کد خبر 1035320
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۲
استقلال

سیدمهدی سیدصالحی، بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال می‌گوید که این تیم کار سختی مقابل الریان خواهد داشت و شاگردان فرهاد مجیدی باید حواس‌شان را جمع کنند.

به گزارش مشرق، سیدمهدی سیدصالحی درباره پیروزی استقلال مقابل الکویت و صعود آبی‌پوشان به مرحله سوم و نهایی پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: استقلال با همان سیستم قبلی در بازی‌های آخر نیم‌فصل اول که در زمان آقای استراماچونی اجرا می‌کرد، بازی کرد و اتفاقاً موفق هم بود. فقط نسبت به آن بازی‌ها دو تغییر به دلیل مصدومیت فرشید اسماعیلی و عارف غلامی رقم خورده بود که آرش رضاوند و شاهین طاهرخانی به ترکیب اضافه شده بودند.

وی افزود: این درست که تیم الکویت، در رده دوم لیگ کویت حضور دارد، اما سطح فوتبال ما همیشه بالاتر از فوتبال آنهاست. با این حال سختی شرایط استقلال جایی بود که برنامه بازی مشخص نبود، استقلال زمین تمرین نداشت و به خاطر بارش برف بازیکنان چند بار در سالن تمرین کرده بودند و در آخر هنگام سفر معطلی چند ساعته‌ای در فرودگاه داشتند. با تمام این سختی‌ها استقلال بازی خوبی انجام داد و در همه خطوط هم عملکرد بچه‌ها عالی بود.

بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال با اشاره به مصاف روز سه‌شنبه آبی‌پوشان مقابل الریان قطر خاطرنشان کرد: بازی با الکویت بسیار ساده‌تر از تقابل با الریان بود. الریان همیشه در آسیا جزو تیم‌های خوب و مدعی بوده و در قطر هم همیشه جزو مدعیان است. ضمن اینکه تیم‌های فوتبال حوزه خلیج فارس، همیشه برای مسابقات آسیایی خوب خودشان را تقویت می‌کنند. مسئله‌ای که می‌تواند برای ما پوئن مثبت باشد، غیرتی بازی کردن بازیکنان‌مان در چنین مواقعی است که به خصوص در بازی مقابل تیم‌های حوزه خلیج فارس تفاوت عملکرد آنها را می‌توان دید. تیم‌های ایرانی همیشه مقابل تیم‌های غرب آسیا عملکرد بهتری نسبت به بازی مقابل شرقی‌ها داشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

استقبال الریان از کاروان استقلال +عکس

سیدصالحی با توصیه به بازیکنان استقلال تأکید کرد: استقلالی‌ها فکر نکنند که الریان هم مانند الکویت است و باید حواس‌شان را جمع کنند. آنها تیمی پرقدرت هستند و از سویی امتیاز میزبانی را دارند و از این شرایط بهره‌مند هستند. استقلال اکنون باید فقط در فرصتی که دارد به خوبی ریکاوری کند، به مسابقات برگردد و تیم آنالیز هم به خوبی کارش را انجام دهد تا بازیکنان به شناخت خوبی از آنها برسند.

وی در خصوص اینکه استقلال در شرایط سختی و با دو پرواز به دوحه رسید و این مسئله می‌تواند عاملی برای خستگی بازیکنان شود، گفت: حُسن استقلال در شرایط فعلی نسبت به زمانی که احتمالاً وارد مرحله گروهی می‌شود، این است که اکنون درگیر مسابقات لیگ نیست. نیم‌فصل دوم تازه شروع شده و بازیکنان در تعطیلات فرصت خوبی برای استراحت و ریکاوری داشتند. رفت و آمدها برای بازی‌ها زیاد نبوده و این مسئله تأثیرگذار است که ریکاوری خوبی انجام شود. بازی‌های دوستانه‌ای هم که انجام شده است، فشار زیادی روی بازیکنان نمی‌آورد و تیم اکنون تحت فشار نیست. پس آن نیرو و قدرت در بازیکنان وجود دارد که با قدرت مقابل الریان حاضر شوند.

بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال با انتقاد از نوع تصمیم‌گیری برای حضور این تیم در امارات برای دیدار با الکویت، اظهار داشت: کاش تکلیف تیم زودترمشخص می‌شد که اگر قرار بود بیرون از ایران بازی کند، بتواند شرایط بهتری داشته باشد. مسلماً بازی در قطر مقابل الکویت برای استقلال بهتر بود که اول از همه چند پروازی نمی‌شد و بعد از آن می‌توانست در فرصت خوبی برای بازی با الریان آماده شود. کاش اگر می‌خواستیم بیرون از ایران بازی کنیم، چاره‌ای اندیشیده می‌شد که حداقل تیم‌ها بتوانند به نحو احسن ریکاوری کنند. با این حال این اتفاقات نباید از انگیزه و جسارت بازیکنان کم کند و آنها باید با دست پر از قطر به ایران بازگردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس