کد خبر 1046623
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
ارتش ترکیه

وزیر دفاع ترکیه مدعی شد که این کشور در پاسخ به حمله هوایی بامداد امروز، 200 مقر ارتش سوریه را از زمین و هوا هدف قرار داده است.

به گزارش مشرق، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز (جمعه) مدعی شد که این کشور پاسخ سختی به حمله هوایی ارتش سوریه علیه نیروهای ترکیه در ادلب داده است.

به نوشته وبگاه شبکه تی آر تی، او مدعی شد که جنگنده‌ها و توپخانه ترکیه ۲۰۰ مقر ارتش سوریه را هدف قرار داده‌اند و این حملات منجر به انهدام پنج بالگرد، ۲۳ تانک و سامانه دفاعی و کشته و زخمی شدن ۳۰۹ نفر از ارتش سوریه شده است.

بیشتر بخوانید:

هلاکت ۶۴ تروریست در حومه ادلب

واکنش مسکو به کشته شدن سربازهای ترکیه

واکنش آمریکا به تشدید درگیری‌های ترکیه و سوریه

حلوصی آکار در ادامه مدعی شد که علی‌رغم اعلامیه وزارت دفاع روسیه، حضور نیروهای ترکیه هماهنگ شده و مقامات روسی از محل حضور نیروهای ترکیه آگاه بودند و هیچ کدام از «عناصر مسلح» در کنار نیروهای ترکیه حضور نداشتند.

وزیر دفاع ترکیه تأکید کرد: «ما پس از حمله اول هشدار داده بودیم، اما بمباران‌های هوایی ادامه یافت و حتی خودروهای امدادی را نیز هدف قرار داد.»

وزارت دفاع روسیه امروز درباره کشته و مجروح شدن نظامیان ترکیه در حملات هوایی به عناصر مهاجم به ارتش سوریه توضیح داد: «آنکارا درباره حضور نظامیان خود در ادلب به ما اطلاع نداده بود. نظامیان ترکیه در میان عناصر مسلحی بودند که روز گذشته در حملات هوایی به ادلب هدف قرار گرفتند».

 ۳۴ نظامی ترکیه بامداد امروز (جمعه) در حمله هوایی که در نزدیکی روستای «الباره»، واقع در «جبل الزاویه»، در حومه استان ادلب رخ داد، کشته شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    51 10
    حرف مفت
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    57 6
    ترکیه بیچاره به هزیان گویی افتاده
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    2 39
    اينا يه سامانه داشتن اونوفت فكر كنم روزي هزارتا نبروي اسد رو ميكشتن.
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    62 15
    گور بابای پانتورچیسم مغولی و ارزوهای دور و درزاز و دروغگوییها و.مصادره هایش
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    50 10
    چقدر وقاحت و پرروئی می خواهد که در خاک همسایه طلبکار باشی
  • ناشناس IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    34 7
    یک فیلمم بیرون دادند که 22 تا از تانک ها یا توپخانه رو هدف قرار دادند مربوط به ماه فوریه 2020 که امروز 28 امین روزشه که معلوم نیست مربوط به کدوم یکی از روزاشه که امروز آپلودش کردند که توش نه بالگردی دیدم و نه پدافندی و نه 46 تا توپ و تانک که از23 توپ های هدف قرار گرفته شده به ادعای وزارت دفاع ترکیه چیزی ننوشتید متاسفانه
  • م ص IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    35 6
    تا خر در دنیا هست غم نباشد اردوغان ملعون خون مردم سوریه وعراق با داعش والنصره بر زمین ریخنه ودو کشور مسلمان را ضعیف کرد نشان میدهد که او نوکر سر سپرده امریکا واسراییل است بزودی پوزه اش بخاک مالیده می شود به خواست خدا چون به ملت خودش هم رحم نکرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس