کد خبر 1048066
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه
اسماعیلی

سخنگوی قوه قضائیه، ۵ اقدام دستگاه قضائی در مقابله با ویروس کرونا را تشریح کرد.

به گزارش مشرق،  غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی که از شبکه خبر سیما پخش شد ضمن تبریک ایام ماه رجب و اعیاد این ماه به ویژه میلاد جواد الائمه(ع) و امیر مؤمنان حضرت علی (ع) اظهار کرد: امروز جامعه ما متأسفانه شاهد شیوع ویروس کرونا و مبتلا شدن جمعی از شهروندان به این ویروس منحوس است.

وی افزود: تلاش جامعه پزشکی و پرستاری به عنوان مدافعان سلامت کشور جای تقدیر و تشکر دارد و کار این عزیزان نمونه بارز جهاد در راه خداست. امروز به پاس این خدمات ارزشمند، عزت جامعه پزشکی و پرستاری ما روزافزون شده و اعتماد مردم به این قشر زحمت‌کش تقویت شده است و قطعا لطف و عنایت خداوند متعال نیز شامل حا آنها خواهد بود.

سخنگوی قوه قضائیه برای همه هموطنان اعم از مبتلایان و سایر هموطنان آرزوی صحت و سلامت و عافیت و تندرستی کرد و گفت: از مردم عزیز و فهیم ایران اسلامی تقاضا دارم توصیه‌های جامعه پزشکی را به صورت جدی رعایت کنند تا با کمک و همیاری یکدیگر شر این ویروس را از سر ایران اسلامی کوتاه کنیم.

وی گفت: امروز نشست خبری اینجانب به لحاظ همین وضعیت و رعایت ضوابط اعلامی از سوی پزشکان و مراعات صحت و سلامت کسانی که در این نشست حضور می‌یافتند با حداقل حضور خبرنگاران برگزار شده است.

اسماعیلی ادامه داد: توصیه پزشکان بر این است که مسافرت‌ها انجام نشود و همایش‌ها انجام نگیرد و زیارت قبور اهل بیت به زمان دیگری موکول شود و می‌توانیم از این شرایط برای خلوت با خداوند و راز و نیاز و توسل به اهل بیت عصمت (ع) حداکثر استفاده را ببریم و محل کار و خانه را به شبستانی از مسجد و رواقی از حرم اهل بیت تبدیل کنیم.

وی گفت: قوه قضائیه در کنار قوای دیگر همگام با جامعه پزشکی و ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در ایام اخیر اقدامات ویژه‌ای را انجام داده است. ما در یک هفته اخیر شاهد چند اقدام مثبت و مهم از ناحیه قوه قضائیه بودیم. صدور بحشنامه مرخصی به زندانیان از سوی رئیس قوه قضائیه و اهتمام بسیار جدی در زندان‌ها و مراجع قضائی برای اجرای این بخشنامه، صدور بخشنامه کنترل و کاهش ورودی زندانیان به زندان‌ها و اهتمام قضات برای اینکه جز در موارد ضروری افراد به زندان‌ها اعزام نشوند و صدور بخشنامه متناسب‌سازی فرایند رسیدگی‌ها با شرایط امروز جامعه از جمله این اقدامات است.

اسماعیلی اضافه کرد: ما به دنبال این هستیم که هم کار تعطیل نشود و هم خطراتی برای مراجعه‌کنندگان و همکاران‌مان ایجاد نشود. بر همین اساس روز گذشته معاون اول قوه قضائیه بخشنامه‌ای صادر کرد تا ضمن انجام رسیدگی‌ها، در صورت امکان رسیدگی‌ها به صورت غیرحضوری و در قالب لایحه باشد و دادگاه‌ها در موعد مقرر با دقت در مطالعه لوایح پرونده، امر دادرسی را انجام بدهند.

وی گفت: همچنین قرار شد در خارج از وقت اداری رسیدگی‌ به پرونده‌های معوق به صورت دورکاری انجام شود و همچنین در این ایام تا جای ممکن از احضارهای غیرضروری جلوگیری شود و اطلاع‌رسانی‌ها از طریق سامانه الکترونیک انجام شود تا دغدغه‌ای برای مردم در فرایند رسیدگی به پرونده‌ها ایجاد نشود.

سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: پنجمین اقدام برخورد سریع و قاطع و بازدارنده و مناسب نسبت به پرونده‌های احتکار و کسانی است که در این ایام با سودجویی اقلام دارویی و بهداشتی مورد نیاز شهروندان را احتکار کردند. ابلاغ شد که بدون اغناض و در اسرع به پرونده‌های تشکیل شده در این حوزه رسیدگی شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    3 0
    اول ساختمان های فرسوده والوده خودشون روضدعفونی کنن ک با ارباب رجوعا ی زیادی سرکاردارن!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس