کد خبر 1041556
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
پویا رحمانی

دارنده مدال طلای کشتی ساحلی ۲۰۱۹ جهان گفت: من اولین و آخرین خارجی هستم که در هند توانستم عنوان «رستم» را به خود اختصاص دهم و هندی‌ها فکر نمی‌کردند اول شوم.

به گزارش مشرق، پویا رحمانی درباره حضورش در هند برای کشتی گرفتن اظهار داشت: هندی‌ها مسابقات زیادی برگزار می‌کنند. یکی از آنها کشتی سنتی‌شان است که به اسم «گاما» روی خاک و به مدت 30 دقیقه برگزار می‌شود. «گاما» پهلوان آنهاست که الگوی ورزشی بروسلی هم بود. او در 70 سالگی بدون باخت بوده و کسی دیگر با او کشتی نمی‌گرفت و فردی مقدس برای هندی‌ها محسوب می‌شود. مجسمه‌های گاما در نقاط مختلف هندوستان دیده می‌شود. هندی‌ها فضای خالی زیادی در هر شهرشان دارند و هر آن ممکن است در نقطه‌ای از شهر و در این فضاهای خالی، حصارکشی کنند تا بازدیدکنندگان از کشتی‌گیران جدا شوند و کشتی گاما برپا شود.

بیشتر بخوانید:

کشتی‌گیر ایرانی قوانین «رستم» هند را تغییر داد

عکس/ لقب رستم هندوستان به یک ایرانی رسید

وی در خصوص اینکه برنده و بازنده هر کشتی جایزه یکسانی دریافت می‌کنند، عنوان کرد: این قانون کشتی روی خاک هندی‌هاست که برنده و بازنده به یک اندازه پول می‌گیرند. 6،7 ماه قبل یک بار اینجا آمده بودم و این بار هم از دو ماه پیش آمده‌ام. از طریق یک مربی هندی دعوت شدم. سال 2017 بعد از اینکه در مسابقات ساحلی جهان اول شدم، من را به همراه یکی از دوستانم برای کشتی گرفتن به هندوستان دعوت کردند. آن زمان فقط دو نفر بودیم، اما بعد از من 10،12 کشتی‌گیر ایرانی دیگر هم به هند آمدند، چون با توجه به تعدد مسابقات در این کشور، درآمد کشتی‌گیران خوب است.

این کشتی‌گیر افزود: درآمد هر مبارزه گاما بین یک تا 5 میلیون است و در بعضی فصل‌ها رقابت خیلی زیاد می‌شود، اما در هوای سرد شاید در هفته دو مبارزه باشد. این کشتی سنتی هندی‌ها روی خاک برگزار می‌شود و برای هر مسابقه حداقل 20 هزار نفر تماشاگر می‌آیند، چون عکس قهرمانان بنر می‌شود.

رحمانی که در اولین دوره بازی‌های ساحلی جهان مقام اول را به دست آورد، در خصوص اول شدنش در مسابقات رستم هند گفت: این مسابقات تا امروز سه دوره برگزار شده، هندی‌ها دو «رستم» داشتند که سومین دوره را برگزار کردند. این مسابقات محدودیتی به لحاظ وزن و شرکت کننده ندارد. آنها هرگز فکر نمی‌کردند که بتوانم اول شوم و به همین دلیل بعد از رقابت‌ها بحث‌های زیادی اینجا ایجاد شد که قوانین‌شان را تغییر دادند و مقرر شد در سال‌های آینده دیگر خارجی‌ها نتوانند در این رقابت‌ها حضور پیدا کنند. پاکستانی‌ها هم مسابقاتی به اسم رستم دارند که البته قدیمی‌تر از هندی‌هاست، آنها اجازه حضور خارجی را در این رقابت‌ها نمی‌دهند. من اولین و آخرین خارجی هستم که توانستم عنوان رستم را به خود اختصاص دهم.

این کشتی‌گیر آملی ادامه داد: با توجه به جمعیت زیاد هندی‌ها، برای هر مسابقه تماشاگر زیادی می‌آید و استقبال‌ از کشتی فوق العاده است. کشتی، کریکت و کبدی رشته‌های محبوب هندی‌ها محسوب می‌شوند و سرمایه‌گذاری زیادی روی آن دارند.

رحمانی تاکید کرد: از قبل تصمیمم را گرفته بودم که کشتی را کنار بگذارم. حالا هم همین فکر را دارم و می‌خواهم از این پس در MMA فعالیت کنم. در این خصوص چند پیشنهاد هم داشته‌ام و می‌خواهم کارم را در این رشته ادامه دهم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس