آمریکا در عراق باشیم.

وی توضیح داد: پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نیروهای مقاومت طرح کامل و مرحله به مرحله‌ای را برای رویارویی با آمریکایی‌ها در عراق پی‌ریزی کردند و به طور قطع این طرح آمریکایی‌ها را مجبور به خروج از عراق خواهد کرد. در گذشته مشاهده کردیم هنگامی که آمریکایی‌ها اشغال عراق را اعلام کرده و تصمیم به باقی ماندن در آن گرفتند، نیروهای مقاومت عراق برنامه کاملی برای اخراج آنان طراحی کردند و آمریکایی‌ها پس از تحمل بیش از 4 هزار کشته با خفت و خواری از عراق خارج شدند.

او در پایان گفت: آنان پس از خروج از عراق داعش را وارد کشور کردند و می خواهند با استفاده از تجربیات گذشته رفتار خود را تغییر دهند از همین رو نیروهای مقاومت نیز باید رفتار خود در برابر دشمن را تغییر دهند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس