کد خبر 1035396
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
تهدید و رفتار انتقام جویانه مدیران شرکت گوگل با گزارش‌های آزار و اذیت و جنسی

گوگل با دریافت هزینه از نیروهای پلیس به آنها اجازه دسترسی به اطلاعات کاربران را می دهد. این شرکت به ازای هر احضاریه ۴۵ دلار و استراق سمع از کاربران ۶۰ دلار هزینه دریافت می کند.

به گزارش مشرق به نقل از دیجیتال ترندز، گوگل از این پس با دریافت هزینه از نیروی پلیس اجازه دسترسی به اطلاعات کاربران را به آنها می‌دهد.

این شرکت به ازای هر احضاریه ۴۵ دلار، استراق سمع ۶۰ دلار و اجازه جست و جو ۲۴۵ دلار هزینه از پلیس دریافت می‌کند. در حال حاضر تعداد زیادی از سازمان‌های مجری قانون از گوگل درخواست دارند تا به اطلاعات کاربران دسترسی یابند و به همین دلیل این شرکت تصمیم گرفته تا با دریافت مبلغی هزینه‌های جمع آوری اطلاعات را جبران کند.

طبق گزارش نیویورک تایمز گوگل از لحاظ قانونی اجازه دارد در ازای این خدمات هزینه دریافت کند، اما به طور معمول شرکت‌های بزرگ فناوری برای انتقال اطلاعات هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند.

از سوی دیگر برخی کارشناسان ادعا می‌کنند عملکرد گوگل برای درآمدزایی از جست و جوهای پلیس چندان جالب نیست. با این وجود برخی دیگر از کارشناسان معتقدند دریافت هزینه سبب می‌شود سازمان‌های مجری قانون جست و جوهای وسیع درباره کاربران را محدود کنند.

گوگل در گزارش شفافیت خود به درخواست دسترسی به اطلاعات کاربران اشاره کرده بود.

این شرکت طی دهه گذشته شاهد افزایش درخواست‌ها بوده است. به طوری که در سال ۲۰۱۹ میلادی درخواست دسترسی به اطلاعات بیش از ۱۶۰ هزار کاربر را دریافت کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
    1 0
    "استراق سمع از کاربران ۶۰ دلار هزینه دریافت می کند" اندروید ابزار جاسوسی پیشرفته هست
  • GB ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
    1 0
    مادر بگرید!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس