کد خبر 10422
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۹

يک پليس زن فرانسوي با انتشار کتابي از موارد متعدد نژادپرستي و نقض‌ حقوق‌بشر در پشت پرده ساختار پليس فرانسه پرده برداشت.<BR>

به گزارش مشرق به نقل از فارس، "سهام سويد " پليس زن فرانسوي‌ که به مدت چهار سال در پليس فرودگاه پاريس کار مي‌کرده است، اين روزها با انتشار کتاب 265 صفحه‌اي خود در افشاي موارد نژادپرستي و نقض حقوق‌بشر در پشت پرده ساختار پليس مرزي فرانسه، سکوت طولاني مدت خود را شکست و تصميم گرفت آنچه را که ظرف اين سال‌ها درساختار پليس فرانسه شاهد آن بوده، به زبان آورده و فاش کند.
اين پليس زن فرانسوي که در اين کتاب به مسائل پشت پرده پليس فرانسه نظير اقدامات نژادپرستانه عليه مسافران، تحقير مهاجران در حين کنترل آن‌ها در فرودگاه، رشوه‌خواري و تبعيض ميان زن و مرد پرداخته است، در گفت‌وگو با پايگاه خبري فرانسه‌زبان "20 مينوت " در افشاي موارد نژادپرستي و نقض حقوق‌بشر در پشت پرده ساختار پليس مرزي فرانسه اعلام کرد: «من براي همه اين مواردي که در اين کتاب خود به آن اشاره کردم شاهد و مدرک دارم و مي‌توانم اين مدارک را در اختيار هر کس که لازم باشد قرار دهم. آينده شغلي‌ من در پليس فرانسه ديگر نامشخص است و آنها احتمالا مرا به نقض و افشاي اطلاعات امنيتي متهم مي‌کنند؛ اما بايد بگويم که من تمامي مدارک و شواهد لازم براي اين ادعا را در اختيار دارم و در صورت لزوم مي‌توانم آنها را ارائه دهم. به طور مثال روز جمعه گذشته خانمي که از کنگو به فرانسه مي‌آمد، در فرودگاه اورلي به صورت توهين‌آميزي مورد کنترل قرار گرفت. من با چشمان خود شاهد بودم که پليس‌هاي فرودگاه اين زن سياه‌پوست را عريان و برهنه کرده و سپس اعلام کردند که اين سياه‌پوست فروشي است. در برابر اين اقدامات نبايد سکوت کرد، چرا که اين مسائل به حقوق‌بشر ضربه مي‌زند.»
وي افزود: «نژادپرستي در پليس فرانسه ريشه دواند‌ه است و براي بهبود اوضاع کنوني بايد کميته‌اي اخلاقي تشکيل شود. کميته‌اي که در آن پليس و عضو دولتي حضور نداشته باشد و تنها از حقوق‌دانان و قانون‌دانان و يک قاضي دادگاه تشکيل شده باشد.»
افشاگري‌هاي اين پليس فرانسوي در حال صورت مي‌گيرد که دولت فرانسه به عنوان يکي از مدعيان حقوق‌بشر در جهان، بزرگترين موارد نقض حقوق‌بشر را در پرونده خود دارد و اقدامات نژادپرستانه و رفتارهاي تبعيض‌آميز بسياري را عليه اتباع خارجي به ويژه مسلمان انجام مي‌دهد و رفتارهاي تبعيض‌آميز در آن رشد روزافزوني را در پيش گرفته و معضل نژادپرستي در اين کشور مدعي حقوق‌بشر بيداد مي‌کند.
علاوه بر اين با نگاهي اجمالي به سوابق چند سال گذشته پليس فرانسه در مي‌يابيم که دوران حکومت "نيکلا سارکوزي " در فرانسه، دوران پرالتهابي است که پليس فرانسه و نيروهاي امنيتي طي آن با شدت عمل عليه رنگين پوستان و خارجي‌تبارها، عموماً در جهت تحريک و تحقير آنها عمل ‌کرده‌اند و فضاي پرتنشي را در پرتو اين رفتارهاي نژادپرستانه به وجود ‌آورده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    0 0
    آقای تلخ کلام نظری ندارند تا یه چیزی میشه ایشان قشو کش میان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس