برانکو و اسکوچیچ

برانکو درخصوص انتخاب اسکوچیچ گفت:احساس می‌کنم در این مقطع این انتخاب بسیار سنجیده‌تر و دقیق‌تر بود. من فکر می‌کنم اسکوچیچ از تمامی نفراتی که گزینه بودند، شرایط بهتری دارد و برایش آرزوی موفقیت می‌ کنم.

به گزارش مشرق، تیم ملی کشورمان که کار پیچیده‌ای برای رسیدن به جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر دارد بعد از قطع همکاری با مارک ویلموتس بلژیکی گزینه‌های داخلی و خارجی زیادی را برای نشستن روی نیمکت می‌دید، اما در نهایت سکان هدایت این تیم به یک مربی کروات رسید، هرچند این مرد کروات آن کسی نبود که در ابتدا نامش برای قبول هدایت تیم ملی مطرح شد. برانکو ایوانکوویچ، سرمربی موفق سرخ‌ها که کارش با الاهلی عربستان هم به بن‌بست خورده بود، از مهم‌ترین و نزدیک‌ترین نفراتی بود که برای نیمکت تیم ملی مطرح می‌شد. حتی مسئولان فدراسیون هم این موضوع را تایید کردند و خیلی‌ها کار برانکو را با تیم ملی تمام‌شده قلمداد می‌کردند.

هرچند در تمام این مدت که برانکو را سرمربی احتمالی تیم ملی می‌خواندند، او بارها در گفت‌وگو با رسانه‌های مختلف تاکید داشت که هیچ مقام رسمی از فدراسیون با او صحبت نکرده و مذاکره او برای قبول هدایت تیم ملی تنها به گفت‌وگوی ابتدایی سفیر کشورمان در زاگرب با این مربی محدود می‌شد. او که عزم خواستن در رفتار فدراسیون فوتبال کشورمان برای آغاز همکاری را کافی نمی‌دید، به پیشنهاد عمانی‌ها پاسخ مثبت داد تا کورسوهای امید برای آغاز دوره طلایی فوتبال ایران با پروفسور رنگ ببازد و فدراسیون گزینه‌های دیگر خود را مورد بررسی قرار دهد.

البته در این راه باز هم این فدراسیون‌نشین‌ها بودند که همه فوتبال‌دوستان را سورپرایز کردند و از بین ۳، ۴ گزینه داخلی نام دراگان اسکوچیچ را بیرون کشیدند تا همه را انگشت به دهان بگذارند. با اینکه فدراسیون بارها از کاندیدا بودن امیر قلعه‌نویی، علی دایی و وحید هاشمیان برای نشستن روی نیمکت تیم ملی صحبت کردند، اما به شکل عجیبی از بین این نام‌ها، نام سرمربی این فصل نفت آبادان به‌عنوان سکاندار تیم ملی بیرون آمد تا یک‌بار دیگر یک مربی اهل کرواسی با تیم ملی ایران به دنبال رویاهای فوتبال‌دوستان ایرانی برود.

در این بین، شاید نظر برانکو درخصوص سرمربی جدید تیم ملی ایران که هموطنش هم هست، جالب‌توجه باشد. سعی کردیم از طریق نزدیکان و دوستان ایرانی برانکو در جریان موضع وی در خصوص انتخاب اسکوچیچ و البته اوضاعش در عمان مطلع شویم. او که در عمان مشغول آماده‌سازی تیم ملی این کشور برای حضوری قدرتمند در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی است، درخصوص شرایط کارش در این کشور گفته است: «فعلا درحال رصد بازیکنان عمان هستم تا بتوانیم بهترین نفرات را با خود به اردو ببرم. ما در یک ماه آینده باید با افغانستان دیدار کنیم و تا آن زمان می‌خواهم بهترین و آماده‌ترین تیم را مهیای این بازی کنم.»


برانکو همان‌طور که قابل پیش‌بینی بود از هموطن خود که سرمربی ایران شده نیز حمایت کرده و گفت: «خوشحالم تیم ملی ایران هم بالاخره سرمربی خود را انتخاب کرد تا بیش از این زمان را از دست ندهد. من فکر می‌کنم در این مقطع انتخاب اسکوچیچ خیلی دقیق و بدون نقص بود. او با فضای فوتبال ایران آشناست و در لیگ ایران سابقه مربیگری و کسب نتایج خوب را در کارنامه دارد.»


او ادامه داد: «من به توانایی‌های اسکوچیچ اعتقاد دارم و مطمئن هستم می‌تواند نتایج درخشانی با تیم ملی ایران بگیرد و تیم شما را به جام‌جهانی برساند. البته باید از حمایت همه افرادی که به نوعی در موفقیت تیم ملی نقش دارند، برخوردار باشد تا بتواند در یک فضای متحد تمام برنامه‌هایش را به مرحله اجرا در بیاورد.»


سرمربی اسبق پرسپولیس که اطلاعات خوبی از اخبار فوتبال ایران دارد، درخصوص گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی هم این‌گونه صحبت کرده است: «می‌دانم طی این مدتی که تیم ملی ایران سرمربی نداشت، نام‌های زیادی برای حضور در تیم مطرح بودند. من با تمام احترامی که برای شاگردان خودم علی دایی و وحید هاشمیان و همچنین دوست خیلی خوبم امیرقلعه‌نویی قائل هستم، اما احساس می‌کنم در این مقطع انتخاب اسکوچیچ بسیار سنجیده‌تر و دقیق‌تر بود. من فکر می‌کنم اسکوچیچ از تمامی نفراتی که گزینه بودند، شرایط بهتری دارد و برایش آرزوی موفقیت می‌کنم


باید دید این حمایت تمام‌قد برانکو از اسکوچیچ صرفا به دلیل هموطن بودن‌شان است یا اینکه واقعا این مرد کروات می‌تواند فوتبال ایران را به ساحل آرامش برساند، چراکه فعلا منتقدان زیادی در ایران دارد که معتقدند گزینه‌های داخلی مطرح‌شده یعنی دایی و قلعه‌نویی انتخاب‌های بهتری بودند.»

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس