محمد علی الحکیم

وزیر خارجه عراق در دیدار با مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا بر موضع بغداد در مخالفت با استفاده از عراق برای حمله به کشورهای دیگر تاکید کرد.

به گزارش مشرق، «محمد علی الحکیم» وزیر خارجه عراق، امروز (سه‌شنبه – ۱۸ فوریه)، با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد.

در بیانیه وزارت خارجه عراق، که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «بغداد الیوم» منتشر شد، آمده است که این دیدار در مونیخ، آلمان صورت گرفت و الحکیم از مواضع اتحادیه اروپا در حمایت از عراق و کمک‌ها در زمینه‌های مختلف تقدیر کرد.

وی از اتحادیه اروپا خواست تا به حمایت‌های خود در بازسازی مناطق آزادشده و تکمیل اجرای پروژه‌های اتحادیه اروپا در بخش رشد و توسعه عراق که در کنفرانس سال ۲۰۱۸ کویت ارائه کرد، ادامه دهد.

محمد علی الحکیم همچنین بر اهمیت احترام به حاکمیت عراق از سوی همه طرف‌ها و رد استفاده از این کشور برای حمله به هر کشوری تاکید کرد و خواستار حمایت از تلاش‌های عراق برای تبدیل شدن به عامل ثبات و توافق در منطقه و جهان، شد.

بر اساس این بیانیه، دو طرف درباره دستاوردهای دور دوم گفت‌وگوهای سیاسی عراقی – اروپایی که در ۱۳ ژانویه ۲۰۱۹ در بروکسل برگزار شد و نیز اهمیت از سرگیری نشست‌های کمیته‌های فرفی توافق مشارکت و همکاری میان عراق و اتحادیه اروپا رایزنی کردند.

«برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق نیز پیشتر گفته بود که کشورش تحت هیچ شرایطی اجازه استفاده از پایگاه‌های عراق را برای حمله نظامی به کشورهای همسایه نخواهد داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
    1 0
    آمریکا توان ادامه دادن حملات به حشد و حزب الله را ندارد چون گسترش این حملات می تواند تمام طرح های تفرقه افکنانه و را برملا نماید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس