کد خبر 1035703
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
ترامپ و نتانیاهو

رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهونیستی در آستانه رونمایی از طرح آمریکایی-صهیونیستی موسوم به معامله قرن، در کاخ سفید با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری اسکای‌نیوز، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در کاخ سفید با یکدیگر دیدار کردند.

بیشتر بخوانید:

آمریکا زمان رونمایی از معامله قرن را اعلام کرد

دونالد ترامپ پیش از این دیدار و در مراسم استقبال از بنیامین نتانیاهو به خبرنگاران گفت که بعد از ظهر فردا سه‌شنبه به وقت محلی از طرح موسوم به معامله قرن رونمایی خواهد شد. دیدار امروز ترامپ و نتانیاهو نیز به منظور تشریح ابعاد این طرح از سوی ترامپ برای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برگزار شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در گفتگو با خبرنگاران مدعی شد که طرح آمریکایی-صهیونیستی معامله قرن به سود فلسطینی‌ها است و به همین دلیل آنها باید این طرح را با رضایت خاطر بپذیرند. وی ادعا کرد که این طرح یک فرصت تاریخی برای دستیابی به صلح در خاورمیانه است.

بنیامین نتانیاهو نیز پیش از آغاز دیدارش با رئیس‌جمهور آمریکا در گفتگو با خبرنگاران ضمن تعریف و تمجید از دونالد ترامپ به دلیل خوش‌خدمتی‌های وی به رژیم صهیونیستی تأکید کرد که این رژیم از معامله قرن عقب‌نشینی نخواهد کرد.

طرح صلح آمریکایی-صهیونیستی موسوم به معامله قرن که برخی رسانه‌ها هدف از دعوت نتانیاهو و بنی گانتس به آمریکا را رونمایی از آن اعلام کرده‌اند، طرحی است که از سوی آمریکا و با چراغ سبز برخی کشورهای عرب منطقه به‌ویژه عربستان سعودی، برای به اصطلاح پایان دادن به منازعه اسرائیل با فلسطین و ‌به‌عنوان مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی کلید خورده است.

در مذاکرات بعدی این طرح آمریکایی- صهیونیستی، بحث انتقال آوارگان فلسطینی به «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی مطرح و «حق بازگشت» حدود ۶ میلیون آواره فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس