کد خبر 1050680
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹
انتخابات دموکرات‌ها | بایدن فاصله‌اش را با سندرز بیشتر کرد

با شمارش بیش از 70 درصد از آراء انتخابات درون حزبی 6 ایالت آمریکا، «جو بایدن» موفق شد با کسب 150 موکل انتخاباتی در صدر نامزدهای دموکرات قرار گیرد و «برنی سندرز» جایگاه دوم را به خود تخصیص داد.

به گزارش مشرق، انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها روز گذشته، 10 مارس، (سه‌شنبه، 20 اسفندماه) در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در 6 ایالت «آیداهو»، «میشیگان»، «می‌سی‌سی‌پی»، «میسوری»، «داکوتای شمالی» و «واشنگتن» برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

با اعلام بیش از 70 درصد از نتایج انتخابات درون حزبی، «جو بایدن» معاون «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا موفق شد با کسب 150 موکل انتخاباتی در صدر رقابت‌ نامزدهای انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها قرار گیرد و در مجموع 820 موکل انتخاباتی را به خود اختصاص دهد. طبق نتایج اعلام شده، «برنی سندرز» با کسب 88 موکل انتخاباتی در جایگاه دوم قرار گرفت.

*می‌سی‌سی‌پی

با شمارش ۹۸ درصد از آراء انتخاباتی در ایالت «می‌سی‌سی‌پی»، «جو بایدن» با کسب ۸۱ درصد از آراء انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در این ایالت، ۲۹ موکل انتخاباتی از مجموع ۳۶ موکل انتخاباتی این ایالت را به دست آورد. 

«برنی سندرز» سناتور ایالت «ورمونت» نیز با کسب ۱۴.۹ درصد از آراء این ایالت و دو موکل انتخاباتی در جایگاه دوم و الیزابت وارن با کسب ۲.۴ درصد از آراء‌ انتخاباتی در جایگاه سوم این ایالت قرار گرفت.

طبق گزارش‌ها، پنج موکل انتخاباتی در این ایالت هنوز تصمیم نهایی خود را برای حمایت از نامزد مورد نظر خود اتخاذ نکرده‌اند.

*آیداهو

با اعلام ۸۲ درصد از آراء انتخابات درون حزبی ایالت «آیداهو»، جو بایدن با کسب ۴۸.۳ آراء و ۹ موکل انتخاباتی از مجموع ۲۰ موکل انتخاباتی در این ایالت پیروز شد. برنی سندرز نیز با کسب ۷ موکل انتخاباتی در جایگاه دوم قرار گرفت. ۴ موکل انتخاباتی در این ایالت نیز هنوز تصمیم قطعی خود را در خصوص حمایت از نامزد مورد نظرشان اعلام نکرده‌اند.

*میشیگان

با شمارش بیش از ۸۶ درصد از آراء انتخابات درون حزبی ایالت «میشیگان»، «جو بایدن» با کسب ۵۲.۸ درصد از آراء و ۵۳ موکل انتخاباتی از مجموع ۱۲۵ موکل انتخاباتی این ایالت، صدرنشین شد و «برنی سندرز» با کسب ۳۷.۵ درصد و ۳۵ موکل انتخاباتی در جایگاه دوم قرار گرفت.  ۳۷ موکل انتخاباتی هنوز نظر نهایی خود را اعلام نکرده‌اند.

*میسوری

با اعلام ۱۰۰ درصد از نتایج انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در ایالت «میسوری»‌ آمریکا، جو بایدن با کسب ۶۰.۱ درصد از آراء و ۴۰ موکل انتخاباتی از مجموع ۶۸ موکل انتخاباتی این ایالت، صدرنشین شد و «برنی سندرز» نیز با کسب ۳۴.۶ درصد از آراء و ۲۳ موکل انتخاباتی جایگاه دوم را به خود اختصاص داد. پنج موکل انتخاباتی باقیمانده در این ایالت هنوز تصمیم نهایی خود را برای حمایت از نامزد مورد نظر خود اعلام نکرده‌اند.

*واشنگتن

با اعلام ۶۷ درصد از آراء انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در ایالت واشنگتن، «برنی سندرز» با کسب ۳۲.۷ درصد و ۱۷ موکل انتخاباتی از مجموع ۸۶ موکل انتخاباتی این ایالت جایگاه نخست را به خود تخصیص داد و بایدن با فاصله بسیار اندک و کسب ۳۲.۵ درصد از آراء و ۱۷ موکل انتخاباتی، جایگاه دوم را به دست آورد. 

*داکوتای شمالی

با اعلام نتایج ۴۶ درصد از آراء انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در ایالت «داکوتای شمالی»، «برنی سندرز» با کسب ۴۷.۵ درصد از آراء و پنج موکل انتخاباتی از مجموع ۱۴ موکل انتخاباتی این ایالت، در جایگاه نخست قرار گرفت و بایدن با کسب ۳۹.۳ درصد از آراء انتخاباتی و پنج موکل انتخاباتی جایگاه دوم را به دست آورد.

تاکنون انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در 24 ایالت آیووا»، «نیوهمپشایر»، «نووادا»، «کارولینای جنوبی»، «آلاباما»، «آرکانزاس»، «کالیفرنیا»، «کلرادو»، «مین»، «ماساچوست»، «مینه‌سوتا»، «کارولینای شمالی»، «اوکلاهما»، «تنسی»، «تگزاس»، «ورمونت»، «ویرجینیا»، «یوتا»، «آیداهو»، «میشیگان»، «می‌سی‌سی‌پی»، «میسوری»، «داکوتای شمالی» و «واشنگتن» برگزار شده است.

دور بعدی انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها قرار است در تاریخ ۱۴ مارس (۲۴ اسفندماه) در جزایر ماریانای شمالی که از مناطق خودگردان ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود و مجموع ۶ موکل انتخاباتی را دارد، برگزار شود و پس از آن در تاریخ ۱۷ مارس (۲۷ اسفندماه) انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در ایالات «آریزونا»، «فلوریدا»، «ایلینوی» و «اوهایو» با مجموع ۵۷۷ موکل انتخاباتی برگزار ‌می‌شود.

هر نامزد دموکراتی که بتواند تعداد ۱۹۹۱ موکل انتخاباتی را کسب کند، نامزد نهایی این حزب برای رقابت با دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد.

انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در ۶ ایالت روز گذشته در میان موجی از نگرانی‌ها از تسریع شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا برگزار شد.

در پی افزایش شیوع ویروس کرونا در آمریکا، برنی سندرز و جو بایدن برنامه‌های انتخاباتی سه‌شنبه شب خود را به خاطر نگرانی از انتشار ویروس کووید 19 لغو کردند. پیش از این قرار بود بعد از برگزاری رقابت‌های درون حزبی روز گذشته، در دو گردهمایی جداگانه و در جمع هواداران خود در شهر «کلیولند» ایالت اوهایو سخنرانی کنند.

بنا به گزارش شبکه بی بی سی، از طرف دیگرف مناظهرهای تلویزیونی سندرز و بایدن نیز که قرار است یکشنبه 25 اسفندماه) در آریزونا برگزار شود، بدون حضور مخاطب برگزار شود و شبکه «سی ان ان» که برگزار کننده این مناظره است، می‌گوید که علت حذف تماشاگران از این مناظره، نگرانی از شیوع ویروس کرونا است.

وضعیت شیوع کرونا در آمریکا هر روز ابعاد گسترده‌ای پیدا می‌کند. ایالت نیویورک روز سه‌شنبه از ابتلای ۳۱ نفر دیگر در این ایالت به ویروس کرونا خبر داد تا مجموع مبتلایان به این ویروس در این ایالت به ۱۷۳ نفر برسد.

در همین راستا، فرماندار ایالت نیویورک اعلام کرد که تمامی مدارس و موسسات آموزشی در منطقه نیو روشل به مدت دو هفته تعطیل خواهند بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    32 1
    دموکراسی و انتخابات در آمریکا جوکی بیش نیست
  • ناشناس NL ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    21 0
    هر شخصی که با صهیونیستها باشه، مورد تایید قرار میگیره و به دروغ به مردم گفته میشه که رای بیشتری را کسب کرده، هیچ سندی به مردم نشان نمیدن...هیچ سندی وجود نداره، این جو بایدن انتهای صهیونیستِ...همان کاری که الزاما با ایران کرد در تصویب تحریم های مهلک تر، جو بایدن برترش را انجام میده...
  • CA ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    12 0
    سندرز وصله ناجوری برای دمکرات‌ها هست چون بیشتر یک جمهوری خواه هست تا یک دمکرات و بنظر من باند بازی در حزب دمکرات نگذاشت سندرز به صدر برسد. جو‌ بایدن مثل هیلاری کلینتون براحتی از ترامپ شکست خواهد خورد. در صورتی که سندرز براحتی می‌توانست ترامپ را شکست دهد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس