کد خبر 1044358
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
نتیجه انتخابات حوزه انتخابیه رضوانشهر، تالش و ماسال مشخص شد

نتیجه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رضوانشهر، تالش و ماسال مشخص شد و آقای حسن محمدیاری پیروز این رقابت اعلام شد.

به گزارش مشرق، فرمانداری حوزه انتخابیه مرکزی تالش، با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: از مجموع ۱۲۶ هزار و ۷۹۴ آرای مأخوذه در سطح سه شهرستان رضوانشهر، تالش و ماسال، آقای حسن محمدیاری با کسب ۳۰ هزار و ۸۲۷ رای، بعنوان نماینده این دوره از انتخابات به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

 این اطلاعیه که در راستای ماده شماره ۲۴ قانون انتخابات صادر شده  با اعلام اسامی ۱۸ نفر از نامزد های انتخاباتی در این حوزه انتخابیه و با ذکر میزان آرای هر کدام از این افراد در معرض دید عموم قرار گرفته است.

 تعداد شعبه های کل این حوزه انتخابیه برای سه شهرستان رضوانشهر، تالش و ماسال ۴۴۲ شعبه اخذ رای بود که از این میزان ۳۹ شعبه سیار بودند که حدود ۵ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسان و نیروهای امنیتی و انتظامی در این شعبات مبادرت به اخذ آرای مردم می کردند.

 نخستین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۴ اسفند سال ۱۳۵۸ برگزار و  در این دوره مرحوم آیت الله سید یونس عرفانی از مجتهدان و علمای بنام کشور، در مرحله اول به عنوان نماینده مردم این حوزه انتخابیه انتخاب شد.

 شهرستان های رضوانشهر، تالش و ماسال در غرب استان گیلان تحت عنوان یک حوزه انتخابیه دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی می باشد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس