وزارت جهاد کشاورزی زیر «ذره‌بین مجلس» رفت

رئیس‌جمهور در نامه‌ای به هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت جهاد کشاورزی را به مجلس معرفی کرد.

به گزارش مشرق، علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از معرفی گزینه دولت برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی به مجلس خبر داد.

وی افزود: رئیس‌جمهور در نامه‌ای کاظم خاوازی را برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی و جهت اخذ رأی اعتماد به مجلس معرفی کرده است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس بیان داشت: آقای خاوازی در حال حاضر معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی است.

وی با اشاره به آیین نامه داخلی مجلس درباره معرفی وزیر پیشنهادی به قوه مقننه، اضافه کرد: نامه معرفی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، آب و منابع طبیعی در اولین جلسه علنی مجلس توسط رئیس مجلس اعلام وصول و قرائت می‌شود، سپس رئیس مجلس معرفی نامه و مستندات را برای بررسی به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع می‌دهند.

یوسف‌نژاد ادامه داد: کمیسیون‌های تخصصی موظف هستند پس از بررسی و انطباق مدارک و سوابق و برنامه‌های وزیر پیشنهادی و تطبیق آن با اسناد بالادستی ظرف یک هفته گزارش خود را به هیئت‌رئیسه ارائه کنند؛ تا برای اطلاعات نمایندگان چاپ و توزیع شود.

نماینده مردم ساری در مجلس دهم، گفت:گزارش مذکور قبل از صحبت‌های مخالفان و موافقان ، توسط سخنگوی کمیسیون مربوطه قرائت می‌شود، فرصت سخنگو برای ارائه گزارش 10 دقیقه می‌باشد و در صورتی که برنامه‌ها و سوابق وزیر پیشنهادی به بیش از یک کمیسیون ارجاع شود، سخنگوی هر کمیسیون 5 دقیقه فرصت ارائه گزارش دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس