کد خبر 1047222
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
ماسک نمایه

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو گفت: در حال حاضر مدیای تولید ماسک نانویی در تهران روزانه حدود 70 هزار تا است و حدود هزار مدیا در مشهد تولید می‌شود.

 به گزارش مشرق، سعید سرکار دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره تولید ماسک‌های نانویی در مواجهه با ویروس کرونا، گفت: تمام تلاش‌مان را می‌کنیم، دستگاه‌هایی که قرار بود به خارج از کشور صادر شود را از بسته‌بندی باز کردیم و به سوله‌ها بازگرداندیم و در حال تولید ماسک‌های مدیای نانویی با کیفیت برای کادر درمانی بیمارستان‌ها هستیم. 

بیشتر بخوانید:

تولید روزانه ۲۰۰ هزارمدیای ماسک نانویی 

وی افزود: سعی می‌کنیم با هماهنگی که بین مجموعه‌هایی که ماشین‌آلات را در اختیار دارند بتوانیم تولید مدیای ماسک نانو را به روزانه ۲۰۰ هزار و هفته آینده به ۳۰۰ هزار ماسک برسانیم. 

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: تمام تلاش ما این است که با تمام ظرفیت حتی مجموعه‌هایی که در حوزه‌های دیگر کار می‌کردند را وارد فضای آماده‌سازی مدیای نانویی ماسک کنیم. 

تولید روزانه ۷۰ هزار ماسک در تهران 

سرکار ادامه داد: در حال حاضر مدیایی تولیدی در تهران روزانه حدود ۷۰ هزار ماسک است و حدود هزار ماسک نانویی در مشهد تولید می‌شود که امیدواریم تا ۱۰ روز آینده تولید به ۳۰۰ هزار مدیا برسد. 

وی گفت: با خط تولید شرکت‌هایی که فیلترهای نانویی تولید می‌کردند مذاکراتی صورت گرفت و این شرکت‌ها تغییر کاربری دادند و ماسک مدیای نانویی تولید کردند که ظرفیتی حدود ۱۰۰ هزار ماسک دارد که  امیدواریم ظرفیت بیش از این افزایش یابد. 

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار امیدواری کرد و گفت: تلاش می‌کنیم دو دستگاه دیگر وارد خط تولید کنیم و بتوانیم به تولید روزانه ۳۰۰ هزار ماسک نانویی دست پیدا کنیم. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    1 0
    دمتان گرم دست مریزاد به همت والاتون ،انشاالله با این ماسک کمکی بشه به کادر درمانی و مبتلایان که خدا به همه شان سلامتی و توفیق عطا کنه ، اتفاقا من دنبال همین میگشتم ، از زمان اهدا به چین سوال میکردم ندیدم ،، شاید به شهر ما نیاورده بودن ..
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    0 0
    فرصت خوبی برای نانون است تا پول کسب کنند و سایر پروزه هارا ادامه بدهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس