کد خبر 1035384
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
فرهاد مجیدی

استقلال از مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان برای رسیدن به مرحله گروهی این رقابت‌ها، در یکی از حساس‌ترین دیدارهای فصل خود سه‌شنبه از ساعت 18:45 در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه به مصاف الریان قطر خواهد رفت.

به گزارش مشرق، الریان، حریف استقلال در حال حاضر تیم دوم لیگ ستارگان قطر با 28 امتیاز و با اختلاف 5 امتیازی نسبت به الدحیل 33 امتیازی است.  نکات زیادی درخصوص تیم قطری وجود دارد؛ از حضور زوج تاباتا و سوریا که سال‌هاست در این تیم بازی می‌کنند و به نوعی شناسنامه الریان به شمار می‌روند تا حضور یاسین براهیمی‌ الجزایری که یکی از ستارگان این تیم قطری محسوب شده و فعلا الریان روی شاخ این وینگر تند و تیز و تکنیکی الجزایری می‌چرخد.

بیشتر بخوانید:

الریان الکویت نیست، حواستان باشد

پنیر سوئیسی

یک نکته در تیم قطری وجود دارد که می‌تواند نقطه روشنی برای استقلالی‌ها در این بازی خارج از خانه باشد؛ 3شکست در 5 بازی پایانی الریان و دریافت 16 گل در 3 بازی که منجر به باخت این تیم شده است. در این 5 بازی پایانی برای تیم قطری، الریان ابتدا در جام‌حذفی با تیم دوم خود با 6 گل از تیم قدرتمند السد شکست خورد. در ادامه در لیگ ستارگان و در دو دیدار پیاپی این تیم، الوکره و‌ام‌صلال را یک بر صفر و 4 بر صفر شکست داد. سپس الریان در قطر کاپ یک‌بار دیگر از السد و این‌بار با نتیجه 4 بر یک شکست خورد و درنهایت هم در آستانه دیدار با استقلال، تیم قطری در دیداری حساس در مقابل الغرافه با همه ستارگانش 4 بر 2 از الغرافه درحالی شکست خورد که تا دقیقه 65 دو بر یک از حریفش پیش بود.  همین موضوع نشان می‌دهد که استقلالی‌ها می‌توانند روی نقطه ضعف تیم قطری که خط دفاعی این تیم به شمار می‌رود حساب ویژه‌ای باز کنند و با وجود بازیکنانی مانند دیاباته، قائدی و مطهری می‌توانند زهر خود را ریخته و با یک نمایش قدرتمند دیگر راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2020 بشوند.

براهیمی؛ رمز عبور الریان

در این بین باید به درخشش مهاجمان الجزایری در لیگ ستارگان قطر اشاره کرد. بغداد بونجاح، یاسین براهیمی و صوفیانا هانی، مهاجمان تیم‌های السد، الریان و الغرافه 3 گلزن الجزایری هستند که به ترتیب با 13، 10 و 10 گل صدرنشینان لیگ ستارگان قطر به شمار می‌روند. در این بین براهیمی وینگر مهاجم تکنیکی الریان، از بازیکنان خطرناک و گلزن تیم آگیره به شمار رفته و استقلالی‌ها باید حسابی حواس‌شان به این بازیکن الجزایری جمع باشد.  نکته قابل‌توجه اینکه این بازیکن در ماه نوامبر عنوان بهترین بازیکن لیگ ستارگان را درحالی به خود اختصاص داد که رسانه‌ها در این ماه از این بازیکن به‌عنوان رمز عبور الریان از حریفان یاد کردند.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس