کد خبر 1035382
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
معامله قرن

اینکه تصور شود آمریکا حاضر است از تنها ابزار خود علیه ایران یعنی تحریم دست بکشد و پای میز مذاکره برابر و صادقانه بنشیند و بده بستان نماید ناشی از فقدان عقلانیت راهبردی است.

به گزارش مشرق، ابوذر گوهری در کانال تلگرامی خود نوشت: اینکه وزیر خارجه بعد از نهی مکرر رهبری در مورد مذاکره با آمریکا و تصریح ایشان در نماز جمعه گذشته در این رابطه، مجدداً سخن از مذاکره با آمریکا به زبان میراند و عملاً نه‌تنها حق رفاقت با حاج قاسم سلیمانی، که حق هم‌وطنی را هم با دراز کردن دست سوی قاتلینش به‌جای نمی‌آورد؛ ناشی از تحلیل غلط راهبردی نهادینه‌شده‌ای است که از سیاست آمریکا در قبال انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته داشته است.

اینکه تصور شود آمریکا حاضر است از تنها ابزار خود علیه ایران یعنی تحریم دست بکشد  و پای میز مذاکره برابر و صادقانه بنشیند و بده بستان نماید ناشی از فقدان عقلانیت راهبردی است.

آمریکا در مقطع فعلی و خصوصاً پس از تحولات اخیر چیزی جز تسلیم محض ایران و واگذاری کلیه مؤلفه‌های قدرتش نمی‌خواهد و حاضر نیست کمترین امتیاز یا کاهش تحریمی را در ازای این امر بدهد.


ترامپ در تکمیل پازل تحریم خود قصد کشاندن ناتو به منطقه جهت مهار ایران و در گام دیگر و به‌زودی قصد ارائه طرح معامله قرنی را دارد که هدف راهبری آن کنار هم قرار دادن اعراب و رژیم صهیونیستی ضد ایران است.

ترامپ به شکل کامل به دنبال تنگ کردن حلقه محاصره است و اساساً مذاکره از دید وی به معنای تسلیم محض ایران است. در چنین شرایطی سخن از مذاکره بازی در پازل دشمن و ناشی از فقدان درک راهبردی صحنه است.

باید تأکید کرد ترامپ حتی اگر حاضر به "مصالحه" باشد- که نیست- این به ظاهر امتیاز مذاکره را به آقای ظریف- که چندی قبل وی را تحریم کرده و اجازه ورود به آمریکا نیز نداده- نخواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
    21 2
    فقط یک تفکر معیوب در این زمان دستش را برای مذاکره با شیطان اکبر دراز میکند این دست باید قاطعانه قطع شود .
  • SG ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
    9 11
    ایشالا زودتر صلح کنند ما راحت بشیم
    • LB ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
      0 1
      از ایران میرفتی مغزتو جاگذاشتی؟ اسمش صلح نیست، اسمش اشغال سرزمینهای جدید است که طبق معاهدات بین المللی متعلق به فلسطین و اردن بودند. اسمش نابود کردن میلیونها نفر هست که دیگه سرزمین و دولتی ندارند. اسمش نابود کردن دولت فلسطین هست. اسمش نابودی فرهنگ یک ملت هست. اسمش دیکتاتوری یک هویج بر کل کشورهای جهان است
  • FR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
    16 0
    نميخات بره استخر فرح شنا كنه كه شايد خدا مَدَدى كند انشاءالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس