ماهواره اقیانوس شناس

ماهواره اقیانوس شناسی چین و فرانسه پس از انجام آزمایش‌های درون مدار به بهره برداری رسیده است.

به گزارش مشرق به نقل از شینهوا، طبق اعلام وزارت منابع طبیعی، ماهواره اقیانوس شناسی چین و فرانسه (CFOSat) پس از انجام آزمایش‌های درون مدار به بهره‌برداری رسیده است.

 از این ماهواره برای مشاهده و بررسی امواج، قطب‌ها، یخچال‌های یخی و اقیانوس‌ها استفاده خواهد شد؛ آزمایش‌های نهایی ماهواره اقیانوس شناسی مشترک چین و فرانسه در مرکز هوانوردی پکن انجام و توسط موشک ماهواره‌ بر «لانگ مارچ» چین به فضا فرستاده شد.

ببینید:

تصویر ماهواره‌ای قبل و بعد از ساخت بیمارستان در چین

گفتنی است چین برنامه ساخت یک ایستگاه فضایی در سال ۲۰۲۰ را دارد که علاوه بر چین کشورهای دیگر نیز از آن استفاده خواهند کرد.

لیو Jianqiang، محقق ارشد ماهواره اخیر چین گفت: در طی ۸ ماه آزمایش در مدار، ماهواره داده سنجش از دور با دقت بالا با پراکندگی و طیف سنج موج خود را به دست آورد و ایستگاه‌های زمینی نیاز به پردازش داده را نیز برآورده کرده‌اند.

CFOSat می تواند مشاهدات با وضوح بالا از سطح اقیانوس را انجام دهد؛ داده‌های مشاهده این ماهواره نقش مهمی در نظارت بر محیط زیست دریایی جهانی، پیشگیری از بروز حوادث و مقابله با تغییرات آب و هوایی دارند.

در طی آزمایش درون مدار، ماهواره بیش از ۲۰ ترابایت داده ایجاد کرده که توسط بیش از ۴۰ کاربر در چین استفاده شده است.

ماهواره در اکتبر سال ۲۰۱۸ به طور مشترک توسط چین و فرانسه توسعه یافته است؛ این ماهواره بیش از ۷۰۰ کیلوگرم وزن دارد و قرار بود در همان سال ۲۰۱۸ به فضا پرتاب شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس