ماسک کرونا

وزیر بهداشت با بیان اینکه در ۳۶ مبدأ ورودی کشور تیم‌های جستجوگر بهداشتی را برای بیماریابی و موارد مشکوک کرونا مستقر کرده‌ایم گفت: خطر ویروس کرونا از ویروس آنفلوانزای H۱N۱ کمتر است.

به گزارش مشرق، سعید نمکی وزیر بهداشت گفت: از ۲۸۵ مورد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا فقط جواب آزمایش ۱۸ نفرمثبت بوده است که البته ۴ نفر از آنها فوت کرده‌اند. رسیدگی به مبتلایان و افراد مشکوک به کرونا رایگان است.

نمکی با بیان اینکه در ۳۶ مبدأ ورودی کشور تیم‌های جستجوگر بهداشتی را برای بیماریابی و موارد مشکوک کرونا مستقر کرده‌ایم گفت: خطر ویروس کرونا برخلاف برداشت عمومی ملت‌ها، از ویروس آنفلوانزای H۱N۱ کمتر است.

وی تاکید کرد: وضع عمومی افراد مبتلا به ویروس کرونا روبه بهبود است، مردم به هیچ وجه به شایعات فضای مجازی توجه نکنند، هیچ خبری را درباره ویروس کرونا از مردم پنهان نمی‌کنیم اما نباید هرکسی را که آنفلوانزا گرفته مبتلا به کرونا تصور کرد.

به گفته وزیر بهداشت، خطر این ویروس علی‌رغم وحشتی که در جهان در ذهن مردم شکل گرفته از ویروس آنفلوانزای H۱N۱ کمتر است و کشندگی H۱N۱ بیشتر بود، ویروس سارس نیز ایز این ویروس قوی‌تر بوده است، قدرت سرایت این بیماری زیاد است اما کشندگی آن به مراتب از آنفلوانزا کمتر است.

نمکی افزود: تعداد مبتلایان این بیماری رو به بهبودی هستند و هر روز شرایط بهتر از روز گذشته است. افرادی که دچار بیماری زمینه‌ای هستند و سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف هستند بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند.

وی گفت: هیچ مورد مرگی در افراد جوان نداشته‌ایم؛ مسائل پیشگیری مانند شست‌وشوی دستها و پرهیز از روبوسی را مد نظر داشته باشند؛ افرادی که دچار سرماخوردگی هستند ماسک استفاده کنند، استفاده از قلیان مشترک را ممنوع کنند، از استفاده از نوشت‌افزار مشترک مانند خودکار نیز پرهیز کنید. رعایت موراد پیشگیرانه بسیار مهم است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه استفاده از ماسک توصیه نمی‌شود؛ برخی افراد سودجو با قیمت‌های پایین را گران می‌فروشند گفت: طی روزهای آینده ماسک به وفور توزیع خواهد شد و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. هیچ خبری را از مردم پنهان نمی‌کنیم اما نباید فکر کرد که هرکسی علائم آنفلوانزا دارد به کرونا ویروس مبتلا شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
    0 0
    کجا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس