امارات و اسرائیل

رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تیمی از آن در مسابقات دوچرخه‌سواری در امارات که ماه جاری میلادی برگزار می‌شود، مشارکت خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: تیم دوچرخه‌سواری اسرائیلی طی روزهای آینده در مسابقات امارات مشارکت خواهد کرد و این نخستین بار است که یک تیم دوچرخه‌سواری اسرائیلی در مسابقه‌ای در امارات شرکت می‌کند.»

یکی از مشارکت‌کنندگان به تلویزیون رسمی «کان» رژیم صهیونیستی گفت: «من با آغوش باز در آنجا مورد استقبال قرار گرفتم، رفتار مردم اینجا بسیار دوستانه و صمیمی است.»

«تور امارات ۲۰۲۰» از یکشنبه (امروز) تا شنبه هفته آینده در تمامی ۷ شیخ‌نشین امارات برگزار می‌شود.

به رغم اینکه امارات روابطی علنی و رسمی با اسرائیل ندارد ولی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم و دیگر مسئولان آن بارها از وجود همگرایی‌هایی با این کشور عربی و برخی دیگر از کشورهای عربی و اسلامی سخن گفته‌اند.

اسرائیل همچنین اعلام کرده که رسما در نمایشگاه «اکسپو دبی ۲۰۲۰» نیز مشارکت خواهد کرد.

همچنین پایگاه خبری «اکسیوس» آمریکا در ۴ فوریه اعلام کرد که اسرائیل و امارات در دسامبر ۲۰۱۹ پیمان «عدم تجاوز» را به عنوان گامی ابتدایی برای عادی‌سازی روابط امضا کردند.

روند عادی‌سازی روابط میان کشورهای عربی و اسرائیلی‌ها طی دوره اخیر از کانال مشارکت این رژیم در فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی در کشورهای مذکور، سیر صعودی گرفته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    1 0
    سردار کجایی این حرامیان را ادب کنی
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    4 0
    90 درصد کشورهای عربی نوکر اسرائیل شدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس