روایتی از بزرگ‌ترین اجتماع فاطمی جنوب تهران + فیلم

اجتماع بزرگ فاطمی جنوب تهران از سال ۱۳۹۱ در یکی از مناطق قدیمی شهر تهران یعنی میدان شوش برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، اجتماع بزرگ فاطمی جنوب تهران از سال 1391 در یکی از مناطق قدیمی شهر تهران یعنی میدان شوش برگزار می‌شود. این تجمع با محوریت مسجد مهدیه تهران، با استفاده از ظرفیت مساجد و هیئت‌های مذهبی شکل می‌گیرد. همه ساله برای برگزاری این اجتماع بزرگ، نشست‌های هم اندیشی با حضور ائمه جماعات مساجد، مسئولان هیئت های مذهبی، بسیجیان و اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد و همچنین مسئولان برخی از دستگاه‌های امنیتی، انتظامی، اجتماعی و فرهنگی برگزار می‌شود.

ببینید:

آیت‌الله مرتضی قائنی، امام جماعت این مسجد و بانی این تجمع است. وی متولد 1335 است که تحصیلات دینی را در نجف اشرف تحت تعلیم آیت‌الله محمد حسین قائنی (پدرش) آغاز کرد، سپس از محضر مراجع و علمایی مانند آیات عظام سید ابوالقاسم خویی و اسحاق فیاض استفاده کرد. وی از سال 1359 در مسجد مهدیه فعال است؛ مسجدی که 70 سال پیش به فرمایش مرحوم آیت الله العظمی سید حسین بروجردی  ــ مرجع تقلید ــ با تلاش‌های مهدی صبوحی، از مؤمنین خیر، ساخته شد و به امر آن مرجع تقلید برجسته، مرحوم آیت‌الله عبدالرزاق قائنی، امام جماعت مسجد شد.

 آیت‌الله محمدحسین قائنی به همراه امام خمینی و سیدمحمد باقر صدر در مراسم ختم شهادت حاج مصطفی خمینی

پس از درگذشت آیت‌الله عبدالرزاق قائنی، حاج آقا مرتضی، سال 59 ه.ش به امر پدر از نجف رهسپار تهران و امام جماعت مسجد مهدیه شد. برپایی مراسم بزرگ جشن نیمه شعبان و اجتماع عظیم فاطمیه از مهم‌ترین اقدامات وی طی 36 سال حضور و خدمت در این مسجد است.

در ادامه، گزارشی از این اجتماع فاطمی را از زبان آیت‌الله قائنی و برخی عوامل آن مشاهده می‌کنید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس