کد خبر 1035091
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
رسوایی بزرگ سفیر رژیم اشغالگر در سازمان ملل متحد / پشت پرده مرگ نیکتا اسفندانی چه بود؟

سفیر رژیم اشغالگر قدس در سازمان ملل متحد در حالی ادعای دروغین کشته شدن نیکتا اسفندانی در جریان اغتشاشات آبان ماه را مطرح کرد که این دروغ بزرگ، پیش‌تر توسط سخنگوی قوه قضاییه رد شده بود.

به گزارش مشرق، پس از اجرای طرح اصلاح قیمت سوخت در ایران، اعتراضات به‌حق مردمی که در اجرای این طرح گلایه داشتند با اقدامات آشوب‌گرانه عده‌ای اغتشاش‌گر در برخی نقاط به آشوب کشیده شد، آشوبی که خسارات سنگینی به بیت‌المال وارد کرد و فرصت سوءاستفاده دشمنان ملت از فضای به وجود آمده را فراهم ساخت؛ هیزم آتش اغتشاشات آشوب‌گران، اما از جای دیگری تامین می‌شد.
رسانه‌های معاند و ضدانقلاب که فرصت را برای پیش‌برد اهداف خود فراهم دیدند با پوشش گسترده اغتشاشات و حمایت همه‌جانبه از اغتشاشاگرانی که در برخی شهرهای کشور اقدام به ایجاد آشوب کردند، سعی در القای فضای ناامنی و آشوب در سراسر ایران داشتند.
تکرار دروغ ضد انقلاب توسط سفیر رژیم صهینونیستی در سازمان ملل/ علت مرگ چه نیکتا اسفنانی چه بود؟
این رسانه‌ها که قصد داشتند از آب گل آلود ماهی بگیرند و وضعیت شهرهای ایران را بحرانی نشان دهند، دست به انتشار اخبار جعلی زدند، اخباری که بررسی صحت و سقم آن‌ها خود دلیلی آشکار برای دشمنی این رسانه‌ها با مردم ایران داشت.

تکرار دروغ ضد انقلاب توسط سفیر رژیم صهینونیستی در سازمان ملل/ علت مرگ چه نیکتا اسفنانی چه بود؟

پس از گذشت ۱۰ سال از فتنه ۸۸، رسانه‌های ضدانقلاب و گروه‌های معاند دست به اقدامی مشابه زدند؛ این جریان با بازتاب گسترده اخبار دروغین مبنی‌بر کشته‌شدن نیکتا اسفندانی، دختر ۱۴ ساله در جریان اغتشاشات اخیر ایران در شبکه‌های اجتماعی، اقدام به مانور رسانه‌ای علیه ایران کردند.
تکرار دروغ ضد انقلاب توسط سفیر رژیم صهینونیستی در سازمان ملل/ علت مرگ چه نیکتا اسفنانی چه بود؟
در متن دروغ اعلام شده از سوی رسانه‌های معاند آمده است: "نیکتا اسفندانی دختر نوجوان ۱۴ ساله، در خیابان ستارخان در تهران با اصابت شلیک گلوله به سرش کشته شده است".
اصل ماجرا چه بود؟

اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود در ۱۲ آذرماه سال جاری، در بین اسامی که آن‌ها اعلام کردند ما افراد متعددی را داریم که زنده هستند و با آن‌ها مصاحبه کردیم و مشخصات دقیقشان وجود دارد؛ کشته‌های بی ربط و درگذشتگان عادی را هم اینجا آوردند که نمونه مصاحبه آن را که خانواده نیکتا اسفندانی است، مشاهده کردید. چقدر سر و صدا کردند که دختر چهارده ساله‌ای که در اغتشاشات به ضرب گلوله کشته شده است، خانمی که هیچ ربطی به این موضوعات نداشته و هم پزشکی قانونی تایید کرده و هم خانواده که در اثر مسمومیت فوت کرده است.

وی افزود: این‌ها اشخاصی را در بیمارستان‌ها داشتند که اگر کسی درگذشت به ما اسم دهید که به این‌ها اعلام شده که در بیمارستان ما یک دختر خانمی به نام نیکتا اسفندانی مرده و آن‌ها نیز اسم وی را به عنوان کشته شدگان اغتشاشات اخیر بردند.

تکرار دروغ ضد انقلاب توسط سفیر رژیم صهینونیستی در سازمان ملل/ علت مرگ چه نیکتا اسفنانی چه بود؟
سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: افراد دیگری نیز از این قبیل زیاد هستند ما تعداد زیادی از این اسامی را داریم که اسامی غیرواقعی است و تعدادی هم داریم که الان زنده هستند و با آن‌ها مصاحبه کردیم؛ این شگردی کهنه است و یادتان هم نرفته است که در فتنه ٨٨ همین کار را انجام دادند، هم کشته سازی و هم آمار سازی کردند و اسم سعیده پورآقایی را بردند و گفتند خانواده شهید است و برای وی در تهران مجلس ترحیم گرفتند و به مجلس ترحیم او رفتند و مجلس فاتحه برایش برگزار کردند، سپس این خانم را آوردیم و وی نیز مصاحبه کرد و گفت من زنده‌ام.

سخنگوی قوه قضاییه در حالی سناریوی دروغین کشته شدن نیکتا اسفندانی در جریان اغتشاشات آبان ماه را رد کرد که پدر نیکتا اسفندانی نیز در مصاحبه‌ای که با رسانه ملی داشت، ضمن تکذیب مرگ دخترش در اغتشاشات، با ابراز تاسف از کسانی که می‌خواهند به دخترش برچسب ضدانقلاب بزنند و از فوت او سوءاستفاده کنند، گفت: "دختر من به هیچ عنوان سیاسی نبوده و اصلا در زمینه سیاسی سررشته نداشته که بخواهد اظهارنظر کند یا جبهه بگیرد".
جزئیات علت مرگ نیکتا اسفندانی از زبان مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران
دکتر فروزش، مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در تشریح علت مرگ نیکتا اسفندانی بیان کرد: در تاریخ ۲۶ آبانماه سال جاری جسد خانم نیکتا اسفندانی جهت تعیین علت فوت از سوی مراجع انتظامی به پزشکی قانونی استان تهران معرفی شد.
مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران اظهار کرد: در معاینه ظاهری جسد و کالبدگشایی انجام شده هیچ گونه آثار ضرب و جرح از قبیل کبودگی، سائیدگی، خراشیدگی و آثاری از گلوله خوردگی و جراحت در بدن این فرد وجود نداشته است.
وی افزود: با توجه به عدم وجود آثار ضرب و جرح؛ نمونه‌های آسیب شناسی و سم شناسی به آزمایشگاه پزشکی قانونی ارسال و پس از بررسی‌های تخصصی روی نمونه‌های ارجاعی، نتایج بررسی‌های آزمایشگاهی اخذ شد.
فروزش اضافه کرد: با عنایت به نتایج آزمایشات بعمل آمده و معاینه ظاهری و کالبدگشایی جسد، علت مرگ نارسایی تنفسی بعلت مسمویت دارویی اعلام شد و هیچ گونه آثار ظاهری ضرب و جرح در معاینات ظاهری و کالبدگشایی بعمل آمده وجود نداشت.
بنا بر این گزارش؛ این پرونده جزئیات پزشکی و غیر پزشکی بیشتری دارد که در فرصتی به آن پرداخته خواهد شد.
این در حالی است که این سناریوی دروغین پیش‌تر توسط عناصر ضدانقلاب مطرح شده بود و سخنگوی قوه قضاییه به این موضوع واکنش نشان داده بود.
 
تکرار دروغ بزرگ
اما پس از گذشت مدت زیادی از روشن شدن واقعیت ماجرای فوت نیکتا اسفندانی، اخیرا، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل هنگام سخنرانی خود با نشان دادن تصویر نیکتا اسفندانی ادعای واهی کشته شدن وی در جریان اغتشاشات آبان ماه را مطرح کرد.
رسوایی بزرگ سفیر رژیم اشغالگر در سازمان ملل متحد / پشت پرده مرگ نیکتا اسفندانی چه بود؟
سابقه رسوایی
البته این اولین باری نیست که عناصر رژیم صهیونیستی با نشان دادن تصاویر و طرح ادعاهای دروغین و جعلی، علیه جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین الملل جوسازی می‌کنند.
رسوایی بزرگ سفیر رژیم اشغالگر در سازمان ملل متحد / پشت پرده مرگ نیکتا اسفندانی چه بود؟
برای مثال نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس در سخنرانی سالانه خود در مجمع عمومی سازمان ملل مدعی کشف یک انبار سرّی اتمی در منطقه تورقوزآباد تهران شد؛ در حالی که پیگیری‌ها در آن زمان نشان داد که آدرس نتانیاهو مربوط به یک قالیشویی بوده است!
اینکه چرا سفیر رژیم صهیونیستی پس از روشن شدن واقعیت مرگ خانم اسفندانی وتایید این موضوع توسط خانواده وی، مجددا چنین دروغی را آن هم در سازمان ملل مطرح می‌کند، را باید در ریشه منابعی دانست که به بارها چنین اکاذیبی را در اختیار مقامات صهیونیستی قرار داده‌اند.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    37 5
    خیلی احمقند این کودک کشهای وحشی.
  • پرسپولیسی قدیمی IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    11 9
    می دانستیم که خدا دشمنان مسلمین را از احمق ها قرار داد / اما مقامات رژیم جعلی و صهیونیستی مرزها حماقت را درنوردیده و به جایگاه " اوسگل تمام " رسیده اند
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    32 14
    سخنگوي قوه قضاييه رد كرد!!!!!!!!!!!!!!!!!! عجب ميخواستي تاييد كنه !!!!!!!!!!!!!!
    • محمد طاها IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      0 5
      شما اطلاع کامل تری داری؟
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
    3 11
    تف به شرف هرکس که از اب گل الود ماهی میگیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس