کد خبر 1042051
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
سردار سلیمانی نمایه

سردار سلیمانی با کمک به پیروزی اسلام گرایان معتقد به مقاومت در فرآیندهای انتخاباتی، بویژه دولت سازی در عراق و فلسطین، طرح راهبردی آمریکا موسوم به "خاورمیانه بزرگ" را با شکست روبرو ساخت.

به گزارش مشرق، رضا سراج کارشناس مسائل راهبردی در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت:

سردار سلیمانی در سه نوبت طرح‌های راهبردی و پُرهزینه‌ی آمریکا برای بازطراحی و مهندسی منطقه را با شکست مواجه کرد. با وجود این فرمانده مقتدر، چشم اندازی برای طرح چهارم آمریکا در منطقه موسوم به "معامله‌ی قرن" وجود نداشت.

سردار سلیمانی با کمک به پیروزی اسلام گرایان معتقد به مقاومت در فرآیندهای انتخاباتی، بویژه دولت سازی در عراق و فلسطین، طرح راهبردی آمریکا موسوم به "خاورمیانه بزرگ" را با شکست روبرو ساخت. وی با کمک به پیروزی محور مقاومت در جنگ‌های ۳۳ روزه و ۲۲ روزه طرح دوم آمریکا برای تجزیه منطقه غرب آسیا موسوم به "خاورمیانه جدید" را نیز به شکست کشانید. سردار سلیمانی طرح غربی، عبری، عربی برای بالکانیزه کردن منطقه در جنگ نیابتی را نیز به فرجام پیروزی ایران و مقاومت بر تروریست‌های تکفیری داعش تبدیل نمود. با شکست‌های متوالی آمریکا و تغییر موازنه راهبردی به سود ایران و مقاومت، سردار سلیمانی به کابوس سردمداران کاخ سفید تبدیل شد. چرا که وی از یک طرف به دنبال بازطراحی منطقه با محوریت مقاومت بود و از طرف دیگر مانع فوق‌العاده برای اجرایی ساختن طرح معامله‌ی قرن محسوب می‌گردید.

«دکستر فیلکینز» نویسنده مجله آمریکایی "نیویورکر"طی گزارشی درباره سردار سلیمانی، بیش از ۱۰ هزار کلمه‌ برای این فرمانده ایرانی نوشت و به او لقب «فرمانده سایه‌ها» یا «فرمانده پنهان» را داد. این لقب سپس بارها و بارها در رسانه‌های دیگر از مجله آمریکایی آتلانتیک گرفته تا خبرگزاری فرانس۲۴ فرانسه و جاهای دیگر تکرار شد تا بر نقش سردار سلیمانی به عنوان «فرمانده ایرانی‌ای که دارد خاورمیانه را بازطراحی می‌کند» تأکید شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
    مرد بود
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
    42 26
    کابوس نبود
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
      2 6
      آمریکای کی بودی تو؟
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
    3 0
    چرا از فعل زمان گذشته استفاده کردید ؟؟
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
      0 0
      دقیقا .
  • فدوی رهبرم IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
    3 0
    و قاسم کان مبارکا سلام علیه یوم ولد و یوم استشهد و یوم یبعث حیاً و رزقنا الله تعالی شهادة فی سبیله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس