کد خبر 1043724
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
شهرک سازی در قدس اشغالی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به تلاش رژیم صهیونیستی برای ادامه شهرک‌سازی در قدس شرقی، از همه مردم فلسطین خواست که به صورت فراگیر و مشترک با چنین طرح‌هایی مبارزه کنند.

به گزارش مشرق، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به تصمیم اخیر رژیم صهیونیستی برای ادامه شهرک‌سازی در قدس شرقی واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید:

اسرائیل تنها طرف سودبرنده "معامله قرن"

«حازم قاسم» سخنگوی حماس با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که رژیم اشغالگر قدس، هیچ احترامی برای قوانین و عرفهای انسانی قائل نیست.

خبرگزاری آناتولی به نقل از قاسم گزارش داد که اعلام خبر شهرک‌سازی، «بیانگر افزایش چالشهایی است که شهر قدس با آن روبروست».

وی خاطر نشان کرد که پیش از لغو توافقات تشکیل خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی و توقف هماهنگی امنیتی و بر اساس همین چالشها، باید همه مردم فلسطین، راهبرد «مبارزه فراگیر و مشترک» را اتخاذ کنند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی پنجشنبه (روز گذشته) در آستانه انتخابات، از تلاش این رژیم برای گسترش شهرک‌های صهیونیست‌نشین خبر داد.

نتانیاهو در فاصله دو هفته مانده به انتخابات پارلمانی، گفت که هزاران واحد صهیونیست‌نشین جدید در قدس شرقی احداث خواهد کرد.

وی همچنین ادعا کرد که مسئولان این رژیم قصد دارند دو هزار و دویست واحد مسکونی جدید را در شهرک «بنیت» واقع در ارتفاعات «ابوغنیم» احداث کنند.

جدای از موجودیت اشغالگر رژیم صهیونیستی، این شهرک‌های صهیونیستی از نظر حقوق بین‌الملل غیر قانونی هستند، ولی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پاییز گذشته مدعی شد که از این منظر، به این شهرک‌ها نگاه نمی‌کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس