کد خبر 1038078
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱
نفت اوپک

اوپک پلاس قصد دارد به دلیل تأثیر ویروس کرونا بر بازار جهانی عرضه نفت را ۵۰۰ هزار بشکه دیگر کاهش دهد که در این صورت مجموع کاهش عرضه نفت به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، دو منبع آگاه و یک منبع صنعتی اعلام کرد: اوپک و هم‌پیمانانش به دنبال کاهش تولید ۵۰۰ هزار بشکه در روز به دلیل تأثیر ویروس کرونا بر تقاضای جهانی نفت هستند. 

بیشتر بخوانید:

نفت اوپک به ۶۷.۶۰ دلار رسید +نمودار

یکی از منبع آگاه اعلام کرد: سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک و هم‌پیمانانش از جمله روسیه که به اوپک پلاس معروفند قرار است در ۱۴ و ۱۵ فوریه نشستی را داشته باشند. پیش‌تر این نشست برای ماه مارس طراحی شده بود.

براساس گزارش رویترز، قیمت نفت برنت در سال جاری با ۱۰ دلار کاهش به ۵۶ دلار در هر بشکه رسیده و این پایین‌تر از سطحی است که بسیاری از کشورهای عضو اوپک برای ایجاد تعادل در بودجه خودشان نیاز دارند.

تحلیلگران معتقدند: شیوع ویروس کرونا در چین می‌تواند تقاضای نفت را ۲۵۰ هزار بشکه در روز در سه ماهه نخست امسال پایین بیاورد. 

منابع اوپک پلاس اعلام کردند: کمیته مشترک فنی اوپک پلاس نشستی را برای چهارم و پنجم فوریه در وین اتریش برنامه‌ریزی کرده است تا تأثیر ویروس کرونا بر تقاضای جهانی نفت را بررسی کنند.

این منابع آگاه اعلام کردند: نشست فنی اوپک پلاس احتمالاً حاوی پیشنهاداتی برای حمایت از بازار خواهد بود.

اوپک پلاس عرضه نفت را برای تقویت قیمت کاهش داده و این توافق در ماه دسامبر برای کاهش ۱.۷ میلیون بشکه در روز محقق شد که قرار است تا پایان ماه مارس ادامه یابد. نشست بعدی هم برای ۵ تا ۶ مارس برنامه‌ریزی شده است.

رویترز نوشته است؛ اقتصاد عربستان که به شدت به درآمدهای نفتی وابسته است و این کشور نیاز دارد تا برای تعادل در بودجه کشورش قیمت نفت را بشکه‌ای ۸۰دلار بفروشد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    0 0
    اوپک عرضه نفت را ۵۰۰ هزار بشکه‌ دیگر کاهش می‌دهد//الان صادرات نفت ایران مگه ۵۰۰ هزار بشکه‌ نیست یعنی قراره صادرات نفت ما بشه چند درشکه در روز.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس