سوریه

اهالی یک روستا در شمال شرق سوریه با سنگ و سلاح‌های سبک با نظامیان آمریکایی درگیر شدند.

به گزارش مشرق، اهالی روستای «خربه عمو» در حومه قامشلی در شمال شرق سوریه امروز (چهارشنبه) با نظامیان آمریکایی درگیر شده و آنان را مجبور به عقب‌نشینی از منطقه کردند.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این درگیری‌ها یکی از اهالی روستا با شلیک نیروهای آمریکایی کشته و یکی دیگر نیز زخمی شد.

بیشتر بخوانید:

ارسال تجهیزات آمریکایی از «عین الاسد» به سوریه

تشدید بحران روزافزون ترکیه در باتلاق سوریه

آغاز عملیات پاکسازی شهر استراتژیک «معره النعمان» در سوریه

بنابر این گزارش، درگیری زمانی آغاز شد که اهالی این روستاها در نزدیکی مقر ایست و بازرسی ارتش سوریه تجمع کرده و مانع عبور خودروهای نظامی آمریکا شدند و به سوی آن‌ها سنگ پرتاب کردند. اهالی روستای «حامو» نیز که در صحنه حضور داشتند، به کمک اهالی روستای «خربه عمو» آمدند.

پیش از تجمع مردم، این ارتش سوریه بود که مانع عبور چهار خودروی نظامی آمریکا شده و اهالی این روستاها در واقع برای حمایت از نیروهای ارتش سوریه خود را رسانده بودند و با سنگ به خوردهای آمریکایی حمله کردند.

مجروحیت یکی از اهالی سوریه

دانلود

در این بین نیروهای آمریکایی نیز اقدام به شلیک گلوله و بمب دودزا کردند که در اثر آن یک نفر از اهالی روستای «خربه عمو» کشته و یکی از اهالی روستای «حامو» نیز مجروح شد.

پس از این شلیک، مردم خشمگین نیز با حمله به خودروها اقدام به تخریب آن‌ها کرده و هر چهار خودوری نظامی را از کار انداختند که در این میان نظامیان آمریکایی سریعا درخواست پشتیبانی کرده و پنج خودوری نظامی دیگر فورا خود را به محل درگیری رساندند تا نظامیان و خودورهای خراب شده را از منطقه دور کنند.

دانلود

اما در روستای «بویر العاصی» در کمی آن طرف‌تر نیز جوانان روستا جلوی خودروهای نظامی آمریکا را گرفته و با سنگ به سمت آن‌ها حمله کردند. چند تن از جوانان نیز پرچم آمریکا را از بالای یکی از خودروها پایین کشیدند.

خبرگزاری سانا در ادامه نوشت که برخی از اهالی روستای «خربه عمو» از سه حمله جنگنده‌های آمریکایی به این روستا خبر می‌دهند. اما به هر حال نظامیان آمریکایی با ورود نیروهای کمکی و با پوشش جنگنده‌ها، به سرعت از اطراف روستا دور شدند.

این برای اولین بار نیست که مردم این منطقه جلوی خودروهای نظامی آمریکا را گرفته و به حضور آن‌ها در این منطقه سرشار از نفت اعتراض می‌کنند. تقابل ارتش سوریه و گشتی‌های روسیه در طول بزرگراه «ام ۴» نیز بارها گزارش شده است.

در ششم بهمن ایستگاه ایست و بازرسی ارتش سوریه در بزرگراه «ام ۴» در مجاورت روستای «اللبن» (در ۱۴ کیلومتری شمال غرب الحسکه) مانع از عبور گشتی‌های آمریکایی شد. نظامیان آمریکایی اصرار داشتند که پرچم روسیه از بالای این مرکز ایست و بازرسی پایین کشیده شود، اما نیروهای ارتش سوریه نپذیرفتند و علاوه بر آمریکایی‌ها را مجبور کردند تا از راهی که آمده بودند بازگردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
    26 4
    هرجا ملت ها با اقتدار وارد شدند استکبار چاره ای جز فرار ندارند .
  • فرید IR ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    2 0
    آمریکاییهای‌خبیث‌بلاخره‌مجبور‌به‌فرار از سوریه شدند
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    4 0
    ان شاءالله عمر امریکا در منطقه به سر امده است و این از برکت خون حاج قاسم هاست
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    1 0
    با سلام مراجع فتوا بدهند یک نفر از نظامیان ترکیه زنده از سوریه بیرون نروند مرگ بر عثمانی و حامیان تروریست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس