کد خبر 1046315
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳
ترامپ نمایه

رئیس‌جمهور آمریکا که نگران است ضربه ویروس «کرونا» به بازارهای مالی این کشور در کارزار انتخاباتی به ضررش تمام شود از تمرکز رسانه‌ها روی اخبار مربوط به گسترش شیوع این ویروس انتقاد کرده است.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز چهارشنبه از تمرکز رسانه‌های منتقدش بر روی اخبار مربوط به ویروس «کرونا» انتقاد کرد. 

رئیس‌جمهور آمریکا در شناسه کاربری‌اش در توئیتر نوشته «سی‌ان‌ان» و «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» دارند «تمام تلاششان را به کار می‌بندند تا از [ویروس کرونا] بدترین تصویر را به نمایش گذاشته و بازارها را هراسان کنند.» او همچنین نوشت: «آمریکا در بهترین وضع ممکن است.»

بیشتر بخوانید:

اعلام وضعیت اضطراری در «سانفرانسیسکو» به دلیل کرونا

ترامپ که در کواران تبلیغات برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا است به طور مشخص اشاره نکرد از چه چیز در پوشش رسانه‌ها درباره اخبار مربوط به کرونا ناراضی است. 

مقام‌های «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها» روز سه‌شنبه گفتند شیوع این ویروس در نقاط مختلف جهان به نگرانی‌هایی درباره احتمال سرایت آن به ایالات متحده منجر شده است. 

 «نانسی مسونیر» از مقامات این مرکز روز سه‌شنبه گفت شیوع کرونا در آمریکا اجتناب ناپذیر است. او که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، افزود: «در نهایت ما احتمال می‌دهیم شاهد شیوع این ویروس در آمریکا باشیم. مسئله این نیست که این بیماری به آمریکا سرایت می‌کند یا خیر بلکه مسئله  زمان شیوع آن و تعداد افرادی است که در این کشور به آن مبتلا می‌شوند.»

بازارهای سهام جهانی در روزهای گذشته به دلیل نگرانی‌ها از ایجاد اخلال‌های طولانی مدت در زنجیره‌های تأمین سقوط کرد. 

ویروس کرونا تا کنون ۸۰ هزار نفر را در دنیا مبتلا کرده و موجب مرگ ۳۰۰۰ نفر عمدتاً در چین شده است.

 شاخص‌های اصلی وال‌استریت‌ روز چهارشنبه، بعد از چهار روز سقوط بی‌سابقه در یک سال گذشته، رشد یک درصدی را تجربه کرد.

افت بازار سهام یکی از مسائلی است که باعث نگرانی روزافزون ترامپ شده است. او معمولاً از این بازار به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخص‌های سلامت اقتصاد آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری‌اش یاد می‌کند و امیدوار است بتواند برای کارزار انتخاباتی روی آن مانور بدهد.

با وجود این، نمایندگان کنگره آمریکا در روزهای گذشته به شدت از دونالد ترامپ بابت سیاست‌های ضعیف برای مبارزه با ویروس کرونا انتقاد کرده‌اند. 

«نانسی پلوسی»، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا امروز سیاست‌های ترامپ برای مقابله با این ویروس را «خجالت‌آور» و «کم‌رمق» توصیف کرد.

نانسی پلوسی گفت: «[پاسخ ترامپ به کرونا] خجالت‌آور است. او حالا پیشنهادی را مطرح کرده که برای مقابله با این ویروس بسیار ضعیت و کم‌رمق است. ما برای ایبولا ۵ میلیارد دلار هزینه کردیم.»

او در ادامه گفت: «او کار را بسیار دیر و کم‌رمق شروع کرده است. جای امیدواری است که می‌توانیم این فوت وقت را جبران کنیم ولی لازم است آدم‌های حرفه‌ای و منابع کافی داشته باشیم و برای مردمی که به کشورمان برمی‌گردند از تاکتیک‌های هراس استفاده نکنیم.»

سیاستمداران هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه تا به حال از دولت ترامپ بابت سیاست‌هایش برای جلوگیری از شیوع کرونا انتقاد کرده‌اند، اگرچه ترامپ ادعا کرده کار مقام‌های دولت او  «فوق‌العاده» بوده است. 

به عنوان مثال، «میت رامنی»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا روز سه‌شنبه گفته که کشورش آمادگی مناسبی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا ندارد. 

او گفت: «من از اینکه ما چه اندازه برای همه‌گیری این بیماری هم از لحاظ تجهیزات ایمنی و هم از لحاظ دستگاه‌های پزشکی برای کمک به مبتلایان آمادگی داریم، مأیوس هستم.» 

رامنی اضافه کرد: «در مرحله کنونی، فکر می‌کنم سرمایه‌گذاری ما پایین‌تر از حد لازم برای شرایطی است که ممکن است جدی شود. به نظرم باید از همه منابعمان استفاده کنیم.»

چاک شومر»، نماینده دموکرات مجلس سنای آمریکا هم شنبه از دولت کشورش به دلیل بی‌برنامگی در مقابله با ویروس کرونا انتقاد کرد. 

او در توئیتر نوشت: «من از درخواست بودجه رقت‌انگیز و نامناسب رئیس‌جمهور ترامپ انتقاد نکردم. به بی‌کفایتی او اشاره کردم؛ برنامه‌ای برای مقابله با کروناویروس ندارد. او تیم امنیت جهانی بهداشت در شورای امنیت ملی را منحل کرده، قصد دارد بودجه مرکز کنترل و پیشگیری بیماری را تا ۱۶ درصد کاهش دهد و حتی یک نفر را برای نظارت بر مقابله با ویروس کرونا تعیین نکرده است.»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    12 2
    انشاالله خودت کرونا بگیری بمیری
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    11 0
    اصلا آدم بدجنسی نیستم ولی امیدوارم کرونا در آمریکا تا مدتها جولان بده !! چون برای ایران خوشحال شدن و به صراحت اعلام کردن !! ان شاءالله آمریکا مرکز آلودگی کرونا بشه
  • رضا IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    6 0
    بى پدر چه از خود متشكر هم هست !
  • سرور IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    2 1
    خبرتان نادرست است. شاخصهای وال استریت چهارشنبه هم متوسط نیم درصد پایین آمد.
  • IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    6 4
    تصور کنید کرونا از اون چیزی که ترامپ بهش فکر مکنه بهش نزدیکتره... ترامپ احمق برو كرونا هم تحريم كن اگه زورت میرسه.
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    7 1
    آیا می دانید نمرود را یه پشه به درک وارد کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس