کد خبر 1035736
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۴
طالبان

در حالی که با وجود جریان مذاکرات آمریکا و طالبان برای رسیدن به یک توافق سیاسی حملات طرفین تشدید شده و امروز نیز طالبان یک هواپیمای آمریکایی را ساقط کرد، سخنگوی این گروه گفت: دو طرف به توافق نرسیدند.

به گزارش مشرق، پس از ساقط شدن یک فروند هواپیمای نظامیان آمریکایی توسط طالبان در ولایت «غزنی» و کشته شدن "شمار زیادی از مقامات ارشد سازمان سیا"، سخنگوی طالبان گفت که این موضوع تأثیری بر روند مذاکرات این گروه با آمریکا نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

ضربه دوم طالبان به آمریکایی‌ها

آمریکا این بار از کجا خورد؟

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان عصر امروز با انتشار بیانیه‌ای ضمن به‌عهده گرفتن سقوط این هواپیمای آمریکایی گفت که «همه سرنشینان این هواپیما از جمله افسران مهم سازمان سیا کشته شدند.»

مجاهد درباره این حمله و تأثیرات آن بر مذاکرات با آمریکا به «گاردین» گفت که ساقط کردن این هواپیما «هیچ تأثیری» بر روند مذاکرات نخواهد گذاشت.

وی تصریح کرد: هنوز هیچ توافقی صورت نگرفته است و آمریکایی‌ها نیز به حملاتشان ادامه می‌دهند.

تصاویر منتشرشده از محل حادثه حاکی از این است که احتمالاً هواپیمای ساقط‌شده یک فروند «بومباردیر E-۱۱A» متعلق به نیروی هوایی آمریکا است؛ هواپیمایی که از آن برای گشت و شناسایی الکترونیکی بر فراز افغانستان استفاده می‌شود.

پیش از این نیز گزارش‌هایی وجود داشت که طالبان به تسلیحات ضدهوایی از جمله موشک‌های استینگر دسترسی دارند. در سال ۲۰۰۷ میلادی نیز گزارش‌ها حاکی از آن بود که طالبان ممکن است از یک موشک زمین‌به‌هوای دوش‌پرتاب برای ساقط کردن یک فروند بالگرد شینوک نیروهای انگلیسی استفاده کرده باشد که منجر به کشته شدن تمام سرنشینان این بالگرد شده بود.

گفتنی است که طالبان پس از ساقط کردن هواپیمای نیروهای آمریکایی در ظهر امروز یک فروند بالگرد نیروهای افغان در ولایت «پکتیکا» را هدف قرار داد و به‌گفته این گروه تمام سرنشینان این بالگرد نیز کشته شدند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
    0 0
    سخنگوی طالبان اعلام کرد: در 24 ساعت گذشته دو هواپیمای جاسوسی آمریکا را در ولایت بلخ سرنگون کردیم. طالبان: هنوز به توافقی در مذاکرات قطر نرسیده‌ایم. حقیر زاده ها زبان مذاکره با آمریکا رو یاد بگیرن.!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس