کد خبر 1040148
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳

کارخانه ناب زیست تولید کننده لوله کاروگیت در شهر قزوین در کنار بزرگانی همچون سعادت توان ، نشاگستر ، گازلوله ، قدر اتصال ، قدیر لوله در شهرهای مختلف همچون ساوه ، قم ، گرمسار ، مشهد و شیراز می باشد که با داشتن 8 خط تولید شبانه روزی و با کارفرینی به تعداد افراد 69 نفر مستقیم و 120 نفر غیر مستقیم در عرصه تولید ملی بسیار موفق عمل نموده است.

 لوله های کاروگیت تولیدی شرکت ناب زیست تا کنون به کشورهای مختلف از جمله عراق ، افغانستان ، پاکستان ، ترکیه و کشورهایی از اروپا صادرات شده است . تولید لوله کاروگیت با استفاده از مواد پلی اتیلن دارای مزایای بسیاری است که در این مطلب به این مهم پرداخته میشود .

شماره تماس کارخانه ناب زیست تولید کننده لوله کاروگیت : 02188721092

خواص مطلوب مواد پلی اتیلنی نقش مهمی در استفاده گسترده از لوله ها و اتصالات پلی اتیلنی کاروگیت درسیستم های ثقلی بخصوص در کاربری های سیستم های انتقال آب و فاضلاب داشته است.

مهمترین مزیت های لوله کاروگیت عبارتند از :

· مقاومت بالا در برابر سایش

· مقاومت در برابر خوردگی (ترکیبات شیمیایی)

· خواص جریانی بسیار خوب برای عبور سیال

· غیر سمی بودن

· اتصالات لوله کاروگیت 100٪ محکم هستند

· انعطاف پذیری

· وزن سبک

· قابلیت اطمینان بالا

مقاومت بالای لوله کاروگیت در برابر سایش

 مقاومت در برابر سایش لوله پلی اتیلن دوجداره ، در بین تمام مواد مورد استفاده در ساخت خطوط لوله ، از ویژگی های بارز لوله های پلی اتیلنی است. با توجه به این مزیت ، لوله های کاروگیت برای انتقال لجن ، ماسه و سایر وسایل بسیار ساینده استفاده می شوند.

خواص سایشی لوله های ساخته شده از مواد پلی اتیلنی، باروش دارمشتاد (Darmstadt ) اندازه گیری می شود. این آزمایش به این صورت است که نمونه های لوله در مخلوط آب و ماسه پر شده و در معرض حرکت چرخشی، قرار می‌گیرند. مقدار موادی که روی دیوار لوله به صورت مرتب ساییده می شود، اندازه گیری می شود. نتایج آزمون تصدیق مقاومت سایشی بالای لوله های پلی اتیلن است. به عنوان مثال ، از بین رفتن 0.3 میلی متر سطح لوله لوله پلی اتیلن پس از 400000 چرخه اندازه گیری شد در حالی که ضایعات اندازه گیری شده برای لوله های جی آر پی (GRP)، 6 تا 8 برابر بیشتر بود که می‌توان نتایج را در نمودار زیر مشاهده کرد :

برای خرید لوله کاروگیت به سایت شرکت ناب زیست مراجعه کنید :

https://naabzist.com/index.php?cat=18

مقاومت بالا لوله های کاروگیت در برابر خوردگی

لوله های کاروگیت برخلاف لوله های ساخته شده از مواد مرسوم (فلزی، بتنی و ...) که در برابر بسیاری از ترکیبات شیمیایی براحتی دچار خوردگی شده  و زمانی که در معرض بیشتر اسیدها (به استثنای اسید نیتریک) ، مواد پایه شیمیایی ، نمک ها ، حلال های آلیفاتیک ( PH=0-14) قرار می گیرند، دچار پیری می‌شوند، از مقاومت بالاتری برخوردارند و هیچگونه آسیب دیدگی نخواهند داشت. لوله‌های پلی اتیلنی در برابر اکسیدان ها و حلال های معطر کم مقاومت هستند.

مقاومت لوله های پلی اتیلنی دربرابر ترکیبات شیمیایی به عواملی چون درجه حرارت ، غلظت و فشار کاری آنها بستگی دارد. اطلاعات دقیق در مورد مقاومت شیمیایی پلی اتیلن و سایر مواد ترموپلاستیک در استاندارد ISO / TR 10358 آمده است.

خواص هیدرولیکی:

لوله های کاروگیت دارای درجه زبری بسیار کم و ثابت  k = 0.01mm.هستند. عدم خوردگی و مقاومت در برابر تشکیل رسوب وگرفتگی لوله های پلی اتیلنی، یکی مهمترین ویژگیهای عملکردی سیستم های پلی اتیلنی است.

شکل 2-3 : سطح صیقلی و با زیری پایین لوله های پلی اتیلن و در نتیجه خواص هیدرولیکی فوق العاده

خاصیت غیر سمی بودن و عدم آلودگی محیط زیستی:

خطوط تولید لوله کاروگیت شرکت ناب زیست با بهره مندی از تکنولوژی روز دنیا و طراحی خلاقانه فرآیندهای شکل دهی پلی اتیلن و پلی پروپیلن،  امکان ساخت مخازن آب آشامیدنی را فراهم می کنند. مخازن ذخیره دوجداره پلی اتیلنی با دیواره ساختمند هیچ گونه آلودگی در سیال داخل خود ایجاد نمی‌کنند. این مخازن در ترکیبات خود حاوی مستربچ‌های بهداشتی هستند که مورد تایید سازمان غذا و دارو است.

شکل 2-4 : مخزن ذخیره سطحی برای نگهداری آب آشامیدنی

اتصالات پایدار و  بدون هرگونه نشتی  :

لوله های ثقلی پلی اتیلنی ملقب به لوله اسپیرال کاروگیت و یا لوله کاروگیت در سایزهای بالاتر از 1000 میلیمتر می‌توانند با استفاده از مفتول‌های پلی اتیلن با هم جوش داده شوند ( روش اکستروژن) یا می‌توانند با اتصالات سوکت به هم متصل شوند و روش دیگر اتصال دهنده های ضربه محکم و ناگهانی (اتصال (SNAP می‌باشد. علاوه بر این قابلیت اتصال بصورت رزوه ای نیز برای این لوله ها وجود دارد. هر نوع اتصال با الزامات خاص نصب ، اندازه لوله و نوع سیستم ثقلی سازگار است.

انعطاف پذیری لوله های پلی اتیلن

لوله های پلی اتیلنی با توجه به تغییرات مسیر خط لوله، می‌توانند به آسانی خم شوند و در بسیاری موارد  استفاده از اتصالات گران قیمت را در سیستم‌های خطوط لوله حذف می کند. انعطاف پذیری ویژگی بارز لوله های پلی اتیلنی دوجداره فاضلابی در بین سایر لوله ها است.

برای خرید لوله کاروگیت به سایت ما مراجعه کنید :

لوله کاروگیت

وزن کم یا سبک بودن لوله کاروگیت :

وزن کم لوله های پلی اتین فاضلابی سبب کاهش هزینه ها و کوتاه شدن زمان نصب می شود. به دلیل وزن کم ، لوله های پلی اتیلنی نیازی به تجهیزات سنگین برای بارگیری لوله ها در محل ساخت و همچنین تخلیه در محل پروژه ندارند.

شکل 2-7 : وزن سبک مزیت ارزنده در حمل  و نقل

قابلیت اطمینان لوله های کاروگیت :

بر طبق آمار منتشر شده در مقالات علمی معتبر دنیا میزان آسیب پذیری لوله های دو جداره پلی اتیلنی با دیواره ساختمند در پروژه های آب و فاضلاب و مهندسی بسیار کمتر از لوله های سفت و سخت  (بتنی، رسی و جی آرپی) است. لوله های پلی اتیلنی در برابر تغییر شرایط جوی مقاوم هستند. این بدان معناست که می‌توانند هم در دمای محیطی کم (زیر نقطه انجماد) و هم در دمای محیطی بالا (در شرایط گرمسیری) حمل و نقل و نصب شوند. بنابراین، لوله های پلی اتیلنی بدون توجه به شرایط آب و هوایی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند.

اطلاعات بیشتر در کارخانه لوله کاروگیت ناب زیست

آدرس وب سایت : naabzist.com

شماره تماس : 02188721092

شماره کارشناس : 09124265750

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس