سوختگی

رئیس نهمین کنگره کشوری سوختگی گفت: برای پیشگیری از سوختگی، دولت کارآمد به همراه وزارت بهداشت به روز و پیگیر قانون مداری لازم داریم.

 به گزارش مشرق، سید حمید صالحی، دبیر علمی نهمین کنگره کشوری سوختگی در نهمین کنگره کشوری سوختگی با اشاره  به ارائه آخرین دستاوردهای سوختگی در کنگره، افزود: ما از طریق کنگره، از آخرین پژوهش های داخلی در حیطه سوختگی مطلع می شویم و دستاوردهای دنیا در زمینه سوختگی را به بحث می گذاریم.

وی ادامه داد: برگزاری این کنگره  فرصت مناسبی است که با مسئولین و رسانه ها، از معضلات سوختگی صحبت کنیم.

دبیر علمی نهمین کنگره کشوری سوختگی، با اشاره به شعار امسال کنگره که آسیب های سوختگی الکتریکی و چالش های پیش رو نامگذاری شده است، گفت: تلاش کرده ایم در این کنگره، راهکارهای عملی و اجرایی را به مسئولین مربوطه ارائه بدهیم.

صالحی در ادامه با عنوان این مطلب که متاسفانه حال سوختگی در کشور خوب نیست، تاکید کرد: ما امیدواریم مسئولین کمی بیشتر به مسائل و معضلات سوختگی در کشور توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته شاهد فعالیت کمیته های کشوری سوختگی در وزارت بهداشت بودیم که باعث می شد تا حد وزیر هم از وضعیت سوختگی مطلع شود، افزود: متاسفانه طی دو سال گذشته به نوعی صدای ما غیر از کنگره، جای دیگری به گوش نمی رسد.

دبیر علمی نهمین کنگره کشوری سوختگی ابراز امیدواری کرد: در کنگره سال آینده، آمار خیلی بهتری از سوختگی در کشور ارائه بدهیم؛ زیرا بیماران ما شایستگی دریافت بهترین خدمات را دارند.

محمد جواد فاطمی، رئیس نهمین کنگره کشوری سوختگی نیز در نهمین کنگره کشوری سوختگی با اشاره به چاپ کتاب «پیشگیری از سوختگی، داستان موفقیت ها»، گفت: این کتاب بهترین مرجع برای آموزش و آشنایی با راهکارهای پیشگیری از سوختگی است؛ همچنین، این کتاب می تواند برای کارهای تحقیقاتی در این زمینه مورد مطالعه و استفاده قرار گیرد.

رئیس نهمین کنگره کشوری سوختگی افزود: کتاب پیشگیری از سوختگی، با حداقل قیمت چاپ شده و توزیع گسترده آن می تواند به پیشگیری از سوختگی در کشور کمک کند.

فاطمی با عنوان این مطلب که برای حل مشکل بزرگ سوختگی در کشور نیازمند چند فاکتور هستیم، ادامه داد: داشتن فرهنگ قوی ارتقا یافته که مردم بدانند چگونه از بروز سوختگی پیشگیری کنند و اینکه با بیماران سوخته چگونه رفتار کنند. همچنین، انتقاد قدرتمند می خواهیم که به سوختگی کمک کند.

وی افزود: دولت کارآمد به همراه وزارت بهداشت به روز و پیگیر قانون مداری برای پیشگیری از سوختگی لازم داریم.

 رئیس نهمین کنگره کشوری سوختگی با عنوان این مطلب که در حال حاضر هیچ کدام از این فاکتورها را نداریم، گفت: در چنین شرایطی سالیان دراز با مشکل سوختگی در کشور مواجه خواهیم بود.

فاطمی تاکید کرد: حل مشکلات سوختگی، همه جانبه است و می دانیم که اگر همه کمک کنیم، می شود مشکل سوختگی را حل کرد.

رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران سوخته بر استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی در پیشگیری از سوختگی در کشور تاکید کرد و افزود: نهادهای مردمی، در جایی که نمی شو با کمک دولت ها مشکلات را حل کرد، می توانند موثر باشند.

وی اظهار داشت: انجمن حمایت از بیماران سوخته، امیدوار است روزی بتواند در کاهش سوختگی و درمان بهتر بیماران سوخته و همچنین زندگی راحت تر برای آنها، موثر باشد؛البته باید بدانیم راه حل مشکل سوختگی در کشور، از پیشگیری می گذرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس