پرچم نمایه اسرائیل

وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای با انتقاد از تصمیم رژیم صهیونیستی برای شهرک‌سازی در قدس شرقی اشغالی اعلام کرد این اقدام بقای کشور فلسطینی آتی را تضعیف می‌کند.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای از تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت ۵ هزار واحد مسکونی جدید در مناطق اشغالی قدس شرقی انتقاد کرد.

این در حالی است که پیش از این وزارت خارجه آلمان با ابراز نگرانی درباره تصمیم رژیم اشغالگر صهیونیستی برای ساخت ۵ هزار واحد مسکونی جدید در مناطق اشغالی قدس شرقی این اقدام را غیرقانونی خواند.

بیشتر بخوانید:

اروپا جرأت محاکمه اسرائیل را ندارد

نتانیاهو در آستانه انتخابات وعده ساخت هزاران واحد جدید داد

وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد: «فرانسه اعلام اسرائیل مبنی بر ساخت چند هزار واحد مسکونی در شهرک‌های "حار هوما" و "گیوات حماتوس" در قدس شرقی را محکوم می‌کند. توسعه این دو شهرک به طور مستقیم بقای کشور فلسطینی آتی را که اتحادیه اروپا بارها بر آن تاکید کرده، تضعیف می‌کند.»

در این بیانیه آمده است: «همه شکل‌های فعالیت شهرک‌سازی تحت قانون بین‌الملل غیرقانونی بوده و چالشی برای راه‌حل دو دولت به شمار می‌آید. فرانسه از مقامات اسرائیل می‌خواهد تا درباره این تصمیمات تجدید نظر کرده و از هرگونه اقدامات یکجانبه خودداری کنند.»

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس