کد خبر 1042205
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
روحانی در نشست خبری

رئیس‌جمهور با بیان اینکه انتخابات مسأله بسیار مهمی در کشور است و یک رکن رکین است، گفت: من هیچ موقع انتخابات را زیر سوال نمی‌برم.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز در نشست خبری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شما چندی پیش در سخنرانی خود از واژه انتخاب به جای انتصاب سخن گفتید و همین تعبیرات را هم در مورد شورای نگهبان به کار بردید اما با توجه به اینکه شما در دو انتخابات 92 و 96 طبق همین پروسه رئیس‌جمهور شده‌اید به نظر شما این سخن قابل پذیرش و مسموع است، و اگر بالاترین مقام اجرایی کشور نزدیک انتخابات چنین سخنانی را به کار ببرد آیا این موضوع می‌تواند در حضور حداکثری مردم در انتخابات تأثیر منفی بگذارد؟ گفت: اگر رئیس‌جمهوری این‌گونه حرف بزند که شما فرمودید خیلی بد است و حتما اثری بد می‌گذارد.

ببینید:

وی با بیان اینکه من هیچ موقع انتخابات را زیر سؤال نبرده و نخواهم برد، گفت: انتخابات مسأله بسیار مهمی در کشور است و یک رکن رکین است.

روحانی تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند «همه ارکان کشور مستقیم و غیرمستقیم با انتخابات روی کار آمده و مشروعیت آنها از لحاظ حقوقی و اجتماعی با رأی مردم است».

وی اضافه کرد: همه حرف من از روز اول که ممکن است برخی‌ها برداشتشان از اظهارات من دقیق نباشد آن بود که اجازه ندهیم یک وقتی انتخابات تبدیل به انتصابات شود، نه اینکه هم اکنون انتخابات، انتصاب است که اگر این‌گونه باشد چرا من اصرار می‌کنم که مردم در انتخابات شرکت کرده و در آن حضور پیدا کنند؛ اگر انتخابات واقعی نیست، چرا من این همه خواهش می‌کنم از نظارت و شورای محترم نگهبان که کمی از سخت‌گیری‌تان کم کنید تا مردم بیشتر بیایند تا رقابت بهتر شود.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: اگر انتخابات، انتصابات است، این همه اصرار و التماس و خواهش نمی‌خواهد.

روحانی گفت: ما انتخابات داریم و حتما انتصابات نیست؛ آن انتخاباتی که انتصابات بود مربوط به قبل از انقلاب و دوران رژیم گذشته بوده است.

وی افزود: من در سخنرانی گذشته‌ام به صراحت گفتم که در زمان رژیم گذشته همه در تهران انتخاب می‌شدند و بیخود مردم را در حوزه‌های مختلف به پای صندوق رأی می‌کشاندند. ما نباید اجازه دهیم چنین اتفاقی در تاریخ ما رخ دهد.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: ما حتما امروز انتخابات داریم و حتما همه مردم باید تلاش کنند در انتخابات حضور پیدا کنند؛ البته انتخابات ممکن است مانند همه امور از فرایندها به طور کامل راضی نباشیم که البته هیچ اشکالی ندارد و اشکالی هم ندارد که ما انتقاد داشته باشیم اما نباید به خاطر انتقاد به فرایندها، انتخابات را ترک کنیم و قهر کنیم و کنار برویم. بلکه باید همه ما پای صندوق انتخابات بیاییم؛ چراکه انتخابات بسیار مهم است.

وی گفت: من افتخار می‌کنم که سال 92 با انتخاب مردم روی کار آمدم و در سال 96 هم با انتخاب مردم رأی مجدد گرفت؛ اگر انتخاب مردم نبود حتما من مشروعیت نداشتم و نه تنها من بلکه مجلس و همه ارکان کشور که به نوعی با انتخابات است و با رأی مردم است اینگونه هستند.

روحانی گفت: من از همه مردم خواهش می‌کنم همه پای صندوق آراء آمده و رأی بدهند و ان‌شاءالله بهترین‌ها برگزیده شوند و مجلس خوبی در آینده پیش روی ما باشد. انشاءالله.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
    0 0
    روحانی: هیچ موقع انتخابات را زیر سوال نمی‌برم اگر برو بچ و رفقای خودمون انتخاب شوند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس