جلسه سفرای خارجی مقیم ایران در خصوص کرونا

نماینده سازمان جهانی بهداشت در نشستی در محل وزارت خارجه گفت که ایران از ظرفیت‌های لازم برای مدیریت کرونا برخوردار است.

به گزارش مشرق، به ابتکار وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر امروز (چهارشنبه) هفتم اسفند ماه نشستی با شرکت نماینده سازمان جهانی بهداشت، مقامات وزارت بهداشت و با دعوت از سفرا و رؤسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

نماینده سازمان جهانی بهداشت طی سخنانی در این نشست اظهار داشت: ایران از ظرفیت‌های لازم بنیادین برای مدیریت این بیماری برخوردار است. 

مدیران وزارت بهداشت کشورمان نیز در این جلسه ضمن ارائه آخرین وضعیت مقابله با ویروس کرونا در ایران ، بر تعهد و پایبندی کشورمان به مقررات شناخته شده بین‌المللی در حوزه بهداشت تاکید کردند. همچنین بر این نکته تاکید شد که ایران واجد تمامی توانمندی‌های فنی و تخصصی لازم برای مقابله با کرونا است. 

ببینید:

عکس/ جلسه سفرای خارجی مقیم ایران در خصوص کرونا

نماینده سازمان بهداشت جهانی (WHO) در این نشست توانمندی و عملکرد ایران را یک نمونه موفق و مثال زدنی در جهان و منطقه ذکر کرد.

با توجه به اقدامات شفاف کشورمان در این زمینه و اطلاع رسانی کافی و موثر در خصوص این بیماری درخواست مقامات بهداشتی و ذیربط و همچنین نماینده سازمان جهانی بهداشت از  جامعه جهانی احتراز  از اعمال تضییقاتی فراتر از استانداردها و مقررات بین‌المللی به ویژه در حوزه تعاملات تجاری بود. 

وزارت بهداشت ایران طی این نشست همچنین فهرستی از اقلام مورد نیاز برای کنترل، درمان و مهار بیماری کرونا را به نمایندگان کشورهایی که علاقه‌مند به کمک رسانی در این زمینه هستند، ارائه کرد. 

حاضران همکاری‌های بین‌المللی و حفظ رویکرد بهداشتی به موضوع کرونا را عناصری کلیدی در مقابله با این بیماری برشمردند. 

در پایان این نشست  سفرا و دیپلمات‌های حاضر سؤالات خود را مطرح کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    2 1
    خخخخخخههههه
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
      0 5
      واقعیت اینه که کشور ما در خیلی زمینه ها بخصوص پزشکی قابلیت های زیادی نسبت به کشورهای منطقه داره فقط مردم باید پیشگیری رو جدی بگیرن و اینقدر کشور و قابلیتهاش رو دست کم نگیرن !! پس نیشت رو ببند
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    1 0
    تا نگرفتی در رو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس