کد خبر 1049269
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
یزدانی

در فاصله ۵ ماه مانده تا المپیک، مسئولان ورزش ایران تدبیری بهتر از تعطیلی اردوهای تیم های ملی برای مقابله با کرونا پیدا نکردند؛ اقدامی که باعث افزایش احتمال ابتلای ورزشکاران به ویروس کرونا می شود.

به گزارش مشرق، ورزش ایران نیز همانند دیگر بخش های کشور از هجوم ناگهانی ویروسی به نام کرونا دچار وقفه و آسیب شد، لغو بسیاری از مسابقات بین المللی در کنار ترس از شیوع کرونا در ایران با توجه به گسترش روز افزون آن،  باعث شد اردوی تیم های ملی در رشته های مختلف ورزشی نیز به تعطیلی کشیده شوند؛ اقدامی حاکی از اوضاع خطرناک شیوع کرونا و جدیت مسئولان ورزش در مقابله با آن.

بیشتر بخوانید:

مربی لیگ برتری کرونا گرفت

 اما این راهکار نه تنها ریسک ابتلای ورزشکاران به کرونا را با توجه به پراکنده شدنشان در شهرهای خود کم نکرده، بلکه در برهه حساس کنونی و در فاصله ۵ ماه مانده به المپیک باعث شده ورزشکاران و مربیان رشته های المپیکی بطور کلی از فضای تمرین و مسابقه دور شوند، موضوعی که با مساعد شدن اوضاع طی هفته های آینده و برگزاری رویدادهای بین المللی قطعا می تواند آسیب جدی به عملکرد ورزش ایران وارد کند.

محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی که او نیز اردوهای تیمش پس از بلاتکلیفی در برگزاری رقابت های گزینشی المپیک و مهمتر از آن برای مقابله با ویروس کرونا به تعطیلی کامل کشیده شده، روز گذشته(جمعه) در مصاحبه با ایسنا، ضمن اشاره به تعطیلی اردوی تیم های المپیکی، تلویحا از سیاست مسئولان ورزش ایران و کمیته ملی المپیک در نحوه مبارزه با کرونا انتقاد کرد.

بنا در صحبت های خود به موضوع بسیار مهمی اشاره کرد و خواستار تدبیر کمیته ملی المپیک در استفاده از آکادمی ملی المپیک به عنوان قرنطینه برای ورزشکاران رشته های المپیکی شد.

وی با ارائه راه حلی ساده که به نظر می رسد مورد غفلت مسئولان ورزش قرار گرفته بود، تاکید کرد: می توانیم از فضای آکادمی ملی المپیک بصورت قرنطینه برای برگزاری اردوی تیم های المپیکی استفاده کنیم تا هم ورزشکاران با نظارت های پزشکی از کرونا دور بمانند و هم تمرینات خود را تا زمان مساعد شدن اوضاع پیگیری کنند.

بلافاصله پس از این مصاحبه، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی در کمیته ملی المپیک، از برنامه کمیته ملی المپیک بر ایجاد فضای قرنطینه برای ورزشکاران المپیکی خبر داد و تاکید کرد: مربیان و ورزشکاران اصلا نگران نباشند!

البته اینکه چرا کمیته ملی المپیک از دو هفته قبل اقدامات لازم برای ایجاد قرنطینه ورزشکاران المپیکی را آغاز نکرده و آن را به سال آینده موکول کرده، جای سوال دارد؛ موضوع مهمی که محمد بنا نیز موکول کردن ایجاد قرنطینه به سال آینده را اقدامی دیرهنگام دانسته است.

در شرایطی که این سیاست و تدبیر با بی توجهی مسئولان ورزش باعث تعطیلی اردوی تیم های ملی رشته های المپیکی از جمله کشتی شده، اتحادیه جهانی کشتی نیز روز گذشته از عزم جدی خود برای برگزاری رقایت های گزینشی المپیک در فروردین ماه خبر داد، موضوعی که امیدواریم با توجه به تعطیلی مداوم اردوی گوش شکسته ها باعث لطمه بر عملکرد آنها در این رویداد بسیار مهم نشود.

در جایی‌که مسئولان ورزش بر برگزاری انتخابات برخی فدراسیون ها در این فضای به شدت"کرونایی" تاکید دارند، قطعا تعطیلی کامل اردوی تیم های المپیکی راهکاری نامناسب برای ورزش ایران در برهه حساس کنونی نیست که امیدواریم هر چه سریعتر با ایجاد فضای قرنطینه با حضور تیم های پزشکی، هم سلامت ورزشکاران المپیکی حفظ شود و هم تیم ها با پیگیری تمرینات، خود را مهیای حضور در مسابقات آتی کنند چرا که تمرینات انفرادی و پراکنده ورزشکاران در شهرهای مختلف بسیار خطرناک‌تر از حضور آنها در یک محیط پاکسازی شده و تحت نظر مانند آکادمی المپیک خواهد بود.

بلاتکلیفی و تغییر مداوم نحوه مبارزه با این ویروس ناخوانده، ورزش ایران مخصوصا رشته های المپیکی را همانند دیگر بخش های جامعه با مشکلات جدی مواجه کرده و تعلل در بکارگیری تدبیر منطقی  می تواند چالش های جدی تری را برای ورزش ایران در رویدادهای آتی بدنبال داشته باشد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس