کد خبر 1035250
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶
ترامپ

نتیجه نظرسنجی تازه شبکه «فاکس نیوز» نشان می‌دهد تعداد آمریکایی‌هایی که می‌گویند سنا برای ترامپ را از قدرت برکنار کند، از شمار افرادی که از ادامه کار ترامپ حمایت می‌کنند، بیشتر است.

به گزراش مشرق، شبکه «فاکس نیوز» که به همسویی با جمهوری‌خواهان معروف است و شبکه محبوب «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به شمار می‌آید، روز یکشنبه نتایج نظرسنجی‌ای را منتشر کرد که نشان می‌دهد تعداد آمریکایی‌های حامی برکناری ترامپ از شمار آمریکایی‌هایی که خواهان ادامه حضور وی در کاخ سفید هستند، بیشتر است.

بیشتر بخوانید:

نظرسنجی CNN: تمام نامزدهای دموکرات ترامپ را شکست می‌دهند

بر اساس این گزارش، ۵۰درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، گفته‌اند که معتقدند که سنا باید ترامپ را محکوم و از کار برکنار کند. در مقابل، ۴۴درصد از شرکت‌کنندگان گفته‌اند که خواهان تبرئه ترامپ و ادامه فعالیت وی به عنوان رئیس‌جمهور هستند.

میزان حامیان برکناری ترامپ در میان رأی‌دهندگان دموکرات ۸۱درصد و نسبت مخالفان برکناری او در میان جمهوری‌خواهان، ۸۴درصد اعلام شده است. در بین رأی‌دهندگان مستقل هم ۵۳درصد از محکومیت ترامپ حمایت کرده و ۳۴درصد با این کار مخالفت کرده‌اند.

این نظرسنجی بین روزهای ۱۹ تا ۲۲ ژانویه (۲۹ دی-۲ بهمن) و در میان رأی‌دهندگان بالقوه انتخابات سال ۲۰۲۰ میلادی برگزار شده است. فاکس نیوز ضریب خطای این نظرسنجی را مثبت و منفی ۳ درصد اعلام کرده است.

به نوشته فاکس نیوز، در ژانویه سال ۱۹۹۹ میلادی زمانی که «بیل کلینتون» رئیس‌جمهور وقت آمریکا درگیر استیضاح بود، تنها ۳۸درصد از رأی‌دهندگان معتقد بودند که سنا باید وی را از کار برکنار کند. در آن زمان، ۶۵درصد رأی‌دهندگان از عملکرد کلینتون به عنوان رئیس‌جمهور رضایت داشتند.

این در حالی است که در نظرسنجی اخیر فاکس نیوز، تنها ۴۵درصد از شرکت‌کنندگان گفته‌اند که از عملکرد ترامپ راضی هستند. بالاترین میزان رضایت از عملکرد ترامپ با فوریه سال ۲۰۱۷ بازمی‌گردد، زمانی که ۴۸درصد از افراد گفته‌ بودند ترامپ عملکرد رضایت‌بخشی داشته است.

سنا که اکثریتی جمهوری‌خواه دارد، در روزهای اخیر در حال محاکمه ترامپ است. رئیس‌جمهور آمریکا هرچند در مجلس نمایندگان استیضاح شده، اما به دلیل حمایت هم‌حزبی‌هایش، خود را از احتمال محکومیت و برکناری مصون می‌بیند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
    0 0
    سلام.به نظردوستداران ترامپ درایران خیلی زیادترند واین دوعلت داره یااینکه بی دلیل وفقط از روی ظواهر به ایشون علاقه مندشده اند ویا از ناکارآمدی کارگزاران ورهبران ایرانی خودخسته شده اند! آدم ناراحت میشه خوب!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس