فرانک والتر اشتاین مایر

یک روزنامه آلمانی مدعی شد که ارسال پیام تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران توسط رئیس جمهور آلمان به اشتباه صورت گرفته است.

به گزارش مشرق، پس از آنکه افشا شد «فرانک والتر اشتاینمایر» رئیس‌جمهور آلمان بر خلاف ادعای رسانه‌های این کشور سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به ایران تبریک گفته است، حالا برلین مدعی شده است که این پیام «به اشتباه» صادر شده است.

بیشتر بخوانید:

وقتی آلمان بدون اجازه آمریکا آب هم نمی‌خورد!

روزنامه آلمانی «تاگس اشپیگل» روز یکشنبه به نقل از مقام‌های دولت آلمان مدعی شد که بروز اشتباه در سیستم ارتباطی باعث ارسال این پیام تبریک شده است.

به ادعای این روزنامه، پیام ارسال شده به ایران بدون موافقت اشتاینمایر بوده است و وی روز شنبه گفته بود که قصد ندارد برای ایران پیام تبریک ارسال کند و سفیر آلمان در تهران نیز به اطلاع نظام ایران رسانده بود که اشتاینمایر امسال پیامی به سران ایران ارسال نخواهد کرد.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» از «اسثر اولیر» سخنگوی اشتانمایر درخواست کرده تا رونوشتی از پیامی که برای ایران ارسال شده را در اختیار این روزنامه قرار دهد که وی اعلام کرد: «متن این پیام برای انتشار آماده نیست.»

در حالی که برخی رسانه‌ها طی روزهای گذشته از عدم قصد رئیس جمهور آلمان برای ارسال پیام تبریک به مناسبت روز ملی جمهوری اسلامی ایران ( ۲۲ بهمن ) در سال جاری خبر داده بودند، شنیده های خبرنگار فارس حاکی از آن است پیام تبریک کتبی فرانک والتر اشتاینمایر خطاب به حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در روزهای گذشته واصل شده است.

رئیس جمهور آلمان در بخشی از پیام مذکور ضمن تبریک روز ملی جمهوری اسلامی ایران، برای رئیس جمهور و مردم ایران آرزوی صحت و سلامت کرد و آلمان را «شریک صادق و جدی ایران» خوانده بود. 

جروزالم پست دو روز پیش گزارش داده بود که  بعد از انتقادات «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان، رئیس‌جمهور این کشور اروپایی در اقدامی که خلاف عرف دیپلماتیک رایج در دولت فدرال آلمان محسوب می‌شود، به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به مقام‌های جمهوری اسلامی پیام تبریک صادر نمی‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • *** IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
    2 0
    خواهش میکنم قدم رنجه فرمودید .
  • رضا IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
    2 0
    خخخخخ ! دماغ نتانياهو سوخت !
  • -------------- IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
    5 1
    چی بگو والله نوکری آمریکا این دردسر ها رو هم داره .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس