کد خبر 1035201
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸
ظریف

وزرای خارجه ایران و عمان امروز (یکشنبه) در تهران ضمن گفتگو درباره موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای، بر اراده ۲ کشور برای تداوم همکاری‌ها و رایزنی‌ها با هدف تضمین ایمنی دریانوردی تأکید کردند.

به گزارش مشرق، یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان امروز (یکشنبه) در راه بازگشت از داووس در توقفی کوتاه در تهران با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید:

بن علوی امروز در تهران با ظریف دیدار می‌کند

در این دیدار دو وزیر در خصوص موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای به ویژه همکاری‌های دو کشور در تنگه هرمز تبادل نظر کردند و بر اراده دولت‌های متبوع خود در جهت تداوم همکاری ها و رایزنی‌ها با هدف تضمین ایمنی دریانوردی و امنیت انرژی برای همگان تاکید کردند.

آنها از همه طرف‌ها خواستند نقش مثبتی را در این روند ایفاء کنند.

 وزارت خارجه عمان امروز یکشنبه اعلام کرد که بن علوی امروز در تهران با «محمدجواد ظریف» همتای ایرانی خود دیدار و در این دیدار امنیت دریانوردی در تنگه هرمز و تحولات منطقه بررسی خواهد شد.

در حساب توئیتری وزارت خارجه عمان آمده بود: بن علوی امروز پس از اختتامیه نشست اقتصادی داووس در مسیر بازگشت به کشور به تهران می‌رود و در آنجا با ظریف دیدار و درباره روابط دوجانبه، اوضاع منطقه و به خصوص امنیت دریانوردی در تنگه هرمز گفت‌وگو خواهد کرد.

این ششمین سفر وزیر خارجه عمان به تهران در سال جاری (۱۳۹۸) است. وزیر خارجه عمان اول بهمن ماه نیز سفری کوتاه به تهران داشت و ۱۷ دی ماه نیز برای شرکت در نشست مجمع گفتگوی تهران به ایران آمد و ۱۱ آذر ماه نیز سفری دو روزه به تهران داشت. پنجم مرداد و ۳۰ اردیبهشت ماه نیز ظریف در تهران میزبان همتای عمانی خود بود.

وزرای خارجه ایران و عمان شهریور سال جاری نیز در حاشیه هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با هم دیدار کرده بودند.

ظریف نیز در سال جاری چندین بار به مسقط سفر کرد. وزیر خارجه ایران دوم دی ماه نیز سفری دو روزه به مسقط داشت. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز ۲۲ دی ماه برای شرکت در مراسم بزرگداشت سلطان پیشین عمان و تبریک به «هیثم بن طارق» سلطان جدید سفری چند ساعته به مسقط داشت و روز جمعه ۲۷ دی ماه در مسیر بازگشت از هند و در توقفی کوتاه در مسقط و دیدار و گفتگو با همتای کانادایی با یوسف بن علوی هم دیدار و با بدرقه او تهران را به مقصد مسقط ترک کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس