تیم ملی کشتی آزاد

نمایندگان ایران در روز نخست رقابت های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا در هند به یک مدال طلا، یک مدال نقره و 2 مدال برنز دست یافتند.

به گزارش مشرق، مسابقات پنج وزن نخست سی و سومین دوره رقابت های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا امروز (شنبه) در شهر دهلی نو کشور هند برگزار شد که در پایان مجتبی گلیج در وزن 97 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت، امیرحسین حسینی در وزن 70 کیلوگرم صاحب مدال نقره شد و امیرحسین مقصودی و علی سوادکوهی در اوزان 65 و 79 کیلوگرم به مدال برنز رسیدند.

 

نتایج کشتی گیران کشورمان در این مسابقات به شرح زیر است:


در وزن 57 کیلوگرم علیرضا سرلک در دور اول با نتیجه 10 بر صفر چیا وی چویو از چین تایپه را مغلوب کرد وی در دور بعد با نتیجه 4 بر 2 مغلوب نوراسلام سانایف دارنده مدال نقره و برنز جهان از قزاقستان شد. با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل حریف هندی در مرحله نیمه نهایی،  سرلک از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 65 کیلوگرم امیرحسین مقصودی در دور اول مقابل نورگازی عبدالرزاکوف از قرقیزستان با نتیجه 10 بر صفر پیروز شد وی در دور بعد مقابل یایو چانگ از چین تایپه نیز با نتیجه 10 بر صفر پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد. مقصودی در این مرحله مقابل باجرانگ دارنده مدال نقره و برنز جهان از هند با نتیجه 10 بر صفر مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. مقصودی در این دیدار با نتیجه 2 بر صفر عباس رحمان اف از ازبکستان را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.

در وزن 70 کیلوگرم امیرحسین حسینی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل میژان آشیروف دارنده مدال برنز آسیا از قزاقستان با نتیجه 5 بر 4 پیروز شد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی ناوین از هند را با نتیجه 3 بر 2 از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. حسینی در این دیدار در مصاف با الیاس بکبولاتوف کشتی گیر روسی الاصل و قهرمان اروپا از ازبکستان با نتیجه 10 بر 4 مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 79 کیلوگرم علی سوادکوهی در دور اول در مصاف با سهراب شریپوف از ازبکستان با نتیجه 10 بر صفر به برتری دست یافت. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 3 بر یک مقابل ارسلان بوداژاپوف از قرقیزستان شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. سوادکوهی در این دیدار با نتیجه 5 بر صفر گلیم جان یوزربایف از قزاقستان را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 97 کیلوگرم مجتبی گلیج در دور اول با نتیجه 11 بر صفر اولزیسایخان باسانتسوجت از مغولستان را مغلوب کرد وی در دور دوم مقابل علیشیر یرگالی دارنده مدال برنز آسیا از قزاقستان با نتیجه 6 بر 4 پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. گلیج در این مرحله با نتیجه 12 بر 2 ماگومد موسی یف دارنده مدال نقره بازی های آسیایی  از قرقیزستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی با نتیجه 10 بر صفر از سد ساتیوارت کادیان دارنده مدال برنز آسیا از کشور هند گذشت و به مدال طلا دست یافت.

مسابقات اوزان 61، 74، 86، 92 و 125 کیلوگرم فردا (یکشنبه) برگزار می شود که مجید داستان، مصطفی حسین خانی، احمد بذری، محمدجواد ابراهیمی و پرویز هادی به مصاف حریفان خود می روند.

منبع: فدراسیون کشتی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس