ارتش سوریه

مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه خبر کشته شدن تعداد زیادی از نیروهای دولتی سوریه در نتیجه حملات ارتش ترکیه را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «نووستی»، مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه (که زیر نظر وزارت دفاع روسیه فعالیت دارد)، با انتشار بیانیه‌ای، ادعاهای طرف ترکیه‌ای، مبنی بر کشته شدن ۶۳ سرباز سوری در منطقه کاهش تنش ادلب را رد کرده و انتشار چنین اطلاعات نادرستی را  بسیار غیرمسئولانه خواند.

بیشتر بخوانید:

تسلط ارتش سوریه بر بزرگترین پایگاه «جبهه النصره» در حومه حلب

این مرکز یادآوری کرده است که وزارت دفاع ترکیه مدعی شده که گویا تنها طی شبانه روز گذشته در منطقه کاهش تنش ادلب، ارتش ترکیه توانسته ۶۳ نظامی ارتش سوریه را از پای درآورد. چنین اظهاراتی در مورد "گلوله باران" نیروهای دولتی سوریه توسط یگان‌های ارتش ترکیه، چه رسد به خبر کشته شدن تعداد زیادی از سربازان سوری در نتیجه آنها، اصلاً با واقعیت مطابقت ندارد.

مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه افزوده است، چنین اظهارات غیرمسئولانه‌ای تنها منجر به تشدید وخامت اوضاع شده، به حل مشکلات کمکی نمی کند و منافع مشترک روسیه و ترکیه را برآورده نخواهد کرد.

در این بیانیه آمده است، مقامات نظامی روس متوجه این واقعیت شده‌اند که وزارت دفاع ترکیه اطلاعات نادرستی از وضعیت منطقه ادلب سوریه به رهبران این کشور ارائه می‌دهد.

روز گذشته، جمعه ، وزارت دفاع ترکیه در صفحه توئیتر خود نوشت که در منطقه کاهش تنش ادلب ، "۶۳ عنصر نظامی دیگر رژیم بشار اسد" (رئیس جمهوری سوریه) خنثی شدند.

دوشنبه گذشته نیز وزارت دفاع ترکیه گزارش داده بود که در نتیجه نیروهای دولتی سوریه در استان ادلب، پنج نظامی ترک کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند. و در پاسخ ، طبق ادعای آنها ، نیروهای مسلح ترکیه به ۱۱۵ هدف ارتش سوریه در این منطقه شلیک کرده و ۱۰۱ سرباز سوری را از پای درآوردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    7 0
    مگه چه خبره مثل اینکه دارن بمب اتم میزنن هر حمله ای میکنن میگن صد نفر مرده
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    2 2
    متاسفانه هر وقت روسها و اسد چيزي رو تكذيب بكنن نشون داده كه خبر درست بوده.روسها خودشونو كشيدن عقب و تركيه داره فله اي نيروهاي سوري رو ميكشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس