کد خبر 1041596
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
بهاروند

در این مرحله و با ارجاع پرونده نامزدها به مرجع بالادستی فدراسیون فوتبال، نسخه بازنشستگان از جمله حیدر بهاروند نیز پیچیده شده و احتمالا او هم از حضور در جمع نهایی نامزدها حذف می‌شود.

به گزارش مشرق، انتخابات فدراسیون فوتبال در تاریخ 25 اسفند سال‌جاری برگزار می‌شود و هر چقدر به زمان برگزاری این رویداد نزدیک می‌شویم، همهمه‌ها و شایعات پیرامون انجام آن بیشتر شده و کاندیداها سعی می‌کنند شانس خود برای پیروزی را به هر طریقی افزایش دهند. تا به امروز 9 نفر برای صندلی ریاست نامزد شده‌اند و تلاش می‌کنند با کنار زدن رقبای خود به این عنوان مهم برسند. گزارشی از تازه‌ترین اخبار انتخابات مهم فوتبال را در ادامه می‌خوانید.

 چه کسانی دروازه ورود به انتخابات را رد کردند؟

اولین دروازه ورود به انتخابات برای تصدی صندلی ریاست، کسب 10 امضا از اعضای مجمع برای تایید اولیه صلاحیت افرادی است که داعیه مدیریت کلان فوتبال به مدت چهار سال را در سر می‌پرورانند. طبق آخرین اخباری که کسب کردیم، از بین 9 کاندیدای ریاست، فعلا فقط چهار نفر یعنی قریب، نبی، بهاروند و ممبینی توانسته‌اند حداقل 10 امضا را جمع‌آوری کرده و از مرحله اول به سلامت عبور کنند که البته با توجه به اینکه ممبینی و بهاروند در فدراسیون فعلی دارای سمت هستند، این امر که بتوانند 10 امضای خود را از اعضای مجمع بگیرند، به‌هیچ‌وجه دور از ذهن نبود! امضاهای پنج کاندیدای دیگر کامل نشده و جالب اینکه یک کاندیدای مطرح هنوز حتی یک امضا را هم به‌دست نیاورده است.

 چه کسانی رد‌صلاحیت می‌شوند؟

در تاریخ 28 بهمن کارگروهی متشکل از دبیرکل و مسئول امور حقوقی فدراسیون فوتبال و مسئول حراست وزارت ورزش یعنی شکوری، فغانپور و سمیعی پرونده مدارک نامزدها را بررسی کرده که طبق آنچه در بالا گفته شد، ابتدا کسب 10 امضا از اعضای مجمع مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر این موضوع تایید شد، کار به بررسی سوابق مدیریتی می‌رسد که طبق قانون کاندیداها باید حداقل 10 سال سابقه مدیریتی را در کارنامه خود به ثبت رسانده باشند.

بیشتر بخوانید:

فدراسیون فوتبال یا کانون بازنشستگان؟

به نظر می‌رسد با رسیدن به این مرحله در همان ابتدای کار هدایت ممبینی به خاطر نداشتن 10 سال سابقه مدیریت اجرایی نهادهای مختلف از پروسه انتخابات حذف شود. جالب است بدانید که در سال 95 نیز یکی از نامزدها با وجود داشتن 30 امضا از مجمع، به همین دلیل (داشتن فقط 6 سال مدیریت) رد صلاحیت شده و به جمع نامزدهای نهایی نرسید.

موضوع بعدی که می‌تواند چالش بزرگی را برای فدراسیون فوتبال به همراه داشته باشد، موضوع بازنشستگان است که در این مرحله و با ارجاع پرونده نامزدها به مرجع بالادستی فدراسیون فوتبال، نسخه بازنشستگان از جمله حیدر بهاروند نیز پیچیده شده و احتمالا او هم از حضور در جمع نهایی نامزدها حذف می‌شود.

 انتخابات به تعویق می‌افتد؟

طی روزهای اخیر شایعات زیادی درباره احتمال تعویق انتخابات فدراسیون فوتبال مطرح شده است. از یک سو دبیرکل فدراسیون فوتبال تاکید می‌کند که پروسه برگزاری انتخابات با دقت فراوان و در زمان‌بندی قبلی اعلام شده در موعد مقرر برگزار می‌شود و از سوی دیگر برخی اعتقاد دارند که اگر بحث بازنشستگی به انتخابات باز شود و این بحث ممانعت‌هایی را به وجود بیاورد، به‌دلیل اینکه این موضوع در اساسنامه قید نشده، باید فیفا را از این امر مطلع کرد. از سوی دیگر طی 3 سال گذشته به قدری تخلفات اساسنامه‌ای از جمله عدم تطابق مدرک تحصیلی منطبق با اساسنامه و تک‌پستی بودن دبیرکل قبلی در فدراسیون ایران رخ داده که به‌‌نظر می‌رسد مطلع کردن فیفا، بیشتر به ضرر فدراسیون و فوتبال ایران تمام شود. بنابراین بعید به نظر می‌رسد شاهد تعویق انتخابات باشیم.

 چیدمان داوری و از چاله به چاه افتادن!

درخصوص حضور هدایت ممبینی در جمع کاندیداهای ریاست و رایزنی وی برای گرفتن امضا از برخی از نماینده‌های باشگاه‌ها و شائبه‌هایی که به‌وجود آمده بود، چندی پیش هم نوشتیم که «طبق آخرین اخبار فعلا ممبینی تا روز انتخابات از چیدمان داوری رقابت‌ها منع شده و این کار به دپارتمان داوری واگذار شد» که روز چهارشنبه این امر محقق شده و علیرضا سهرابی به‌عنوان رئیس دپارتمان داوری انتخاب شده تا چیدمان داوران را به عهده بگیرد. نکته قابل توجه اینکه خود سهرابی نیز در جمع کارشناسان برای رسیدن به صندلی هیات‌رئیسه ثبت‌نام کرده و او نیز باید پنج امضا از اعضای مجمع کسب کند که به‌نظر می‌رسد با این انتخاب، فدراسیون بیشتر صورت مساله را پاک کرده تا اینکه بخواهد به صورت اصولی مشکل پیش آمده را حل کند.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس