کد خبر 1044596
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹
برنی سندرز نمایه

نامزد پیشتاز رقابت‌های داخلی حزب دموکرات هشدار داد که اگر «مایکل بلومبرگ» به عنوان نامزد نهایی حزب رو در روی ترامپ قرار گیرد، این حزب شکستی سنگین متحمل می‌شود.

به گزارش مشرق، «برنی سندرز» نامزد پیشتاز رقابت‌های درونی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا می‌گوید مناظره اخیر ایالت «نوادا» نشان داد «مایکل بلومبرگ» شهردار سابق نیویورک و یکی دیگر از نامزدهای حزب دموکرات، برای شکست دادن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه، از توان لازم برخوردار نیست.

بیشتر بخوانید:

انتقاد شدید سندرز از گزارش‌ها درباره دخالت روسیه در انتخابات

پیشتازی سندرز کماکان در نظرسنجی‌ها ادامه دارد +جدول

سندر که روز شنبه در آستانه مجمع انتخاباتی نوادا با شبکه «سی‌بی‌اس» گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به این سؤال که آیا عملکرد ضعیف بلومبرگ در مناظره اخیر باعث تعجب او بوده، گفت: «بله، بود، بود. و فکر می‌کنم [با توجه به] آنچه در مناظره دموکرات‌ها اتفاق افتاد، می‌دانید، فکر می‌کنم کاملا محتمل است که ترامپ او را بجود و تف کند.»

وی سپس در پاسخ به این سؤال که آیا مناظره اخیر از نگرانی وی در مورد احتمال پیشتاز شدن بلومبرگ در رقابت‌ها، کاسته است، گفت: «من از مبلغ بی‌سابقه‌ای که دارد برای یک کارزار انتخاباتی خرج می‌شود، نگران هستم. می‌دانید، ما در تاریخ آمریکا هرگز چنین چیزی را شاهد نبوده‌ایم. البته تصور می‌کنم که مردم آمریکا علیه این نوع جنبی الیگارشی شورش خواهند کرد.»

وی افزود: «ما یک دموکراسی هستیم. یک نفر، یک رأی. نه اینکه یک نفر با ثروت ۶۰ میلیارد دلاری‌اش انتخابات را بخرد.»

بلومبرگ که یکی از ثروتمندترین افراد در آمریکاست، در هفته‌های اخیر به رقابت دموکرات‌ها پیوسته و برای بهبود جایگاه خود در افکار عمومی تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیون دلار صرف کارزار انتخاباتی‌اش کرده است. این هزینه‌ها بی‌نتیجه هم نبوده و وی را در نظرسنجی‌ها تا رتبه سوم بالا آورده است. با این وجود، وی در مناظره اخیر که در شهر لاس وگاس برگزار شد، هدف حمله تمام رقبایش قرار گرفت و نتوانست به این حملات پاسخ درخوری بدهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس