بازسازی کتابخانه پارک شهر

روز گذشته اولین سالن آمفی تئاتر کتابخانه ای در کشور، مجهز به تجهیزات سینمایی با هدف نمایش فیلم در کتابخانه کتابخانه عمومی امام محمد غزالی شهر گمیشان استان گلستان افتتاح شد.

به گزارش مشرق، هادی آشتیانی، مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد با اعلام این خبر، گفت: طبق توافق های صورت گرفته میان سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرکل نهاد، سالن‌های آمفی‌تئاتر کتابخانه‌های عمومی در شهرهای فاقد سینما به تجهیزات اکران فیلم سینمایی مجهز خواهند شد. در فاز اول، ۱۰ شهر، مورد مذاکره و توافق اولیه قرار گرفته است که شاخص‌هایی چون جمعیت شهر، تعداد عضو فعال، آسیب پذیر بودن اجتماعی و فاقد سینما بودن در آنها حائز اهمیت است.

وی افزود: علاوه بر تجهیز سالن آمفی‌تئاتر کتابخانه عمومی شهر گمیشان که ۲۷ بهمن افتتاح شد، سالن های سینمایی کتابخانه‌های عمومی شهرهای آذرشهر از استان آذربایجان شرقی و شهر کنگان از استان بوشهر به زودی به بهره‌برداری خواهند رسید.

مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد، توجه به کارکردهای جدید کتابخانه‌های عمومی و تبدیل آنها به پایگاه فعال فرهنگی و اجتماعی و اثرگذار در منطقه و موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی را از جمله شاخص های ضروری مورد تاکید نهاد در دوره مدیریت جدید برشمرد و تصریح کرد: گسترش خدمات و برنامه‌ها در راستای تداوم اثربخشی کتابخانه‌ها از اهداف جدّی و مورد تاکید نهاد است. به منظور دستیابی به این اهداف، در کنار طراحی سایر برنامه‌های فرهنگی و ترویجی جدید چون آموزش کاربران، مشاوره، نمایشنامه خوانی و ... و همچنین طراحی جشنواره‌های مروّج کتابخوانی، نهاد کتابخانه های عمومی کشور از سایر ظرفیت‌های بالقوه کتابخانه‌ها از جمله استفاده از ظرفیت سالن های آمفی تئاتر برای پخش فیلم برابر استانداردهای سازمان سینمایی استفاده خواهد کرد.

گفتنی است ظهر روز گذشته سالن سینمایی کتابخانه عمومی امام محمدغزالی شهرستان گمیشان با حضور آخوند عبدالحی میرزاعلی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گلستان، دکتر کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، احمد دستمرد فرماندار گمیشان؛ مسئولان شهرستانی و جمعی از علاقه مندان افتتاح شد. 

این سالن سینمایی با هزینه ای بالغ بر ۴ میلیارد ریال و با مساحت ۲۵۶ مترمربع و ۱۵۶ صندلی و نصب سیستم اعلام و اطفاء حریق بازسازی شده است.

سالن سینمایی کتابخانه عمومی امام محمدغزالی شهرستان گمیشان با تجهیزاتی چون پرده نمایش به عرض ۱۵ مترمربع، ویدئو پروجکشن، سیستم صوتی مجهز، با پخش فیلم‌های روز میزبان اهالی این شهر خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس