کد خبر 1039829
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰
یمن

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در ادامه پیشروی‌های خود به دروازه شهر مأرب مرکز استان مأرب رسیدند.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری «الاعلام الحربی» ویدئویی روز دوشنبه ویدئویی را منتشر کرد که صحنه‌هایی از تسلط نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی بر ارتفاعات راهبردی «صلب» مشرف به شهر مأرب را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با «بزرگراه مرگ» در شمال شرق استان صنعا / تشریح عملیات بنیان مرصوص انصارالله یمن در منطقه وادی نَهم +تصاویر و نقشه

صنعاء: صبرمان در «الحدیده» به سر آمده است

در این صحنه‌ها نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در حال حمله به ارتفاعات صلب و مواضع نظامی در غرب شهر مأرب هستند که به دنبال آن با مزدوران ائتلاف سعودی در این منطقه درگیر می‌شوند و این عناصر مزدور پا به فرار می‌گذارند، ادوات نظامی آنها منهدم شده و بخشی از تجهیزات بر جا مانده از آن‌ها به غنیمت گرفته می‌شود.

این فیلم همچنین نشان می‌دهد که صنعا سلاح‌ها و وسایل نقلیه زرهی مزدوران ائتلاف را ضبط می‌کند تا به لیست مقادیر زیادی سلاح که قبلاً  از ۱۷ تیپ و چند گردان در درگیری‌های جبهه نهم توقیف کرده بود، اضافه شود.

در این فیلم مرکز مأرب از فراز کوه صلب نشان داده می‌شود به گونه‌ای که این شهر از مواضعی که به تصرف نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی درآمده کاملا در تیررس قرار دارد.

در همین حال پایگاه خبری «صدی البلد» هم گزارش داد، حزب الاصلاح و نیروهای یگان «علی محسن الاحمر»  اطلاعات محرمانه‌ای درباره لیست اهداف هواپیماهای ائتلاف را در اختیار اتاق عملیات نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی قرار داده است به گونه‌ای که نیروی هوایی ائتلاف نتوانست به مقاصد حملات خود دست یابد.

در این میان نام «عبدالله علی معزب» به عنوان یک فرمانده نظامی نیروهای «علی محسن الاحمر» آمده که گفته شده با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی همکاری کرده و مواضعی نظامی در استان مأرب را بدون درگیری تحویل نیروهای ارتش داده است.

«مبخوت بن عبود الشریف» رئیس حزب «التجمع الیمنی للاصلاح» در استان مأرب از جمله دیگر کسانی است که گفته شده با دولت صنعا همکاری کرده و مواضعی نظامی را به نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی تحویل داده و همچنین نیروهایی را برای زیر نظر گرفتن تحرکات افسران ائتلاف عربی در مأرب مستقر کرده است که اطلاعات محرمانه را در اختیار نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی قرار می‌دهند.

نیروهای انصارالله و کمیته‌های مردمی یمن در دو هفته گذشته حملات سنگینی در جبهه «نهم» در شرق صنعاء و به دنبال آن تا استان‌های مأرب و الجوف انجام داده و توانستند مناطق وسیعی را به سرعت به کنترل خود در آورند.

نیروهای وابسته به دولت مستعفی عبد ربه منصور هادی که حدود سه هفته پیش به امید ورود به استان صنعاء عملیات نظامی را آغاز کرده بودند، نه تنها نتوانستند وارد این استان شوند، بلکه پس از چهار سال حضور در منطقه «نِهم» مجبور شدند با حملات سنگین نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن کنترل آن را به انصارالله یمن واگذار کرده و خود به سمت استان مأرب عقب‌نشینی کنند.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن همزمان با جبهه نهم به مقابله با عناصر مزدور ائتلاف سعودی تا استان‌های مأرب و الجوف پرداختند و جبهه نبرد در استان مأرب همچنان داغ است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    18 1
    یادم میاد پارسال کشور جعبه کلوچه ( امارات) گفته بود نیروی هوایی ایران را 2 ساعته نابود میکنیم .. الله اکبر .. اخه آدم چی باید بگه به اینا ...
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    13 2
    الله أکبر و له الحمد و الشکر
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    14 2
    همیشه از اخبار یمن بگذارید
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    11 3
    زنده باشند نیروهای انصارالله و مخبوت بن عبود و عبدالله علی مغربی
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    9 3
    یمنی ها همه مخالف ال سعودند کمی مدیریت می خواهد حتی سالم ابیض و جنبش ناصری را می توان به همراه پسر فراری صالح به صنعا بازگرداند تنها کسی که توانستند فریبش دهند بدبخت عبدالله صالح بود که با وجود همکاری با انصارالله برای پیروزی در اخر فریب اماراتی ها و سعودی ها را خورد
    • IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
      1 0
      ظاهرا منصور هادی هم قرنطینه شده و اجازه ملاقات حتی با وزراش داده نمیشه . نیروهای وابسته بعربستان گهگاهی در عدن دورکی میزنند تا اعلام زنده بودن کنند
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    5 0
    نقشه هم کهنه است
  • علی اکبر IR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    1 2
    الحمدلله. العزه لله و له اشکر. هذا من فضل ربنا
  • محمد IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    1 1
    نصرمن الله و فتح قریب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس