قاسم سلیمانی

روزی که برای اولین بار وارد خانه شهید سلیمانی شدم، اتاق جلسه از فضای معنوی و روحانی خیلی خوبی برخوردار بود. همین‌طور که به درودیوار نگاه می‌کردم چشمم افتاد به...

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام‌ محمد اسکندری از روحانیون رزمنده در سال‌های دفاع مقدس است که بعدازآن در نمایندگی ولی‌فقیه در ستاد نیروی زمینی سپاه فعالیت دارد. وی از سال ۱۳۹۶ در مجالس روضه‌ای که هر هفته در خانه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شده، به‌عنوان سخنران شرکت می‌کرده است. روایت نحوه حضور و شرکت ایشان را در خانه شهید سلیمانی باهم می‌خوانیم:

برگزاری روضه حضرت اباعبدالله علیه‌السلام در منزل

در اوایل سال ۱۳۹۶ مدتی بود از دفتر سردار تماس می‌گرفتند که ایشان جمعه‌ها عصر ساعت ۰۴:۰۰ بعدازآن ظهر روضه خانوادگی دارند و از شما می‌خواهند که در این جلسه شرکت کنید. من خیلی خوشحال شدم می‌توانم از نزدیک با چنین سردار با عظمتی که از فعالیت‌ها و مبارزات و مجاهدت‌هایش اطلاع داشتم زیارت کنم و ابراز ارادت کرده و گفت‌وگویی داشته باشم؛ لذا اعلام آمادگی کردم.

روزی که برای اولین بار وارد خانه شهید سلیمانی شدم، اتاق جلسه از فضای معنوی و روحانی خیلی خوبی برخوردار بود. همین‌طور که به درودیوار نگاه می‌کردم چشمم افتاد به یک یادداشت که نوشته‌شده بود این پیراهن، پیراهن شهید عماد مغنیه است، قاب عکسی را دیدم که عکس بیش از ۵۰ نفر از شهدای همرزم ایشان هم مدافعان حرم، هم از همرزمان لشکر ۴۱ ثارالله و دوستان شهید ایشان قاب شده بود. پرچم حرم حضرت امام حسین (ع)، پرچم حرم آقا ابوالفضل عباس (ع)، پرچم حرم حضرت زینب (س) آنجا بود. اصلاً فضای اتاق و محل جلسه یک فضای بسیار روحانی و معنوی بود که قلب انسان با دیدن این فضای معنوی جلا و صفا پیدا می‌کرد.

یک‌بار پسرم که علاقه‌مند به دیدار با این سردار شهید بود به همراه خودم به منزل ایشان بردم، در بدو ورود سردار این نوجوان را خیلی موردعنایت قرار داد، با محبت و مهربانی او را در آغوش گرفت و حتی خاطرم هست موقع خداحافظی کفش او را جلوی پایش جفت کرد که تأثیرات روحی و اخلاقی فراوانی روی این نوجوان داشت به‌گونه‌ای که بعد از شنیدن خبر شهادت حاج قاسم این نوجوان ۱۸ ساله چند روز با شنیدن نام ایشان به‌شدت گریه می‌کرد.

*مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پری مجرد48ساله IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    45 2
    حاج قاسم سلیمانی مجسمه اخلاص بود
  • فرزاد کلبعلی IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    32 2
    ما که از نزدیک شرف و افتخار زیارت ایشون نصیبمون نشده, هنوزم تا یاد شهادت و نحوه ترور ناجوانمردانه ایشان میفتیم قلبمون از جا کنده میشه , آنها که بارها دیدینش جای خود دارد. واقعا باید بگم مصداق بارز این بیت معروف هزارساله ی پدر ادب فارسی جناب رودکی است که در رثای شهید بلخی سرود: از شمار دو چشم یک تن کم وز شمار خرد هزاران بیش! منتهی باید اضافه کرد وز شمار شجاعت و شرف و انسانیت و دلیری و عظمت و آزادگی و همه خوبی ها هزاران هزار بیش!
  • من IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    34 3
    روحی فداک یا حاج قاسم
  • سعید IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    37 2
    داغت تا ابد بر قلب همه آزادگان جهان نشست و سرد نخواهد شد... تا روز موعود و انتقام سخت و اصلی انشالله
  • NZ ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    27 1
    زبان آدم عاجز است که این زلال تر از زلال را بیان کند!
  • NZ ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    8 1
    خواهشا امشب مراقبت بفرمایید...
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    23 1
    روحش شاد ان شاالله راهش ادامه بدهیم
  • حامد IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    11 0
    عجیب میسوزم درست نمیفهمت کسانی که تورا فهمیدن چگونه سوختن .
  • محسن IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
    10 0
    تو را من چشم در راهم...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس