کد خبر 1045699
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
image-20200225124932-1.jpeg

چاپ کتاب دارای هزینه‌هایی است که می‌تواند توسط نویسنده، ناشر یا هر دو پرداخت شود. در این مقاله شما را با هزینه‌های چاپ کتاب آشنا خواهیم کرد.

بسیاری از نویسندگان و مترجمین با این سوال روبرو هستند که هزینه چاپ کتاب آن‌ها چقدر است و چگونه می‌توانند این هزینه را مدیریت کنند. اگرچه هر کتابی ممکن است هزینه‌های متفاوتی داشته باشد اما عوامل کلی تعیین کننده در این زمینه تقریباً در تمامی کتاب‌ها ثابت هستند. در این مقاله که توسط همکاران ما در انتشارات نارون دانش آماده شده است شما را با جزئیات هزینه‌های چاپ کتاب آشنا خواهیم کرد تا بتوانید تصمیم مناسبی در این زمینه بگیرید.

نکات اساسی در پرداخت هزینه چاپ کتاب

برای تعیین هزینه چاپ کتاب ابتدا باید مشخص شود که این هزینه قرار است چگونه پرداخت شود. پرداخت هزینه چاپ کتاب می‌تواند به‌صورت کامل توسط مترجم یا نویسنده انجام گیرد که در این صورت تمام یا بخش زیادی از منافع مادی آن نیز متعلق به نویسنده یا مترجم خواهد بود. از سوی دیگر ممکن است ناشر تمام هزینه را پرداخت نماید که در این حالت نیز بیشتر منافع مادی به انتشارات مربوطه تعلق خواهد گرفت. نوع سوم پرداخت هزینه چاپ کتاب نیز به این صورت است که نویسنده یا مترجم با ناشر در پرداخت هزینه‌ها همکاری می‌نمایند و در این صورت نیز با توافق طرفین منافع مادی کتاب بین نویسنده و ناشر تقسیم می‌شود.

عوامل اثرگذار بر هزینه چاپ کتاب

تعداد تیراژ کتاب: در طول چند سال اخیر به دلیل بالا رفتن هزینه‌های چاپ کتاب و همچنین ظهور اپلیکیشن‌های فروش الکترونیکی کتاب و تولید کتاب‌های صوتی، تعداد تیراژها کاهش یافته است. در چاپ نخست می‌توان تعداد تیراژ پایینی را به چاپ رساند و در صورت فروش مناسب نسبت به چاپ تعداد بیشتری از کتاب‌ها اقدام نمود. با این کار هزینه‌ها کاهش محسوسی خواهد داشت.

انتخاب جنس کاغذ: جنس کاغذ جلد و همچنین صفحات داخلی کتاب از نظر هزینه بسیار متغیر است. در صورتی که از کاغذهای استاندارد معمولی استفاده شود هزینه در کمترین میزان ممکن خواهد بود اما استفاده از کاغذهایی دیگر می‌تواند هزینه چاپ کتاب را به شدت افزایش دهد.

رنگی یا سیاه و سفید بودن صفحات: در صورتی که کتاب شما رنگی باشد باید هزینه‌های به مراتب بیشتری از کتاب‌های سیاه و سفید پرداخت نمایید. البته با برخی روش‌ها می‌توان هزینه‌های چاپ رنگی را کاهش داد. برای مثال اگر تعداد صفحات رنگی کتاب شما محدود باشد یا تمام صفحات رنگی به پایان کتاب منتقل شود می‌توان از میزان هزینه‌ها کاست.

سایر هزینه‌ها: اگرچه موارد بالا هزینه‌های اصلی و تعیین کننده در چاپ کتاب هستند اما برخی هزینه‌های جزئی نیز باید مورد محاسبه قرار گیرند. برای مثال قطع کتاب هرچه بزرگ‌تر باشد هزینه‌ها نیز بالاتر خواهد بود. همچنین هزینه‌های ویراستاری، صفحه آرایی، طراحی جلد و اخذ مجوزها نیز به هزینه‌های بالا اضافه خواهند شد.

خدمات انتشارات نارون دانش در زمینه چاپ کتاب

انتشارات نارون دانش با سال‌ها سابقه و تجربه چاپ صدها عنوان کتاب آماده همکاری با مترجمین و مؤلفین گرامی در زمینه چاپ کتاب می‌باشد. یکی از مزیت‌های همکاری با این انتشارات این است که تمامی مراحل چاپ کتاب به‌صورت کامل توسط انتشارات نارون دانش انجام می‌گیرد. بنابراین شما می‌توانید با ارائه فایل کتاب، نسخه‌های نهایی چاپ شده کتاب خود را با بالاترین کیفیت طراحی و چاپ تحویل بگیرید. همچنین می‌توانید از خدمات آنلاین ما از جمله بخش محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب بر روی سایت انتشارات استفاده نمایید.

‌ ‌

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس